Sieć hipermarketów Auchan wydała bardzo ważny komunikat dla swoich klientów. Ci, którzy zakupili jeden z produktów, proszeni są o jego natychmiastowy zwrot ze względu na stanowione zagrożenie. Zostanie on również wycofany ze sprzedaży.
Obowiązujący od kilku lat zakaz handlu w niedzielę stał się przykładem tego, jak Polacy kombinują aby ominąć zasady bez ich łamania. Tymczasem kolejnej już sieci handlowej udało się przechytrzyć system i otworzyć placówkę w niedziele niehandlowe.
Serwis rp.pl informuje, że kolejna duża sieć sklepów wprowadza zmiany, które będą odczuwalne dla klientów. Chodzi o elektroniczne etykiety cenowe.
Z najnowszego Badania i Raportu Koszyk Zakupowy autorstwa ASM Sales Force Agency wynika, że w lutym br. średnia cena koszyka zakupowego w 13 z 14 zbadanych przez agencję sieci wzrosła o 12 zł w porównaniu do stycznia i o 50 zł w skali roku. Tytuł najtańszego sklepu należy wciąż do hipermarketu Auchan. Podium zamykają Lidl i Makro. Na jakich miejscach uplasowały się pozostałe sklepy?
W piątek „Le Monde” poinformował o wynikach śledztwa przeprowadzonego przez dziennikarzy francuskiego dziennika oraz portali śledczych — Bellingcata i rosyjskiego Insidera. Z zebranych dowodów wynika, że sieć Auchan zaopatrywała i wciąż zaopatruje rosyjskich żołnierzy walczących na ukraińskim froncie w papierosy, ubrania i narzędzia.
Jeszcze w grudniu Biedronka razem z Kauflandem, Lidlem i Auchanem należała do grona najtańszych sieci handlowych — wskazywały na to analizy ASM Sales Force Agency (ASM SFA). Jednak w styczniu to się zmieniło. Sieć należąca do Jeronimo Martins podniosła ceny (dla 40 analizowanych produktów) o 6,6 proc. w odniesieniu do grudnia. Według analityków drożej niż w Biedronce było wówczas tylko w Polomarkecie i e-grocery.
Prezes Tomasz Chróstny postawił Auchan Polska i SCA PR Polska (Intermarche) zarzuty nieuczciwego wykorzystywania przewagi kontraktowej wobec dostawców produktów rolno-spożywczych – podaje UOKiK.