Wyszukaj w serwisie
polska i świat praca handel finanse Energetyka Eko technologie
BiznesINFO.pl > Polska i Świat > Aż 420 mln zł w dotacjach dla przedsiębiorców, musisz spełnić jednak parę warunków
Paulina Musianek
Paulina Musianek 20.08.2019 02:00

Aż 420 mln zł w dotacjach dla przedsiębiorców, musisz spełnić jednak parę warunków

biznes-info-640x433
Biznesinfo.pl

Dotacje dla firm z Polski Wschodniej

Dotacje w ramach konkursu "Tworzenie produktów sieciowych przez MŚP" od Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości niedługo znów ruszą i zachęcą przedsiębiorców do rozwoju innowacyjności. Konkurs ten ma na celu sfinansowanie inwestycji dotyczących rozwój innowacyjnych produktów sieciowych w obszarach wpisujących się w zakres regionalnych inteligentnych specjalizacji (RIS). Czym jest produkt sieciowy? Jest to gotowa do sprzedaży oferta, produkt lub usługa stworzona przez kilka różnych podmiotów pod wspólną marką. W tym roku konkurs jest jeszcze bardziej atrakcyjny, więc warto wziąć w nim udział. 

Jak otrzymać dofinansowanie?

Dofinansowanie kierowane jest do małych i średnich przedsiębiorców z Polski wschodniej z województw lubelskiego, podkarpackiego, podlaskiego, świętokrzyskiego i warmińsko-mazurskiego.  Aby móc otrzymać wsparcie należy mieć wkład własny minimum 20% wymaganej kwoty do zrealizowania projektu. Nabór trwa do 31 października. Przedsiębiorcy, którzy połączą siły, by pod jedną marką wprowadzić na rynek innowacyjne produkty, mogą dostać nawet 80% dofinansowania z Programu Operacyjnego Polska Wschodnia. Branża, w której działają firmy nie ma znaczenia. Zgłaszane produkty sieciowe muszą być innowacyjne co najmniej w skali kraju i dotyczyć obszarów wskazanych w regionalnych inteligentnych specjalizacjach wspólnych dla co najmniej dwóch regionów Polski Wschodniej.

PARP postanowił w tym roku ułatwić przedsiębiorstwom działanie. Obniżył minimalną kwotę wydatków kwalifikowalnych (kosztów poniesionych podczas realizacji projektu) z 7 do 5 mln zł, a także zwiększył limit wydatków na tworzenie miejsc noclegowych do 35%. Co więcej firmy nie muszą już one zawiązywać formalnych konsorcjów, wystarczy, że nawiążą współpracę z co najmniej jedną firmą i z nią stworzą produkt sieciowy.