Wyszukaj w serwisie
polska i świat praca handel finanse Energetyka Eko technologie
BiznesINFO.pl > Finanse > Cyfrowy Polsat zwraca pieniądze swoim klientom. Wystarczy złożyć wniosek
Olgierd Maletka
Olgierd Maletka 28.05.2023 09:00

Cyfrowy Polsat zwraca pieniądze swoim klientom. Wystarczy złożyć wniosek

Pilot i telewizor
Domena publiczna

Platforma cyfrowa Polsat Box, której właścicielem jest Cyfrowy Polsat, rozpoczęła wypłaty rekompensat klientom, którym bez ich zgody aktywowała dwie dodatkowe usługi, czytamy na stronie wirtualnemedia.pl.

Decyzja UOKiK

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów poinformował w kwietniu, że w ramach prowadzonego postępowania ustalił, że przy zawieraniu lub zmianie warunków umów dostępu do internetu Cyfrowy Polsat automatycznie aktywował klientom jedną lub dwie dodatkowe usługi, bez ich zgody.

Dodatkowe usługi

Chodzi o program antywirusowy „Ochrona Internetu” i „Serwis Ipla 3 z 3”, które były składową częścią większości ofert promocyjnych. Klienci mogli z nich zrezygnować dopiero po zawarciu umowy, a opłaty ponosili niezależnie od tego, czy chcieli ich używać. UOKIK podkreślił, że możliwość zrezygnowania z usług mieli dopiero później.

Rekompensata

Zgodnie z decyzją prezesa UOKiK, klientom Cyfrowego Polsatu przysługuje rekompensata w zakresie trzech pierwszych faktur zawierających opłaty za aktywowane bez ich wyraźnej zgody usługi dodatkowe, o ile zrezygnowali z nich przed otrzymaniem czwartej takiej faktury. 

Firma została również zobowiązana do rozpatrzenia i uwzględnienia w całości dotychczasowych reklamacji w sprawie tych usług - złożonych zarówno przez obecnych, jak i byłych klientów.

"W zależności od rodzaju rekompensaty o zasadach jej uzyskania konsumenci zostaną poinformowani mailowo lub telefonicznie lub SMS-em lub listownie pomiędzy 18 maja 2023 roku a 5 września 2023 roku” - wyjaśnia Cyfrowy Polsat.

Upust od faktury lub zwrot środków

Obecni abonenci Polsat Box otrzymają upust od kolejnej faktury. Nie ma znaczenia z jakich usług korzystają, a pomniejszenie będzie automatycznie uwzględniane w bieżącym saldzie konta abonenckiego i nie trzeba się o nie starać.

Konsumenci, którzy nie korzystają już z usług Cyfrowego Polsatu, powinni dostać zwrot środków na wskazany przez siebie numer konta bankowego. Muszą więc skontaktować się z operatorem w tej sprawie.

Tagi: UOKiK