Wyszukaj w serwisie
polska i świat praca handel finanse Energetyka Eko technologie
BiznesINFO.pl > Handel > Lidl liderem, pokonał nawet Biedronkę. W marcu wydali najwięcej
Radosław Święcki
Radosław Święcki 22.03.2022 08:28

Lidl liderem, pokonał nawet Biedronkę. W marcu wydali najwięcej

Lidl lepszy od Biedronki
biznesinfo

Lidl lepszy od Biedronki zarówno pod względem wydatków wydanych na reklamę telewizyjną w pierwszym kwartale tego roku, jak i w jego ostatnim miesiącu. Sprawdźcie, jaka firma jest liderem zestawienia.

Z artykułu dowiesz się:

  • Która firma wydała najwięcej na reklamę telewizyjną w pierwszym kwartale 2021 r.

  • Ile wydał Lidl a ile Biedronka

  • Jakie firmy znalazły się w TOP 10 zestawienia

Lidl pokonał Biedronkę

Wiemy, które firmy wydały największe sumy na reklamę telewizyjną w pierwszym kwartale tego roku. Dane w tym zakresie publikuje branżowy portal Wirtualne Media, powołując się na wyliczenia Nielsen Audience Measurement.

Okazuje się, że w minionym kwartale polskie stacje telewizyjne wyemitowały łącznie 9,49 mln spotów reklamowych, o 4,35 proc. więcej, niż w pierwszym kwartale 2020 roku. Trwały one 58,04 tys. godzin, podczas gdy rok wcześniej czas ten wyniósł 56,37 tys. godzin.

Cennikowe wydatki na reklamę (bez rabatów) we wszystkich stacjach telewizyjnych jak podają Wirtualne Media wyniosły łącznie 6,80 mld zł i jest to wzrost o 0,80 proc. w skali roku. Z informacji przekazanych przez portal wynika, że najwyższe cennikowe wpływy reklamowe, wynoszące 900,99 mln zł, odnotował w marcu Polsat, który wyprzedził TVN (697,50 mln zł) i TVP1 (413,88 mln zł).

Która firma wydała najwięcej na reklamę telewizyjną w minionym kwartale? Bezapelacyjnym liderem rankingu jest jedna z największych firm farmaceutycznych Alofarm, której wydatki wyniosły 419,71 mln zł i jest to spadek o 1,29 proc. w porównaniu z pierwszym kwartałem zeszłego roku.

Drugie miejsce w zestawieniu zajęło Ferrero. Wydatki firmy na reklamę telewizyjną wyniosły w pierwszym kwartale tego roku 182,14 mln zł, co oznacza niewielki - bo o 0,19 proc. - spadek rok do roku.

Podium zamyka Lidl Polska (i zarazem jest pierwszą z popularnych sieci handlowych), którego wydatki na reklamę telewizyjną wyniosły 172,01 mln zł. Sieć zanotowała wyraźny wzrost w stosunku do pierwszego kwartału zeszłego roku, kiedy to wydała 152 mln zł. Oznacza to, że na reklamę przeznaczono aż o 13,12 proc. więcej środków niż rok temu.

Pod względem wydatków na reklamę telewizyjną Lidl Polska zdecydowanie wyprzedził Jeronimo Martins, właściciela Biedronki, największego konkurenta sieci. Firma znalazła się tuż za czołową „10” a jej wydatki na reklamę wyniosły niemal 104 mln zł.

W TOP 10 poza wspomnianą trójką znalazły się też m.in. Polpharma (prawie 154 mln zł), Nestle (ponad 141 mln zł), czy grupa Polsat (ponad 107 mln zł).

Lidl zamyka podium także w marcu

Czołówka rankingu prezentuje się podobnie, jeśli przyjrzeć się danym wyłącznie za marzec, które publikuje portal wiadomoscihandlowe.pl. Liderem jest Alofarm, który w poprzednim miesiącu przeznaczył na reklamę ponad 96 mln zł. Drugie miejsce zajmuje Ferrero (86 mln zł), zaś trzecie Lidl Polska, który wydał w marcu na reklamę 63 mln zł.

Jak w marcowym zestawieniu wypada Jeronimo Martins? Lepiej niż w kwartalnym. Firma zajmuje bowiem 7 miejsce w rankingu, a jej wydatki na reklamę telewizyjną wyniosły prawie 51 mln zł.

Powyższe wpływy i wydatki reklamowe jak zaznaczają Wirtualne Media nie uwzględniają rabatów dawanych reklamodawcom, które mogą wynosić nawet 70-80 proc. Wyliczenia Nielsen Audience Measurement nie biorą pod uwagę również różnych modeli sprzedaży czasu reklamowego. Część reklam sprzedawana jest nie z cennika (są tam ceny za spot w konkretnym bloku), ale reklamodawca płaci za realną widownię, która oglądała w tym czasie daną stację telewizyjną.