BiznesINFO.pl Handel Biedronka i Lidl pod lupą UOKiK. Chodzi o promocje
Fot. East News/Arkadiusz Ziółek

Biedronka i Lidl pod lupą UOKiK. Chodzi o promocje

15 marca 2024
Autor tekstu: Zuzanna Kłosek

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów znów zainteresował się ofertą najpopularniejszych marketów w Polsce. Tym razem jednak nie tylko promocje Lidla i Biedronki zasłużyły na uwagę UOKiK. Co zaniepokoiło Urząd?

Naruszenie zbiorowych interesów konsumentów

Hałas wokół Lidla i Biedronki w końcu ściągnął na sklepy wzrok UOKiK. Urząd szczególnie zainteresowała wyjątkowo ”atrakcyjna” promocja na alkohol, oferowana również przez sieć Kaufland, jednak na tym nie koniec.

Prezes UOKiK przygląda się działaniom sieci sklepów Lidl i Biedronka pod kątem ewentualnego naruszania zbiorowych interesów konsumentów. Analizujemy też skargi konsumentów — poinformował Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów.

UOKiK wszczął również postępowanie wyjaśniające w kwestii słynnych sms-ów Biedronki.

Mija termin zapłaty ważnego podatku. Zapomnisz i komornik zapuka do drzwi

Nie tylko Lidl i Biedronka

Urząd zamierza skontrolować również Żabkę, Dino, Netto, Auchan czy Carrefour . Problematyczne okazały się nieczytelne ceny , na które klienci narzekali już od dawna. W pierwszej kolejności UOKiK sprawdzi jednak, czy są podstawy do postawienia zarzutów.

Postępowanie wszczęliśmy w ubiegłym roku na podstawie własnej obserwacji rynku, a także sygnałów od konsumentów. Sprawdzamy, jak klienci sieci handlowych są informowani o cenach produktów — wyjaśnił UOKiK.

Podstawowym celem postępowania ma być sprawdzenie, czy sklepy stosują się do unijnej dyrektywy Omnibus , nakazującej informowanie klientów o cenie z ostatnich 30 dni przed obniżką.

Klienci nie wiedzą, ile zapłacą za zakupy

UOKiK poinformował również, że do sieci skierowane zostały wystąpienia miękkie w związku z chociażby brakiem możliwości sprawdzenia, czy rabat został naliczony jeszcze przed dokonaniem płatności.

Rabaty widoczne są dopiero na paragonie – już po zapłacie. Wskazaliśmy również, że sposób prezentacji cen produktów na paragonie, na ekranach kas samoobsługowych i na ekranach przy standardowych kasach w sytuacji udzielenia kilku rabatów z różnych promocji, nie pozwala na ustalenie, czy rabat został prawidłowo naliczony. Otrzymywaliśmy w tej sprawie skargi konsumentów. Czekamy na wyjaśnienia od Jeronimo Martins Polska — wyjaśnił Urząd.

Wygląda na to, że Biedronka jeszcze długo będzie się cieszyć sławą — a czy pozytywną, to już inna kwestia.

źródło: business insider

Ten sklep w Polsce jest najtańszy. Nie chodzi o Biedronkę czy Lidla
Nawet 8 tys. zł za miesiąc. Żabka rekrutuje na konkretne stanowisko
Obserwuj nas w
autor
Zuzanna Kłosek

Redaktorka portalu BiznesINFO. Jestem studentką Twórczego Pisania i Marketingu Wydawniczego na Uniwersytecie Śląskim. Poprzednie studia ukończyłam z wyróżnieniem na kierunku Kultury Mediów. Kocham książki, którymi interesuję się zarówno od strony czynnej, jak i biernej, co wykorzystuję pisząc powieści, ale również tworząc dla czasopisma ArtPapieru i miesięcznika Kreatywni. Wolne chwile spędzam przy serialach i grach komputerowych.

Chcesz się ze mną skontaktować? Napisz adresowaną do mnie wiadomość na mail: redakcja@biznesinfo.pl
polska i świat praca handel finanse Energetyka Eko technologie