BiznesINFO.pl Twój portfel Nie tylko seniorzy zagrożeni. 25-latka dała się nabrać i straciła 17 tys. zł
East News, Zofia i Marek Bazak

Nie tylko seniorzy zagrożeni. 25-latka dała się nabrać i straciła 17 tys. zł

17 lutego 2021
Autor tekstu: Kamila Jeziorska

Z tego artykułu dowiesz się:

  • Na czym polega nowy rodzaj oszustwa

  • Ile udało się wyłudzić w ten sposób pieniędzy

  • O co apeluje policja

Nowy rodzaj oszustwa w grze

W dobie pandemii koronawirusa oszuści działają ze zdwojoną mocą. Seniorów najczęściej nabierają metodą "na policjanta", natomiast do młodych dzwonią podając się za pracowników banku. Okazuje się, że w grze pojawiła się kolejna metoda oszustwa.

Metoda "na zdalny pulpit" jest nową, ale już od dłuższego czasu słychać głosy przestrzegające przed nią. Pewna 25-latka z Podlasia została oszukana i namówiona do zainstalowania aplikacji na swoim sprzęcie.

Oszuści utrzymywali, że aplikacja ma chronić oszczędności kobiety. Jednakże jedyne do czego prowadziła ta czynność, to wyłudzenie danych osobowych dziewczyny, a w efekcie kradzież jej oszczędności.

Zainstalowana aplikacja umożliwiła oszustom dotarcie do danych logowania i wyłudzenie od kobiety 17 tys. zł.

Biznes Interia podaje, że na Podlasiu oszustwo "na zdalny pulpit" jest bardzo często wykorzystywane. Oszuści najczęściej proponują pomnożenie w bardzo szybki sposób swoich oszczędności.

Oszustwo "na zdalny pulpit"

" Jeśli "konsultant" proponuje ci zainstalowanie oprogramowania typu Any Desk, możesz być pewien, że to oszustwo. Pracownik banku nie prosi o zainstalowanie tego typu oprogramowania. Jeśli osoba podająca się za pracownika banku żąda zweryfikowania twoich danych i danych konta lub zainstalowania jakiegokolwiek oprogramowania, rozłącz się i zadzwoń do biura obsługi klienta twojego banku" - mówi policja cytowana przez portal.

Policja szacuje, że oszuści wyłudzili w ten sposób ok. 500 mln zł.

Niedawno o podobnym oszustwie informował PKO BP w opublikowanym komunikacie. Oszuści dzwonili do poszczególnych osób i podawali się za pracowników banku. Namawiali do podjęcia takich kroków, które w efekcie prowadziły do wyłudzenia danych osobowych.

Co więcej, dokładnie w ten sam sposób oszuści atakowali klientów Nest Banku . Ten bank również opublikował specjalny komunikat w tej sprawie i przestrzegał przed instalowaniem nieautoryzowanych aplikacji.

Obserwuj nas w
autor
Kamila Jeziorska

Redaktor Biznesinfo. Absolwentka stosunków międzynarodowych na UKSW i studentka ostatniego roku politologii i dziennikarstwa. Uważa, że dziennikarstwo to nie tylko zawód, ale też misja. Uwielbia Stany Zjednoczone, jamniki i serial "House of Cards". Najbardziej lubi pisać na tematy polityczne i społeczne.

Chcesz się ze mną skontaktować? Napisz adresowaną do mnie wiadomość na mail: redakcja@biznesinfo.pl
polska i świat praca handel finanse Energetyka Eko technologie