Wielka konkurencja dla KFC i McDonald’s. Nowa sieć fast food otworzy w Polsce restauracje

Mimo rosnącej świadomości na temat zdrowego odżywiania, lokale gastronomiczne z szybkim jedzeniem wciąż cieszą się dużą popularnością – wielu Polaków regularnie sięga po hamburgery, frytki czy kurczaki w panierce. Wiele wskazuje na to, że do Polski wkracza kolejny gigant z branży fast food. Nowy gracz na rynku może poważnie zamieszać wśród dotychczasowych liderów – KFC i McDonald's. Konkurencja będzie naprawdę silna – i to nie tylko pod względem smaku, ale również marketingu, innowacyjności oraz podejścia do klienta.
Fast food w Polsce ma się naprawdę dobrze
Niewielu jest takich, którzy nigdy nie skorzystali z oferty którejś z popularnych sieci fast food działających w Polsce. Co więcej, dla części konsumentów wizyty w tego typu lokalach stały się stałym elementem codziennego życia. Klientów przyciąga nie tylko szybkość serwowania posiłków – zgodna z nazwą „fast food” – ale także atrakcyjne ceny oraz regularnie wprowadzane promocje i kupony rabatowe.
Wśród najczęściej odwiedzanych sieci fast food w Polsce bezsprzecznie dominują KFC i McDonald's. Obok nich działają również inne restauracje o podobnym profilu, które również cieszą się lojalnością swoich klientów. Ruch w tego typu lokalach gastronomicznych ulega stałemu zwiększeniu, co potwierdza raport przygotowany przez firmę technologiczną Proxi.cloud oraz UCE Research.
Czytaj więcej: Nowy fast food umacnia swoją pozycję w Polsce. Już wkrótce otworzą się trzy kolejne lokale
Zgodnie z danymi zawartymi w raporcie, który objął niemal 1,4 miliona konsumentów i około 1,9 tysiąca największych lokali typu fast food, w 2024 roku odnotowano wzrost liczby odwiedzin w tego typu restauracjach o 4,7 proc. w porównaniu do roku poprzedniego. Największy przyrost – o 6,5 proc. – zanotowały lokale specjalizujące się w kanapkach i daniach z kurczaka, podczas gdy pizzerie zwiększyły ruch o 3,1 proc.
Wszystko jednak wskazuje na to, że wkrótce na krajowym rynku pojawi się kolejna silna marka z tej branży, która może skłonić polskich konsumentów do częstszego odwiedzania restauracji fast food.


McDonald's i KFC będą mieć konkurencję. Nowa sieć fast food wkracza na polski rynek
Pojawienie się nowej sieci fast food w Polsce to z pewnością dobra wiadomość dla fanów tego rodzaju gastronomii. Wprowadzenie na rynek znanych, zagranicznych marek zwykle budzi spore emocje i przyciąga uwagę konsumentów. Podobnie było wcześniej, chociażby przy debiucie Burger Kinga czy Popeyes.
Wszystko wskazuje na to, że już wkrótce na polskim rynku pojawi się popularna szczególnie w Stanach Zjednoczonych sieć fast food – Wendy’s. Słynie ona przede wszystkim z charakterystycznych kwadratowych burgerów oraz kanapek z kurczakiem. W ofercie wyróżnia się także codziennie świeżo przygotowywany bekon wędzony drewnem jabłoni oraz deser Frosty.
Obecnie wiadomo już oficjalnie, że marka planuje ekspansję na kilka rynków europejskich. Wendy's niedawno podpisał umowy z franczyzobiorcami w Irlandii, Rumunii i Szkocji, a obecnie przymierza się do postawienia swoich restauracji również w Polsce.
Bardzo cieszymy się z możliwości serwowania naszego świeżego, pysznego jedzenia fanom Wendy's w Polsce. Chcemy wykorzystać nasz sukces w Wielkiej Brytanii i dlatego już nie możemy się doczekać, kiedy nasze kwadratowe hamburgery, frytki Hot & Crispy i deser Frosty® trafią w ręce polskich konsumentów za sprawą naszych nowych partnerów franczyzowych - mówi Michael Clarke, dyrektor zarządzający Wendy's Europe cytowany przez hurtidetal.pl.

Wendy's poszukuje franczyzobiorców w Polsce. Kiedy otwarcie?
Z informacji, które pojawiają się w sieci, wynika, że Wendy’s aktywnie poszukuje franczyzobiorców. Firma chce nawiązać współpracę z partnerami posiadającymi doświadczenie w branży oraz znajomość lokalnego rynku i skutecznych sposobów na przyciągnięcie klientów.
Pierwsze informacje o planach ekspansji Wendy's na Europę pojawiły się w lipcu 2024 r. Pozostaje więc tylko czekać na oficjalne ogłoszenie daty otwarcia pierwszego lokalu Wendy’s w Polsce. Na pytanie, ile jeszcze czasu muszą uzbroić się w cierpliwość polscy entuzjaści fast foodów, odpowiedzi udziela Arkadiusz Słodkowski – przewodniczący Rady Nadzorczej firmy PROFIT system, będącej przedstawicielem sieci Wendy’s w Polsce – cytowany przez portal wiadomoscihandlowe.pl.
Patrząc na doświadczenia z innych rynków zazwyczaj pierwsza restauracja jest otwierana w ciągu roku od zawarcia umowy franczyzowej.
Czytaj więcej: McDonald's w Polsce zarabia miliardy. Wcale nie na hamburgerach - nowe dane odsłaniają prawdę





































