Nowa usługa znanej firmy kurierskiej. Teraz tak odbierzesz paczkę

Mimo różnych niesprzyjających czynników polski rynek e-commerce dynamicznie się rozwija. Konsumenci coraz częściej robią zakupy w sieci, co chętnie wykorzystują firmy kurierskie działające w kraju. Znany dostawca zwiększa właśnie zakres dostępnych usług — wprowadza spore ułatwienie dla swoich klientów.
Rynek e-commerce w kraju ma się dobrze. Polacy coraz częściej kupują w sieci
W Polsce zakupy online to już norma — kolejne sieci wprowadzają taka możliwość od sklepów odzieżowych, z elektroniką i sprzętem AGD, po supermarkety, nie wspominając już o takich platformach jak Allegro, Temu, OLX, Amazon i Ceneo, gdzie w jednym miejscu można zaopatrzyć się w produkty z różnych kategorii. Oprócz szerokiego zakresu ofertowego i wygodnych metod płatności ważnym czynnikiem jest również sposób dostawy. To właśnie możliwość odbioru paczki w preferowany przez siebie sposób często decyduje o tym, z której firmy kurierskiej skorzysta.
To, co jest motorem napędowym polskiego rynku e-commerce to intensyfikująca się rywalizacja między firmami, a także zmieniające się przyzwyczajenia zakupowe konsumentów. Zwiększa się liczba Polaków, którzy robią zakupy przez Internet, co motywuje sprzedawców oraz dostawców do wdrażania nowoczesnych technologii, oraz podnoszenia jakości obsługi klienta. Te potrzeby zdaje się dostrzegać znane przedsiębiorstwo i zaczyna powoli gonić konkurencję. Można już korzystać z nowej usługi i w szybki oraz wygodny sposób odbierać zamówienia.

Nowa usługa znanej firmy kurierskiej
W ostatnich latach na polskim rynku e-commerce można zauważyć wzrost częstotliwości zakupów dokonywanych w sieci, wyższa jest także średnia wartość transakcji, czyli tego co ląduje w internetowym koszyku. Według raportu opracowanego przez IAB konsumenci najczęściej kupują w Internecie odzież, dodatki i akcesoria. W 2024 roku zakup takich produktów deklarowało 74 proc. badanych, nieco niżej uplasowało się obuwie, z wynikiem 65 proc., a 62 proc. osób zamawiało w sieci również kosmetyki i perfumy.

Prognozy na najbliższe lata są optymistyczne, ale przed polskim sektorem handlu internetowego stoi również wiele wyzwań, które będą kluczowe dla przyszłości tej gałęzi handlu. W tym momencie bardzo ważne jest zapewnienie wysokiego poziomu doświadczeń zakupowych, muszą się o to zatroszczyć również firmy kurierskie, gdyż dostawa i odbiór przesyłek są nieodłącznymi elementami tego procesu. Klienci oczekują rozwiązań intuicyjnych i dostosowanych do ich potrzeb, a to wymaga od firm dynamicznych działań i wprowadzania innowacji. Postęp w tej dziedzinie napędza również rosnąca w siłę konkurencja. Tym razem zakres oferowanych usług zwiększyła firma GLS. Dostawca działa na zagranicznym i polskim rynku, teraz klienci wybierający usługi tego przedsiębiorstwa będą mogli odbierać paczki w preferowany przez siebie sposób.

GLS z nową współpracą. Klienci zyskują więcej punktów odbioru przesyłek
GLS Poland stopniowo poszerza swoją sieć partnerów, dzięki temu daje możliwość nadawania i odbierania przesyłek nie tylko za pośrednictwem kuriera, ale również w lokalnych sklepach i punktach usługowych takich jak Auchan, Bonito, Kaufland, Lidl i wiele innych lub za pośrednictwem automatów paczkowych Orlen.
Korzystanie z usługi w dowolnym dla klientów czasie będzie teraz bardziej dostępne, za sprawą nowego partnera GLS. W tym momencie punkty odbioru firmy mają 18 000 lokalizacji natomiast cała sieć Out-Of-Home obejmuje ponad 24 000 punktów.
Do zwiększenia tego zasięgu znacząco przyczyniła się sieć Żabka. Franczyza prężnie rozwija się w całej Polsce i oferuje już takie usługi w przypadku innych firm kurierskich, teraz w te szeregi wstąpiło również przedsiębiorstwo GLS.
Współcześni konsumenci oczekują możliwości załatwienia wielu spraw w jednym miejscu – odbioru paczki, jej zwrotu czy zrobienia zakupów. Rozwiązania typu out-of-home zdobywają coraz większą popularność, ponieważ idealnie odpowiadają na te potrzeby. Współpraca z Żabką pozwala nam znacząco rozwinąć sieć punktów odbioru i nadawania paczek, co umożliwia jeszcze lepsze spełnianie oczekiwań zarówno klientów indywidualnych, jak i biznesowych. Dzięki temu partnerstwu oferujemy jeszcze większą elastyczność, wygodę i oszczędność czasu — zaznacza Sebastian Mazurowski, kierownik ds. rozwoju sieci Szybka Paczka w GLS Poland.
To już kolejny krok Żabki w stronę zwiększania zasięgu oferowanych usług. Tym razem w proces wdrażania rozwiązań zaangażowany jest Pointpack — za pośrednictwem swojej platformy IT umożliwia integracje systemów GLS z sieciami handlowymi.





































