Wyszukaj w serwisie
polska i świat praca handel finanse Energetyka Eko technologie
BiznesINFO.pl > Polska i Świat > Gadu-Gadu wraca do walki o użytkowników. Polski komunikator zaskoczył szykowaną funkcją
Maria Gil-Sobczyk
Maria Gil-Sobczyk 21.03.2023 12:09

Gadu-Gadu wraca do walki o użytkowników. Polski komunikator zaskoczył szykowaną funkcją

gadu-gadu
Domena publiczna

Jeszcze w 2012 roku szacowana liczba użytkowników Gadu-Gadu oscylowała w okolicach 10 mln miesięcznie. Choć obecnie komunikator nie jest już aż tak popularny, to właściciel GG – Fintecom zamierza reaktywować markę. Pieniądze na rozwój spółka chce pozyskać ze zbiórki crowdfundingowej, a wśród planowanych zmian zapowiada rozmowy audio-wideo oraz szyfrowanie end-2-end – informuje Puls Biznesu.

Ambitne plany spółki Fintecom

Niemal 370 mln zł – na tyle wyceniono spółkę GG Network, gdy w 2007 roku weszła na giełdę. W ciągu kolejnych lat GG przechodziło pod różne firmy, a w 2018 roku zostało wykupione przez spółkę England.pl działającą obecnie pod nazwą Fintecom. Do tej pory firma wydała kilka milionów złotych na utrzymanie i rozwój komunikatora. 

Obecnie zapowiada powstanie kolejnych nowości. Liczymy nie tylko na nostalgię i wspomnienia powracających użytkowników, ale również na nowych, dzięki przyszłym funkcjonalnościom, m.in. płatnościom P2P, rozmowom audio-wideo i wielu innym – wyjaśnia Agnieszka Remus, prezeska Fintecom na łamach Pulsu Biznesu. Co więcej, w najbliższym czasie Fintecom rozpocznie prace nad uruchomieniem ukraińskiej wersji GG (obecnie działa już angielska). 

Jeśli plany firmy się powiodą, Gadu-Gadu może stać się poważną konkurencją dla komunikatorów należących do spółki Meta, zwłaszcza gdy pojawi się opcja dokonywania wygodnych płatności. Firmy za sprawą planowanej platformy GGwallet zyskałyby możliwość natychmiastowego przesyłania pieniędzy, bez podawania numeru konta czy telefonu, a właściciel marki – przychody z abonamentów.

Skąd będą pieniądze na zmiany?

Sfinansowanie zapowiadanych zmian miałoby nastąpić za pośrednictwem środków pozyskanych ze zbiórki crowdfundingowej (Fintecom zamierza ją przeprowadzić w drugim półroczu bieżącego roku, nie określono jeszcze, na jaką kwotę). W ramach zbiórki spółka planuje zaoferować do 10 proc. akcji nowej emisji. Średnioterminowym celem firmy jest wejście na NewConnect – miałoby to pozwolić inwestorom na ewentualne wyjście z inwestycji.
 

Gadu-Gadu wciąż ma rzeszę wiernych fanów

Obecnie ze słynnego polskiego komunikatora korzysta 0,5 mln osób miesięcznie, z czego przeszło 50 proc. stanowią osoby mające poniżej 25 lat. W skali kraju tysiące małych oraz średnich firm używają Gadu-Gadu jako wewnętrznego komunikatora. Natomiast płatną wersję GG, w której jest więcej funkcji i nie ma reklam, posiada 18 tys. użytkowników.