Z wyliczeń zamieszczonych przez serwis Bloomberg wynika, że linie lotnicze wyemitują w tym roku niemal 1 mld ton dwutlenku węgla. Biorąc pod uwagę, że energetyka w większości państw europejskich (oprócz Polski) zaczyna odchodzić od opalania węglem, to niechlubne 1. miejsce największego truciciela świata możne przypaść własnie lotnictwu.
Ryanair zawiesza loty, a za decyzją stoją prawdopodobnie złe wyniki finansowe irlandzkiego przewoźnika. Jak informuje Money.pl linia w pierwszym kwartale bieżącego roku zarobiła o 243 mln euro mniej niż w kwartale poprzednim. To z kolei spowodowane jest głównie wyższymi cenami paliwa, a także podwyżkami dla pracowników, których w linii pracuje 14 tysięcy.Nie wiadomo na razie, czy loty zagraniczne znikną na dobre, czy jedynie na pewien okres. Pewne jednak jest, że już 30 sierpnia zawieszone zostaną loty do niemieckiego Memmingen, 23 października zniknie trasa do Marsylii, a dzień później wyłączone zostaną połączenia z Palma de Mallorca oraz Lizboną.
Ryanair po raz drugi w tym roku wprowadza zmiany w swoim cenniku. Irlandzki przewoźnik wprowadza podwyżki na opłaty za bagaż podręczny do 10 kg oraz pierwszeństwo wejścia na pokład. Tanie linie nie są już takie tanie?