Polacy przekonali się już, że podróż pociągiem to świetny wybór na wakacje. Połączenia PKP Intercity biją rekordy popularności, co najbardziej odczuwalne jest właśnie w wakacje. Spółka poinformowała właśnie o uruchomieniu nowych połączeń, którymi Polacy będą mogli docierać do ulubionych miejsc wypoczynku. Gdzie dotrzemy pociągiem już od 18 czerwca?
W polskim rządzie trwają prace nad wprowadzeniem Ogólnopolskiego Biletu Zintegrowanego, który obowiązywałby na wszystkie środki transportu publicznego. Jak na razie projekt jest w początkowej fazie, tymczasem w jednym regionie takie rozwiązanie lada moment zostanie uruchomione. Pasażerowie będą mogli korzystać z wygodnej opcji jeszcze w czerwcu.
Ten pociąg, który zabiera pasażerów w podróż przez Morze Bałtyckie to nie tylko atrakcja turystyczna dla osób spragnionych pięknych widoków. To także rozwiązanie transportowe, które ułatwiło mieszkańcom podróż do pracy i dojazd do ważnych lotnisk. Wkrótce Polska może mieć podobne rozwiązania, dzięki kolejom dużych prędkości.
Nowa inicjatywa jednej z regionalnych spółek kolejowych może zmienić sposób, w jaki planujemy świąteczne podróże. Specjalna promocja obejmuje jedynie kilka dni i jeden region – ale może okazać się prawdziwym hitem. Gdzie i na jakich zasadach obowiązuje?
Przez cały rok 2024 obserwowaliśmy kolejne cięcia i ograniczenia prac nad Centralnym Portem Komunikacyjnym. W ostatnim czasie sejmowa komisja ds. infrastruktury odrzuciła ponadto zobowiązanie rządu do jego budowy. Tego było za wiele dla prezydenta Andrzeja Dudy, który nie pozostawił na decyzjach koalicji suchej nitki.
Pasażerowie PKP Intercity zyskali właśnie dostęp do większej liczby połączeń oraz szybszych tras na wielu odcinkach w Polsce i za granicą. Zmiany obejmują nowe relacje, większą częstotliwość kursów i inwestycje w infrastrukturę. Sprawdźcie, gdzie można teraz dojechać pociągiem.
Poznaliśmy plany na rozwój infrastruktury kolejowej na nadchodzący rok. W przetargach rozdysponowana zostanie rekordowa kwota, która przełoży się na budowę nowych linii, modernizację już wykorzystywanych i przebudowę dworców. Kolej ma być przez to szybsza, a czasy przejazdów w całym kraju krótsze.
„Kolej na zmiany” – to hasło, którym PKP PLK S.A. podpisuje procesy, jakie w instytucji powinny były zajść już dawno, a które zachodzą dopiero teraz. Polska kolej stara się nadążyć za współczesnością i obiecuje pasażerom zupełnie nowe doznania płynące z korzystania z nowej platformy. Co i jak oferują w aktualizacji Portalu Pasażera?
Spółka PKP Cargo poinformowała o rozpoczęciu zapowiadanych od wielu tygodniu masowych zwolnień w spółkach podległych. W tym etapie objętych zostanie nim do 520 pracowników, a koszt zwolnień oszacowano na 6,55 mln zł. Problem w tym, że PKP Cargo nie ma takich pieniędzy - pracownikom grozi pożegnanie bez zaległych wypłat i odpraw.
Spółka PKP PLK przekazała informacje dotyczące zmian w rozkładzie jazdy pociągów, jakie wejdą w życie w grudniu br. Na wielu trasach pociągi znacząco przyśpieszą, na części czas przejazdu zostanie skrócony o ponad 40 minut. A to dopiero zapowiedź zmian, jakie czekają nas do końca dekady.
To koniec spekulacji na temat przyszłości CPK. Premier Donald Tusk potwierdził, że lotnisko w Baranowie powstanie. Szef rząd podkreślił jednak, że inwestycja między Łodzią a Warszawą nie wpłynie na zaniedbanie regionalnych lotnisk. – Ten projekt będzie swoistym trójskokiem w nowoczesność – mówił.
Wielkimi krokami nadchodzi koniec jednej z popularniejszych ulg na bilety dostępnej w PKP Intercity. Bardzo prawdopodobne jest, że ruch ten spowoduje odpływ części pasażerów z pociągów. Pojawił się również ostateczny termin wprowadzenia tej zmiany.
Niemiecka kolej mierzy się z potężnymi utrudnieniami. W wyniku podpalenia został zawieszony ruch dalekobieżny na dwóch liniach wychodzących z Hamburga. Oficjalnie wiadomo, że jest to sabotaż - pojawiło się bowiem specjalne oświadczenie w tej sprawie.
Wśród wielu pomysłów na odmienienie kolei na świecie pojawił się również pewien projekt z Polski. I chociaż jest to pociąg magnetyczny, tak nie do końca jest to klasyczny maglev.
Kilka dni temu prezes Prawa i Sprawiedliwości zapowiedział zniesienie opłat za przejazdy autostradami w kraju. Poczyniono już pierwsze konkretne kroki w tej sprawie - rząd przyjął projekt ustawy dotyczący tej kwestii.
Od przyszłej niedzieli szykują się spore utrudnienia w Niemczech. Tamtejsi kolejarze będą od tego dnia prowadzili strajk. Potrwa on do wtorku, ale całkowicie sparaliżuje ruch pociągów w kraju.
Booksy, ZnanyLekarz i Brainly to tylko niektóre z polskich startupów, które okazały ogromnym sukcesem. Teraz przyszła kolej na SP Tech Solutions, firmę z Torunia, czytamy na stronie spidersweb.pl.
Podróżujący PKP Intercity zyskają w przyszłości możliwość zniżek na przejazdy i wymiany zdobytych punktów na nagrody rzeczowe. Członek zarządu spółki Tomasz Gontarz przekazał na łamach PAP, że polski przewoźnik zamierza wprowadzić program lojalnościowy.
Prezes Urzędu Transportu Kolejowego Ignacy Góra ogłosił rozpoczęcie programu kontroli stanu technicznego pociągów w kraju. Ma on potrwać do końca ferii.Zwykle takie akcje przeprowadzane są przez Inspekcję Transportu Drogowego i dotyczą pojazdów drogowych. Jak się okazuje, Urząd Transportu Kolejowego również działa w takim kontekście na kolei.
Na czwartkowym posiedzeniu Sejmu minister infrastruktury, Andrzej Adamczyk, odpowiadał na pytania posłów dotyczące podwyżek cen biletów PKP Intercity. Jako przyczynę wymienił “putinflację”. Jednakże stowarzyszenie prywatnych przewoźników kolejowych AllRail ma inne zdanie.Andrzej Adamczyk na czwartkowym posiedzeniu Sejmu zaprzeczył twierdzeniom opozycji, że rząd nie wspiera pasażerów kolejowych. Jak cytuje jego wypowiedź portal money.pl, dotacja dla kolei w tym roku to 1,3 mld zł.
W środę weszły w życie zmiany w taryfie biletowej PKP Intercity. Roznieciło to na nowo dyskusję o sensie takiego kroku, zaś jednym ze sztandarowych przykładów, iż “da się inaczej” ma być niemiecki bilet za 49 euro. Tyle, że nie jest to do końca prawdą.Zgodnie z ogłoszonymi tydzień temu zmianami, w środę 11 stycznia zaczęły obowiązywać nowe ceny biletów PKP Intercity. Jak podaje Rynek Kolejowy, za przejazd pociągami Express Intercity Premium z Warszawy do Krakowa lub Gdańska w drugiej klasie trzeba zapłacić 199 złotych.
Zrzeszone w Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii samorządy podpisały w grudniu umowy z PKP Polskimi Liniami Kolejowymi na realizację projektów przyjętych do programu Kolej+. Pierwsze przetargi już ruszyły.PKP Polskie Linie Kolejowe ogłosiły przetarg na zaprojektowanie alternatywnego połączenia kolejowego Tychów z Katowicami Ligotą przez Katowice Murcki, tj. linią kolejową 142. Jest to pierwsze postępowanie dla zgłoszonych przez Górnośląsko-Zagłębiowską Metropolię projektów do programu Kolej+.Łącznie zakwalifikowane projekty przywrócą blisko 100 km torów na Górnym Śląsku. Jak informuje Rynek Kolejowy, w ramach programu Kolej+ pociągi mają też wrócić do Jastrzębia Zdroju, największego miasta w Polsce, do którego pociągi pasażerskie nie dojeżdżają.
W środę PKP Intercity ogłosiło zmiany, jakie niedługo zostaną wprowadzone w cenach biletów kolejowych. Podwyżki wynoszą ponad 10 proc. i obejmą wszystkie pociągi spółki. Przewoźnik tłumaczy, że przyczyną są koszty działalności.Nowe ceny, według informacji Rynku Kolejowego, mają obowiązywać od 11 stycznia 2023 r. Zostały zatem ogłoszone zaledwie na tydzień przed zmianą.PKP Intercity uruchamia trzy kategorie cenowe pociągów. Najtańsze są TLK (obsługiwane taborem przed modernizacją) i Intercity (zmodernizowane składy oraz elektryczne zespoły trakcyjne). Wyższe półki to Express Intercity (ekspresowe składy wagonowe) oraz Express Intercity Premium, obsługiwane elektrycznymi zespołami trakcyjnymi ED250 Pendolino.
Kolej+, poziom bezpieczeństwa, przywracanie linii kolejowych zamkniętych przed laty czy rozwój konkurencji w przewozach pasażerskich - takie perspektywy roztaczane są na 2023 rok. Jednak nie do wszystkiego należy podchodzić z nadmiernym optymizmem.W 2023 roku podpisaniem umów na zaprojektowanie linii ma rozpocząć się program Kolej+. Według deklaracji narodowego zarządcy infrastruktury, PKP Polskich Linii Kolejowych, będzie to krok umożliwiający do realizacji przedsięwzięć zgłoszonych do programu.Jak mówi BiznesInfo Bartosz Jakubowski, autor podcastu “Węzeł przesiadkowy” oraz książki “Zderzenie czołowe. Historia katastrofy kolejowej pod Szczekocinami”, do rozpoczęcia samych prac droga jest jeszcze długa. - Jest to perspektywa co najmniej półtora roku w przypadku robót modernizacyjnych i minimum trzech lat jeżeli mowa jest o nowych liniach kolejowych - powiedział.