Wyszukaj w serwisie
polska i świat praca handel finanse Energetyka Eko technologie
BiznesINFO.pl > Polska i Świat > Adidas przegrał bitwę o słynne trzy paski
Paulina Musianek
Paulina Musianek 24.06.2019 02:00

Adidas przegrał bitwę o słynne trzy paski

biznes-info-640x433
Biznesinfo.pl

Sąd Unii Europejskiej podtrzymał wyrok unieważniający zastrzeżenie trzech równoległych pasków dla firmy Adidas. Na terenie UE, tego typu logiem będą mogły posługiwać się również inne firmy. Pomimo tego, że logo z trzema paskami zostało po raz pierwszy użyte przez założyciela Adidasa, Adi Dasslera, na butach piłkarskich w dniu 18 sierpnia 1949 r., sąd stwierdził, że firma nie „udowodniła, że ​​znak ten nabył na całym terytorium UE charakter odróżniający”. Wyrok jest częścią długiego sporu między niemieckim producentem odzieży sportowej a belgijską firmą Shoe Branding Europe .

Spór o słynne trzy paski

W 2014 r. Adidas otrzymał znak towarowy składający się z trzech równoległych pasów o jednakowej szerokości, które mogą widnieć na odzieży, kapeluszach i butach i być ułożone w dowolnym kierunku. Jednak w 2016 r. firma Shoe Branding Europe zwróciła się do unijnego urzędu własności intelektualnej o unieważnienie tego znaku towarowego i w końcu mu się to udało. Przedstawiciele Adidasa wyznali, że są rozczarowani orzeczeniem. Przysługuje im odwołanie od decyzji sądu.

Nie pierwszy raz Adidas nie zdołał ochronić motywu z trzema paskami. W 2003 r. przegrał spór z holenderską firmą Fitnessworld, która korzystała z dwukolorowego wzoru .

Jak pisze Reuters, ta decyzja sądu może znacznie wpłynąć na wartość marki Adidas, którą obecnie wycenia się na ok. 14,3 mld USD.

Tagi: sąd