Wyszukaj w serwisie
polska i świat praca handel finanse Energetyka Eko technologie
BiznesINFO.pl > Handel > Burza w sieci: Lidl vs Biedronka. Jest odpowiedź na ”SMS-owy alert”
Zuzanna Kłosek
Zuzanna Kłosek 06.02.2024 08:43

Burza w sieci: Lidl vs Biedronka. Jest odpowiedź na ”SMS-owy alert”

Biedronka logo
East News/Marek Bazak

Zaledwie wczoraj, w poniedziałek 5 lutego, klienci Biedronki otrzymali zaskakującego SMS-a. Wiadomość ”ostrzegała” przed wysokimi cenami w Lidlu. Odpowiedź firmy zaskakuje.
 

”W Lidlu drożej niż w Biedronce”

SMS-y, które otrzymali użytkownicy aplikacji Biedronka, wywołały poruszenie wśród konsumentów. Wiadomość porównywała bowiem ceny produktów, które mogliśmy w dyskoncie z tymi dostępnymi w Lidlu. Biedronka podkreśliła, że — zgodnie z treścią SMS-a — u nich jest zdecydowanie taniej:

W poniedziałek 5.02 w Biedronce mandarynka luz jedynie 3,49zl/kg, bez aplikacji, a w Lidlu 14% drożej niż w Biedronce mandarynka luz 3,99zl/kg z aplikacja. Oferta Lidl z gazetki. A do tego w Biedronce 20zl rabatu od razu jak wydasz min. 299zl z karta MB. Tylko 5.02.
 

Uwielbiana przez Polaków sieciówka zamyka sklepy. Fatalne informacje dla klientów

Lidl odpowiada. Zaskoczeni?

Jak można się było spodziewać, Lidl nie pozostawił tej sytuacji bez odpowiedzi. Jednak post zamieszczony w mediach społecznościowych sieci mógł zaskoczyć nie mniej niż sam SMS, który wywołał burzę:

Też dostaliście ten dziwny łańcuszek?

Post zebrał liczne, choć mieszane reakcje i stał się pretekstem do prawdziwej wojny w komentarzach. Niektórzy internauci uznali Lidl za ”mistrza riposty” i wytykali Biedronce zastawiane paletami alejki, inni określili całą sprawę jako ”żenującą”.
 

Przedstawiciele sieci odpowiadają

Znamy jednak także bardziej oficjalne stanowiska przedstawicieli obu sklepów. W rozmowie z RadiemZET.pl menedżer ds. komunikacji korporacyjnej Biedronki, Jan Kołodyński, powiedział:

Podejmujemy rozmaite działania zmierzające do tego, by poinformować naszych klientów o cenach najważniejszych produktów w naszej sieci, w tym rzetelnie je porównując z cenami u naszych konkurentów. [...] W tym konkretnym przypadku najlepiej widać kto jest liderem cen na polskim rynku, do którego działań dostosowują się konkurenci.

Również przedstawicielka Lidla nie pozostawiła sprawy bez komentarza. Aleksandra Robaszkiewicz, Head of Corporate Communications and CSR w sieci Lidl Polska, oznajmiła, że ”rozpowszechniane informacje o cenach wybranych produktów w sieci Lidl Polska są nieprawdziwe i wprowadzają konsumentów w błąd”.

źródło: radio zet