W połowie maja Poczta Polska ostrzegała przed oszustami, którzy wykorzystywali wizerunek spółki i oferowali „możliwość zakupu” niedoręczonych palet z przesyłkami, rzekomo zalegającymi w magazynach. Tym razem przestępcy wysyłają SMS-a z informacją o braku możliwości dostawy wskutek błędnego adresu. Aby rzekomo otrzymać przesyłkę, należy wypełnić krótki formularz i dokonać niewielkiej opłaty za zmianę adresu. Poczta Polska ostrzega: absolutnie tego nie rób.
Oszuści rozpoczęli kolejną falę ataków phishingowych. Tym razem na celownik wzięli klientów Banku Pekao. CSIRT KNF wystosował ostrzeżenie.
Jak wynika z najnowszych doniesień zespołu CERT Polska, oszuści znowu ruszyli do akcji. Tym razem rozsyłają maile podszywając się pod organy podatkowe i państwowe.
W ostatnich dniach nasiliły się ataki oszustów internetowych, podszywających się pod znane banki. Tym razem ostrzeżenie dla swoich klientów wydał mBank, prosząc o ostrożność po zetknięciu się z próbą ataku.
Oszuści czyhający na pierwszą możliwą okazję do zdobycia pieniędzy niczego nieświadomych ludzi nie przestają zaskakiwać. Tym razem ich działaniami zagrożeni są klienci PKO Banku Polskiego.
Zespół CERT Polska wydał ostrzeżenie przed kolejnymi atakami oszustów. Tym razem na celowniku mają być klienci Santander Bank Polska.W ostrzeżeniu wystosowanym przez CERT a cytowanym przez Gazetę Pomorską, oszuści podszywają się pod bank Santander w mailach. Ich treść informuje z kolei, że konto ofiary zostało zablokowane.
T-Mobile właśnie donosi o szeroko zakrojonej akcji oszustów, która ma na celu wyłudzenie danych od klientów popularnego operatora. Stosując atak phishingowy przestępcy przekonują, że za udział w ankiecie, w której klienci T-Mobile podadzą dane, mogą wygrać smartfona. Co więcej, presję na użytkowników sieci z różowym "T" w logo wywiera także stoper, który odmierza im czas na wykonanie akcji.