Wyszukaj w serwisie
polska i świat praca handel finanse Energetyka Eko technologie
BiznesINFO.pl > Polska i Świat > CDA planuje otworzyć własną telewizję. Będzie dostępna na terenie Polski
Maria Glinka
Maria Glinka 29.06.2021 02:00

CDA planuje otworzyć własną telewizję. Będzie dostępna na terenie Polski

Arkadiusz Ziolek/EAST NEWS
Arkadiusz Ziolek/EAST NEWS

CDA rusza na podbój telewizji. Popularna platforma zawarła umowy na dystrybucję kanałów telewizyjnych z ok. 50 podmiotami. Telewizja ma wystartować na początku wakacji.

Z tego artykułu dowiesz się:

  • Z kim będzie współpracować CDA

  • Co zakłada umowa

  • Jak dużą popularnością cieszy się platforma

CDA wkracza do telewizji. Będzie współpracować ze znanymi markami

CDA to największy polski wydawca materiałów video w internecie, który postanowił rozszerzyć swoją działalność. Tym razem spróbuje swoich sił w telewizji.

CDA podpisała umowy licencyjne na dystrybucję kanałów telewizyjnych z prawie 50 kanałami telewizyjnymi. Portal bankier.pl podaje, że wśród podmiotów znalazły się zarówno spółki zagraniczne (A+E Networks UK, BBC Studios Distribution Ltd.), jak i polskie (Telewizja Polsat, Kino Polska TV).

Jakie możliwości zyskuje CDA dzięki kontraktom? Platforma będzie mogła odbierać i jednocześnie transmitować kanały dostawców przy użyciu modelu OTT (telewizji linearnej w technologii over-the-top).

CDA zamierza uruchomić nową usługę tylko na terytorium Polski. Początek nadawania zaplanowano na pierwszą połowę III kwartału 2021 r.

CDA z dużym zaufaniem widzów

Czy CDA ma szanse na telewizyjny sukces? Platforma od lat cieszy się uznaniem wśród internautów. Poza standardową bazą filmów widzowie mają także dostęp do CDA Premium, czyli usługi VoD (wideo na żądanie). Można tam znaleźć ponad 7 tys. filmów i seriali. Koszt 30-dniowej subskrypcji to 20 zł.

Jak CDA Premium wypada na tle innych serwisów VoD, które są dostępne w Polsce? Wirtualne Media donoszą, że w maju niekwestionowanym liderem był Netflix. Przeglądarkową wersję platformy odwiedziło aż 5,84 mln internautów z Polski. Dzięki temu Netflix może cieszyć się 20,11 proc. zasięgu.

Na drugim miejscu znalazło się właśnie CDA Premium. Z badania Mediapanel wynika, że w maju 2021 r. witrynę odwiedziło 3,32 mln użytkowników, co dało 11,43 zasięgu.

Tuż za CDA Premium uplasował się Player.pl, należący do TVN Grupy Discovery. W ubiegłym miesiącu platforma przyciągnęła 3,17 mln użytkowników (10,9 proc. zasięgu).

Byłeś świadkiem ciekawego zdarzenia? Masz interesujące zdjęcia lub filmik? Podziel się z nami wysyłając na [email protected]