Wyszukaj w serwisie
polska i świat praca handel finanse Energetyka Eko technologie
BiznesINFO.pl > Finanse > Płacisz kartą i nie bierzesz potwierdzenia? To duży błąd
Zuzanna Kłosek
Zuzanna Kłosek 23.05.2024 12:33

Płacisz kartą i nie bierzesz potwierdzenia? To duży błąd

terminal, karta płatnicza
Fot. Pixabay/flyerwerk

Płatności bezgotówkowe już teraz przegoniły płatności tradycyjnymi pieniędzmi, a ich popularność wciąż rośnie. Mimo to wiele osób nie zdaje sobie sprawy, że płacąc kartą lub telefonem popełnia duży błąd. Kiedy kasjer o to zapyta, lepiej dobrze się zastanowić.

Brak potwierdzenia? To może oznaczać kłopoty

Fakt, że Polacy wolą płacić kartą niż gotówką, nikogo już nie zaskakuje. Płatności bezgotówkowe preferujemy nie tylko ze względu na szybkość i wygodę, ale również bezpieczeństwo. Wiele osób woli mieć przy sobie kartę, którą w każdej chwili możemy zabezpieczyć, niż nosić przy sobie większe ilości fizycznych pieniędzy.

Często jednak zapominamy, że także płatność kartą czy telefonem wiąże się z pewnymi obowiązkami. Tak samo jak w przypadku paragonów, które warto odebrać od kasjera, by nie dać szansy oszustom, również potwierdzenie płatności może okazać się niezwykle cenne. Jego brak może nam natomiast bardzo zaszkodzić.

PKO BP wydał ważny komunikat. Wszyscy klienci powinni to wiedzieć

W tej sytuacji pamiętaj o potwierdzeniu płatności

Potwierdzenie płatności zwykle wydaje nam się zbędnym świstkiem. Często zapominamy, że tak jak paragon stanowi on pewien rodzaj dokumentu, który w konkretnych sytuacjach może się nam bardzo przydać. O potwierdzeniu płatności nie możemy zapomnieć zwłaszcza wtedy, gdy próba uregulowania rachunku się nie powiodła, a płatność została “odrzucona”. W takim przypadku konieczna może okazać się reklamacja, a bez potwierdzenia bank nie będzie mógł jej uznać. Jeśli więc chcemy odzyskać pieniądze, ten ”świstek” będzie dla nas na wagę złota.

Kiedy płatność zostaje odrzucona?

Czasami zdarza się, że mimo środków na koncie nie możemy sfinalizować transakcji. Przyczyn może być wiele, zwykle są one niezależne od nas, jak np. chwilowy brak połączenia z bankiem. Wówczas często ponawiamy próbę zapłaty — raz, drugi, trzeci. Po powrocie do domu, kiedy sprawdzimy stan konta, może nas jednak czekać niemiła niespodzianka. Po przywróceniu połączenia, lub naprawie innej usterki, odrzucone płatności mogą zostać przeprowadzone, a środki pobrane wielokrotnie za ten sam zakup. Wtedy pozostaje nam jedno: reklamacja z wykorzystaniem potwierdzenia odrzucenia płatności.

źródło: eska.pl