BiznesINFO.pl
Promod rezygnacja w Polsce

Obraz StockSnap z Pixabay

Popularna sieciówka znika z polskiego rynku. Kupowaliśmy w niej od ponad 20 lat

22 Grudnia 2020

Autor tekstu:

Konrad Karpiuk

Udostępnij:

Promod to już kolejna sieć odzieżowa, która znika z Polskiego rynku. Po ponad 20 latach powstania polskiej filii, w 2021 roku zostaną zamknięte wszystkie jej sklepy. Decyzja zapadła ze względu na skutki kryzysu.

Z tego artykułu dowiesz się:

  • Jakie są plany dotyczące zamknięcia Promod w Polsce

  • Jak klienci mogą na tym skorzystać

  • Jakie inne sklepy borykają się z podobnymi problemami

Promod zamyka sklepy na polskim rynku

Promod jeszcze nie potwierdził oficjalnie zamknięcia polskiego oddziału. Jak jednak donosi money.pl, decyzja już zapadła. W 2021 roku, wszystkie stacjonarne sklepy francuskiej marki zakończą swoją działalność w Polsce.

Marka Promod działa na polskim rynku aż od 1999 roku, więc filia francuskiej firmy zniknie po 22 latach działania. Dokładna data zamknięcia nie jest jeszcze znana, sami pracownicy również tego nie wiedzą.

Wyprzedaż w Promod potwierdza przypuszczenia mediów

W związku z planowanym zamknięciem sklepów w Polsce Promod ogłosiło wysokie wyprzedaże. O 50 proc. tańsze są ubrania z aktualnej kolekcji, a aż o 70 proc. ze wcześniejszych. Ceny biżuterii pozostały bez zmian, ale za drugi produkt można zapłacić złotówkę.

To właśnie na podstawie tych wyprzedaży money.pl uznało, że Promod planuje zamknięcie. Przypuszczenia portalu ostatecznie zostały potwierdzone przez dwa niezależnie źródła. Tymczasem pracownicy jednego z butików Promod zapytani przez Business Insider Polska o przyczyny likwidacji odpowiedzieli, że to "decyzja biznesowa".

Obecnie Promod ma w Polsce 15 działających sklepów, w których pracuje ponad 100 osób. Wychodzenie z polskiego rynku rozpoczęto jeszcze w listopadzie, w którym zamknięto trzy sklepy. W 2021 roku planowane jest ostatecznie wygaszenie kolejnych lokali.

Co ciekawe, francuska marka nie zrezygnuje kompletnie z działania w Polsce. Klienci będą mogli zrobić zakupy za pośrednictwem sklepu internetowego, jak donosi money.pl, jego funkcjonowanie nie ulegnie zmianom.

Nie tylko Promod. Inne marki również miały kłopoty

Jak wskazuje INN Poland, oprócz Promod z polskiego rynku zrezygnuje także inna francuska marka, Camaieu. Firma wpadła w kłopoty finansowe, również spowodowane pandemią koronawirusa, co oznacza likwidację kolejnych miejsc pracy.

Jakiś czas temu media obiegła informacja o wycofaniu się z polskiego rynku niemieckiej marki Salamander, oferującej buty, torebki i akcesoria. Do 1 marca 2021 roku planowane jest zamknięcie wszystkich sklepów. Więcej pisaliśmy o tym tutaj.

Nawet taki gigant jak H&M znalazł się w tarapatach. Sieć z początku chwaliła się, że dobrze poradziła sobie z pandemią koronawirusa, ale później poinformowała o zamknięciu 250 sklepów. Nie wiadomo czy na liście znalazły się również polskie placówki.

Jak zauważa INN Poland, wiele sieci odzieżowych w Polsce miało kłopoty i bez pandemii koronawirusa, więc obecny kryzys tylko dobił niektórych producentów. W ostatnich latach z polskiego rynku zniknęły Topshop, New Look, Mark&Spencer, Forever21 i Cubus.

Podobne artykuły

Obostrzenia na zakupach? Pracownicy jednego ze sklepów zszokowali informacją umieszczoną na wejściu.

Handel

Z grypą lub przeziębieniem nie zrobisz zakupów. Porażające obostrzenie w jednej z sieci wywołało burzę

Czytaj więcej >
Primark debiutuje w Polsce i wprowadza limity.

Handel

Dopiero co weszli na polski rynek. Kosmiczne kolejki przed wejściem, sklep wprowadził limit osób

Czytaj więcej >
Lidl wydał więcej na reklamę w telewizji niż Biedronka

Handel

Lidl liderem, pokonał nawet Biedronkę. W marcu wydali najwięcej

Czytaj więcej >
Podatek od mięsa lub zakaz jego reklamowania. Spurek o konieczności wprowadzenia zmian

Handel

Mięso niedozwolone w reklamie. Taki zakaz może wejść już niebawem

Czytaj więcej >
RTV EURO AGD mimo lockdownu może sprzedawać

Handel

RTV Euro AGD, Duka czy Black Red White. Część sklepów legalnie ominęła lockdown

Czytaj więcej >
Wikimedia, Mateusz Giełczyński, CC BY-SA 4.0

Handel

Biedronka wprowadza ogromną zmianę w sklepach. Zmieni opakowania swoich produktów

Czytaj więcej >