BiznesINFO.pl
biznes-info-640x433

Biznesinfo.pl

Piotr i Paweł do likwidacji. Znika ostatnia taka polska marka

13 Czerwca 2019

Autor tekstu:

Kasper Starużyk

Udostępnij:

Piotr i Paweł znika z rynku. Jak podaje Gazeta.pl, tym samym do likwidacji trafiła ostatnia polska marka sklepów delikatesowych. Nie wytrzymała konkurencji, jaką stanowiły dla niej Biedronka czy Lidl, które szybko zalały rynek.

Piotr i Paweł niebawem całkowicie zniknie z rynku. Polska sieć sklepów nie sprostała konkurencji, jaką zaczęły dla niej stanowić piorunująco rozwijające się sieci dyskontów. Biedronka czy Lidl, szybko opanowując rynek siecią swoich lokali, po prostu wygryźli konkurenta.

Sieciówka została założona w Poznaniu, a jej strategią było otwieranie kolejnych lokali w większych miastach Polski. Od 1990 roku, czyli od daty powstania, udało się jej otworzyć 138 sklepów. Teraz jednak Piotr i Paweł znika z rynku, a na jego miejsce powstać ma nowa sieć.

Piotr i Paweł do zamknięcia

Pochodząca z Poznania sieć została bowiem kupiona z końcem kwietnia przez pochodzącą z Republiki Południowej Afryki firmę Spar. Spółka ma już pomysł na wykorzystanie lokali, które zostaną po likwidowanej sieci delikatesów. Spar planuje otworzenie w miejsce Piotra i Pawła sklepów Spar lub Eurospar.

Ta zmiana ma potrwać kilka miesięcy i pod koniec roku możemy spodziewać się nowego gracza na rynku. Dłużej potrwa, jak podaje Gazeta.pl, plan inwestycyjny, który ma na celu podniesienie jakości sklepów. Ten ma zakończyć się w ciągu najbliższych 5 lat.

Jak długo dokładnie potrwa zmiana i w jakiej formie przebiegnie na razie nie wiadomo. Wiele zależy od UOKiK oraz sądu w Amsterdamie, który ma wydać decyzję dotyczącą sporu o markę i licencję. Pewne jednak jest, że wraz ze zniknięciem Piotra i Pawła z rynku skończy się nie tylko historia ostatniej polskiej marki delikatesów, ale całego segmentu rynku tego rodzaju sklepów w Polsce.

Jak długo dokładnie potrwa zmiana i w jakiej formie przebiegnie na razie nie wiadomo. Wiele zależy od UOKiK oraz sądu w Amsterdamie, który ma wydać decyzję dotyczącą sporu o markę i licencję. Pewne jednak jest, że wraz ze zniknięciem Piotra i Pawła z rynku skończy się nie tylko historia ostatniej polskiej marki delikatesów, ale całego segmentu rynku tego rodzaju sklepów w Polsce.

Podobne artykuły

Kurs złotego umacnia się, ale na jak długo?

Finanse

Nie nadchodzi zbyt dobry okres dla złotówki. Czarne chmury nad polską walutą

Czytaj więcej >
By Wistula - Own work, CC BY-SA 4.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=77468950

Finanse

PKO BP: ceny mieszkań czeka potężny spadek. Eksperci podają o ile

Czytaj więcej >
Właściciele galerii unikną podatku od przychodów z budynku?

Finanse

Nie będą płacić podatku za okres lockdownu. Ministerstwo Finansów w końcu zajęło stanowisko

Czytaj więcej >
Rząd zabierze myśliwym pieniądze?

Finanse

Rząd sięga po pieniądze myśliwych. Polski Związek Łowiecki oburzony, w grę wchodzą miliony złotych

Czytaj więcej >
Dodatek solidarnościowy w Sejmie

Finanse

Dodatek solidarnościowy już rozpatrywany w Sejmie. Wiemy, kto będzie mógł się o niego starać

Czytaj więcej >
fot: Arkadiusz Ziolek/ East News. 17.06.2020. n/z Polskie banknoty z dziura po srodku - dziura budzetowa.

Finanse

Balcerowicz ujawnił, ile naprawdę wynosi dziura budżetowa. Porażająca kwota deficytu

Czytaj więcej >