Media obiegły wieści dotyczące byłego prezesa jednego z dużych polskich banków, Jak się okazuje, zostało mu postawione aż osiem zarzutów. Na jaw wyszły nieprawidłowości związane między innymi z wypłatami odpraw. Chodzi o naprawdę spore kwoty.
Klienci jednego ze znanych banków działających w Polsce mogą być mocno zaniepokojeni. Instytucja ogłosiła bowiem, że zamierza zakończyć działalność detaliczną w naszym kraju. Co czeka osoby posiadające w nim konto?
Ruszyły kolejne postępowania prowadzone przez Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów w sprawie banków, które nie wywiązywały się ze swoich zobowiązań wobec klientów. Tym razem prezes UOKIK wszczął postępowania wobec kolejnych sześciu banków: Alior Banku, Banku Handlowego, Banku Ochrony Środowiska, Pekao, PKO BP i Plus Banku. W sumie działania prowadzone są w sprawie piętnastu instytucji.
W najbliższych miesiącach dokonają się wielkie zmiany w zakresie przelewów pieniężnych. Wszystko za sprawą decyzji podjętej w tej sprawie przez Parlament Europejski. Rewolucja obejmie nie tylko opłaty, ale również i zabezpieczenia bankowe.
System STIR cieszy się coraz większą popularnością wśród urzędników kontroli skarbowej. Zablokowano już 5 tysięcy kont bankowych. Eksperci nie mają wątpliwości, że ta liczba będzie wzrastać.
Klienci wielu banków w ubiegłym roku musieli zmierzyć się z podwyżkami. Te okazały się jednymi z najwyższych w całej Unii Europejskiej. W tym roku ceny również wzrosną — podwyżki zapowiedziały już dwa kolejne banki.
Efekty grudniowej zmiany władzy zaczynają dosięgać spółek Skarbu Państwa. Teraz przyszła kolej na jeden z większych polskich banków, PKO BP. Na nadzwyczajnym walnym zgromadzeniu akcjonariuszy doszło do odwołania ośmiu członków rady nadzorczej instytucji.
Oficjalne dane przekazane przez BIG InfoMonitor jasno wskazują, że banki zaczęły znacznie częściej sprawdzać swoich klientów . Okazuje się, że pod lupę wzięto o niemal milion osób więcej, a niektórych prześwietlono nawet kilkukrotnie. O co dokładnie chodzi? Przedstawiamy szczegóły.
Rządowy projekt ”Bezpieczny kredyt 2 proc.” spotkał się z ogromnym zainteresowaniem Polaków. Większym niż banki były w stanie udźwignąć. Połowa osób, których wnioski zostały przyjęte, wciąż nie dostało pieniędzy. Wkrótce mogą stracić swoje pieniądze, a w skrajnych sytuacjach nawet mieszkania.
Jeden z internautów ostrzega przed nową metodą oszustw. Jak działa sposób na rachunek rezerwowy? Oszuści są bardzo przekonujący.
Na najbliższy weekend 20-21 stycznia, część polskich banków zaplanowała prace serwisowe. Jak to zwykle bywa w takich sytuacjach, część funkcji nie będzie wówczas dostępna. Jednak w odróżnieniu od innych przypadków, wystąpią również problemy z profilem zaufanym.
Klienci PKO Banku Polskiego dostali ważny komunikat. Od 1 lutego nadchodzą zmiany w regulaminie świadczenia usług identyfikacji. Sprawdzamy szczegóły.
Ważna wiadomość dla prawie 3 mln Polaków, których dowody stracą ważność w tym roku. Jeśli na czas nie zaktualizują oni swoich danych w banku, dostęp do niektórych funkcji ich konta zostanie zablokowany. W konsekwencji, napotkają oni na uciążliwe ograniczenia np. w zlecaniu przelewów. Taką politykę stosują wszystkie tego typu instytucje, w tym te najpopularniejsze. Na liście są m.in. Bank PKO BP, ING Bank Śląski czy Alior Bank.
PKO BP przypomina o tym już od zeszłego roku, ale sprawa dotyczy wszystkich banków i 2,7 miliona Polaków. Ich konta zostaną zablokowane. Na reakcję mają tylko 30 dni.
Obecnie w obiegu krążą pieniądze wprowadzone w 1996 i 2014 roku. Obie edycje wciąż są akceptowane. Niektórych klientów może jednak czekać zaskoczenie, gdy sprzedawca odmówi przyjęcia gotówki przy kasie.
Krajowa Izba Rozliczeniowa wydała pilny komunikat dotyczący zlecania przelewów. Jak się okazuje, to już ostatni moment, żeby to zrobić. Należy się pospieszyć, bo potem środki mogą nie dotrzeć do odbiorcy na czas.
Najbliższy weekend przyniesie szereg utrudnień w korzystaniu z produktów wielu banków. Niektóre instytucje poinformowały o pracach serwisowych, które skutkować będą niedogodnościami. Poważne przeszkody czekają m.in. klientów Santander Banku. Jego klienci nie skorzystają m.in. ani z bankowości internetowej, ani z aplikacji mobilnej.
W najbliższym czasie klienci kilku dużych polskich banków będą musieli zmierzyć się z poważnymi utrudnieniami. Poinformowano o przerwach technicznych, które spowodują rozmaite problemy związane z korzystaniem z bankowości.
Klienci korzystający z bankomatów Euronetu odkryli nietypową funkcję urządzeń. Niedokładne czytanie komunikatów wyświetlających się na ekranie może się bowiem skończyć zapłaceniem dodatkowych pieniędzy za całkowicie niepotrzebną usługę.
Internet stał się nieodłączną częścią naszego życia. Służy nam do pracy, nauki, pozyskiwania i wymiany informacji, umożliwia robienie zakupów w zaciszu własnego domu. Pole do działania jest tak duże, że nie ma się co dziwić, że i tu pojawili się przestępcy. A przy zawrotnym tempie życia nie trudno o to, by dać się nabrać na różnorakie metody oszustów. Dlatego PKO zaapelowało, nie tylko do swoich klientów.
Z reguły w okolicach weekendów banki przeprowadzają różne prace modernizacyjne. W ich wyniku mogą pojawić się problemy z płatnościami w internecie, BLIKIEM oraz aplikacjami mobilnymi. Dotyczą one klientów ING Banku Śląskiego, VeloBanku, Nest Banku, Banku Pekao SA oraz mBanku. Placówki te przepraszają klientów za wszystkie utrudnienia. Poniżej przedstawiamy zakres prac i ich konsekwencje.
Tysiące klientów Banku Millennium w piątek po godzinie 11:00 zaczęli sygnalizować liczne utrudnienia w korzystaniu z bankowości mobilnej. W aplikacji pojawił się także komunikat potwierdzający, że doszło do awarii.
Scenariusz jak z filmu akcji? Nie. To autentyczna historia z Sopotu. 24-letni gdańszczanin zatrudnił się w jednym z tamtejszych banków z zamiarem wyniesienia z placówki istnej fortuny i dopiął swego, ale miał przy tym ogromnego pecha. Krótko po kradzieży prawie 400 tys. zł do jego drzwi zapukała policja, która nie miała wątpliwości, że rozmawia ze złodziejem. Mężczyzna trafił do aresztu i grozi mu do 10 lat więzienia. A co z pieniędzmi? To zwyczajnie nie mieści się w głowie.
Bank Millennium wystosował ważny komunikat do wszystkich klientów. Chodzi o nowy adres strony, z której można zalogować się do Millenetu. Bank opisuje dokładnie co się zmieni, a także ostrzega przed fałszywymi stronami.
Santander Bank Polska mierzy się z awarią. Klienci skarżą się na to, że mają między innymi problemy z aplikacją. Przedstawiciele banku odpowiadają i zapewniają, że trwają prace nad usunięciem awarii.
PKO Bank Polski przypomina swoich klientom o pewnej ważnej funkcji. Warto o niej pamiętać, bo może uchronić nas przed oszustwem. Wszystko za sprawą aplikacji banku, którą możemy zainstalować na swoim telefonie.
Zapewne każdemu z nas zdarzyło się zobaczyć kiedyś w obiegu mocno zużyty, zniszczony banknot. Okazuje się, że jeśli takie pieniądze znajdują się w naszym portfelu, to może pojawić się problem przy dokonywaniu płatności. Wszystko dlatego, że kasjer ma pełne prawo nie przyjąć takich banknotów. Co zatem z nimi zrobić? Mówi o tym zarządzenie prezesa Narodowego Banku Polskiego o numerze 31/2013 wydane 17 grudnia 2013 roku – przypomina Interia Biznes.
Trwający weekend jest kolejnym, w którym banki postanowiły przeprowadzić prace techniczne w swojej infrastrukturze. Oznacza to nic innego, jak poważne utrudnienia dla klientów tychże instytucji finansowych.