BiznesINFO.pl

East News

Nie Biedronka, nie Lidl. Oto najtańsza sieć sklepów w Polsce

23 Marca 2023

Autor tekstu:

Maria Gil-Sobczyk

Z najnowszego Badania i Raportu Koszyk Zakupowy autorstwa ASM Sales Force Agency wynika, że w lutym br. średnia cena koszyka zakupowego w 13 z 14 zbadanych przez agencję sieci wzrosła o 12 zł w porównaniu do stycznia i o 50 zł w skali roku. Tytuł najtańszego sklepu należy wciąż do hipermarketu Auchan. Podium zamykają Lidl i Makro. Na jakich miejscach uplasowały się pozostałe sklepy?

Auchan utrzymał pozycję lidera

To już kolejny miesiąc z rzędu, kiedy w badaniu autorstwa ASM Sales Force Agency sieć hipermarketów Auchan wylądowała na podium rankingu. Oczywiście należy mieć na uwadze, że agencja bada ceny tylko wybranych 40 produktów, a nie całej oferty.

W sklepach tej marki średni koszt koszyka zakupowego ASM wyniósł 243,92 zł. To o 10,77 zł, czyli o 4,62 proc. więcej niż najtańszy koszyk w styczniu br., należący przed miesiącem również do Auchan. Różnice w średniej cenie koszyka między pierwszym, a drugim i trzecim sklepem w rankingu wyniosły odpowiednio więcej o 4,40 zł (Lidl) i 30,16 zł (Makro Cash & Carry) – czytamy w komunikacie ASM.

Najdroższy okazał się kanał e-grocery

W 13 na 14 sieci objętych badaniem ceny produktów w lutym były znacznie wyższe od tych odnotowanych w styczniu. Średnia cena koszyka zakupowego wyniosła 285,46 zł, czyli o 11,75 zł więcej niż w pierwszym miesiącu 2023 roku (wzrost o 4,29 proc.). Największe podwyżki nastąpiły w sieci hipermarketów Kaufland oraz Carrefour (kolejno o 9,23 proc. i 7,78 proc.). Natomiast spadek cen o 2,29 proc. odnotowano jedynie w przypadku Lidla.

W ubiegłym miesiącu najdroższy okazał się kanał e-grocery, w którym za koszyk analizowanych produktów należało zapłacić 323,97 zł, czyli o 33 proc. więcej niż w sieci Auchan.

Zrzut ekranu 2023-03-23 o 10.11.38.png

Źródło: ASM Sales Force Agency.

Jakie produkty podrożały najbardziej?

Najbardziej niepokojący jest fakt, że w ciągu ostatnich 12 miesięcy odnotowaliśmy podwyżki cen we wszystkich badanych kategoriach*. Największe wzrosty, na poziomie 53,5 proc. widzimy w przypadku wytypowanych w badaniu produktów tłuszczowych. Rosnące ceny u producentów, wysokie koszty energii, paliwa i koszty pracy powodują, że sprzedawcy są zmuszeni kolejny raz podnosić ceny – komentuje Zbigniew Sierocki, Dyrektor Zarządzający ASM Sales Force Agency.

*Badane kategorie: chemia domowa i kosmetyki, produkty tłuszczowe, mięso, wędliny i ryby, produkty sypkie, napoje, dodatki, nabiał, używki i piwo, mrożonki oraz słodycze.

Tagi:

Auchanceny w polscezakupy

Podobne artykuły

Handel

Ważny komunikat Biedronki. Chodzi o karty lojalnościowe
Czytaj więcej >

Handel

Biedronka udostępnia możliwość zrobienia zakupów online z dostawą do domu
Czytaj więcej >

Handel

Fiat 126p obchodzi 50. urodziny. Pół wieku temu w Polsce rozpoczęła się prawdziwa rewolucja motoryzacyjna
Czytaj więcej >

Handel

Znana amerykańska sieć restauracji niebawem wkroczy na polski rynek. Pierwsze otwarcie w lipcu
Czytaj więcej >

Handel

Dyrektywa plastikowa. Od 1 lipca 2024 roku ze sklepów zniknie wiele produktów jednorazowych
Czytaj więcej >

Handel

Marlboro zniknie z rynku. Producent rezygnuje z biznesu tytoniowego
Czytaj więcej >
Maria Gil-Sobczyk

Redaktor Biznesinfo, copywriter i korektor językowy. W poprzednich latach dziennikarz Grupy KRN Media oraz specjalista ds. mediów społecznościowych. Ukończyła studia magisterskie z dziennikarstwa i komunikacji społecznej. Szczególnie interesują ją tematy społeczne i gospodarcze, pilnie śledzi zmiany dotyczące rynku nieruchomości i finansów. Prywatnie pasjonują ją podróże, górskie wędrówki i cukiernicze rewolucje dokonywane we własnej kuchni.

Chcesz się ze mną skontaktować?

Napisz adresowaną do mnie wiadomość na mail: [email protected]

Więcej z kategorii Handel

Handel

Maria Gil-Sobczyk

Znany produkt wycofany ze sprzedaży w sieci Biedronka. Wykryto w nim groźną bakterię
Czytaj więcej >
Handel

Paula Drechsler

Producent popularnych telefonów znika z polskiego rynku. Co z gwarancją i aktualizacjami?
Czytaj więcej >
Handel

Magdalena Madoń

Żabka wprowadza zaskakującą usługę. Można "odpicować sobie buty"
Czytaj więcej >
Handel

Patryk Solarczyk

Miejsce w Polsce, gdzie warzywa i owoce kupisz nawet za połowę ceny
Czytaj więcej >
Praca

Maria Gil-Sobczyk

Znana polska sieć marketów zamierza otworzyć sklep internetowy. Specjalista poszukiwany
Czytaj więcej >
Handel

Maria Gil-Sobczyk

Koniec UPC Polska. Abonenci sieci kablowej otrzymują SMS-y o zamknięciu salonów i punktów sprzedażowych
Czytaj więcej >