Robiąc zakupy w dużych sklepach czy marketach można się spotkać z często spotykaną rzeczą. Chodzi o doliczanie do paragonu dodatkowej opłaty. Ma to związek z zachęcaniem klientów do mniejszego zużycia plastiku.
Ekspansja Lidla najwyraźniej zaniepokoiła dwóch ważnych graczy na rynku handlowym. Niemiecki dyskont został bowiem zaskoczony nietypowym sojuszem supermarketów. Ma on na celu ograniczenie ekspansji Lidla, a w grze znajduje się aż ok. 400 sklepów.
Sieć hipermarketów Auchan wydała bardzo ważny komunikat dla swoich klientów. Ci, którzy zakupili jeden z produktów, proszeni są o jego natychmiastowy zwrot ze względu na stanowione zagrożenie. Zostanie on również wycofany ze sprzedaży.
Obowiązujący od kilku lat zakaz handlu w niedzielę stał się przykładem tego, jak Polacy kombinują aby ominąć zasady bez ich łamania. Tymczasem kolejnej już sieci handlowej udało się przechytrzyć system i otworzyć placówkę w niedziele niehandlowe.
Serwis rp.pl informuje, że kolejna duża sieć sklepów wprowadza zmiany, które będą odczuwalne dla klientów. Chodzi o elektroniczne etykiety cenowe.
Z najnowszego Badania i Raportu Koszyk Zakupowy autorstwa ASM Sales Force Agency wynika, że w lutym br. średnia cena koszyka zakupowego w 13 z 14 zbadanych przez agencję sieci wzrosła o 12 zł w porównaniu do stycznia i o 50 zł w skali roku. Tytuł najtańszego sklepu należy wciąż do hipermarketu Auchan. Podium zamykają Lidl i Makro. Na jakich miejscach uplasowały się pozostałe sklepy?
W piątek „Le Monde” poinformował o wynikach śledztwa przeprowadzonego przez dziennikarzy francuskiego dziennika oraz portali śledczych — Bellingcata i rosyjskiego Insidera. Z zebranych dowodów wynika, że sieć Auchan zaopatrywała i wciąż zaopatruje rosyjskich żołnierzy walczących na ukraińskim froncie w papierosy, ubrania i narzędzia.
Jeszcze w grudniu Biedronka razem z Kauflandem, Lidlem i Auchanem należała do grona najtańszych sieci handlowych — wskazywały na to analizy ASM Sales Force Agency (ASM SFA). Jednak w styczniu to się zmieniło. Sieć należąca do Jeronimo Martins podniosła ceny (dla 40 analizowanych produktów) o 6,6 proc. w odniesieniu do grudnia. Według analityków drożej niż w Biedronce było wówczas tylko w Polomarkecie i e-grocery.
Prezes Tomasz Chróstny postawił Auchan Polska i SCA PR Polska (Intermarche) zarzuty nieuczciwego wykorzystywania przewagi kontraktowej wobec dostawców produktów rolno-spożywczych – podaje UOKiK.