BiznesINFO.pl Polska i Świat Wybory, których nie było za 70 mln zł. Poczta Polska chce rekompensaty poniesionych kosztów
Obraz Radosław Czarnecki z Pixabay

Wybory, których nie było za 70 mln zł. Poczta Polska chce rekompensaty poniesionych kosztów

25 września 2020
Autor tekstu: Kasper Starużyk

– 1 września Poczta Polska poinformowała Krajowe Biuro Wyborcze, iż wystąpi z wnioskiem o rekompensatę wraz z kalkulacją poniesionych wydatków (na podstawie w art. 22 ustawy z dnia 14 sierpnia 2020 r. o zmianie niektórych ustaw w celu zapewnienia funkcjonowania ochrony zdrowia w związku z epidemią COVID-19 oraz po jej ustaniu) – czytamy wypowiedź Agnieszki Gałązki, dyrektor zespołu finansowego Krajowego Biura Wyborczego w portalu Konkret24. Chodzi o zarządzone na 10 maja korespondencyjne wybory prezydenckie, które się nie odbyły. Według szacunków niebyłe wybory kosztowały nas 70 mln złotych. Pieniądze na nie miała wyłożyć m.in. Poczta Polska.

Poczta Polska chce pieniędzy za wybory

Portal Onet wskazuje, że póki co nie jest znana dokłada data kiedy Poczta Polska ma złożyć wniosek o zwrot pieniędzy. Jak ustalili dziennikarze, Poczta może ubiegać się o zwrot poniesionych kosztów na podstawie ustawy o zmianie niektórych ustaw w celu zapewnienia funkcjonowania ochrony zdrowia w związku z epidemią COVID-19 oraz po jej ustaniu - wskazuje Onet.

TVN24 ujawnił faktury, które wskazują na to, że Poczta Polska zawarła umowy z czterema firmami. Dotyczyły one organizacji wyborów 10 maja 2020 roku w trybie korespondencyjnym. Wartość faktur do których dotarli dziennikarze opiewa na łączną sumę 68 mln 896 tys. 820 zł, z czego opłacone przez pocztę zostało już 26 mln 495 tys. 620 zł.

"Kto zapłaci? Normalnie tego typu rzeczy reguluje budżet państwa. Opozycja ciągle trąbi i chwali się, że te wybory się nie odbyły i to jest ich wielkich sukces, to może podzielą się tymi kosztami? PO nigdy nie dbała o środki publiczne" - mówił kilka miesięcy temu Jacek Sasin w rozmowie z Robertem Mazurkiem na antenie RMF FM.

Obserwuj nas w
autor
Kasper Starużyk

Redaktor naczelny Biznesinfo. Wcześniej w Bankier.pl, gdzie zajmował się wyszukiwaniem najciekawszych informacji gospodarczych z Polski i świata. Dziennikarską pasję odkrył na festiwalu reklamowym Golden Drum w Słowenii. Absolwent ekonomii na wydziale prawa, administracji i ekonomii Uniwersytetu Wrocławskiego i międzynarodowych stosunków gospodarczych Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, a także copywritingu w Szkole Mistrzów Reklamy. Miłośnik historii Hanzy i Morza Bałtyckiego.

Chcesz się ze mną skontaktować? Napisz adresowaną do mnie wiadomość na mail: redakcja@biznesinfo.pl
polska i świat praca handel finanse Energetyka Eko technologie