Klienci Banku PKO powinni uważać na oszustów
wikimedia.org/Henryk Borawski
Autor Stanisław Węgrowski - 25 Września 2019

Klienci PKO BP w niebezpieczeństwie. Oszuści mają bezczelny sposób

Klienci Banku PKO BP powinni mieć się na baczności. Oszuści znaleźli kolejny sposób na wyłudzanie danych. Tym razem powołują się na prawo o silnym uwierzytelnianiu. PKO Bank Polski wydał już komunikat, w którym ostrzega swoich klientów.

PKO Bank Polski ostrzega przed osobami, które podszywają się pod pracowników banku. Oszuści bezczelnie dzwonią i udają, że są przedstawicielami banku. Następnie powołują się na dyrektywę PSD2 i proszą o instalację dodatkowego oprogramowania, które zostanie wysłane na e-mail. Okazuje się, że plik zawiera wirus, dzięki któremu hakerzy mogą wykraść dane do logowania i kody autoryzacyjne.

PKO BP - klienci są w niebezpieczeństwie

Bank informuje, że w wypadku zainstalowania oprogramowania podanego w mailu oszuści mogą zyskać dostęp do bankowości elektronicznej, a co za tym idzie wykraść pieniądze. Oprócz tego oszust może poprosić o wyrażenie zgody na administrowanie danymi osobowymi. Złośliwe oprogramowanie zawiera fałszywy formularz z taką właśnie zgodą.

PKO BP ostrzega

PKO BP prosi o kontakt osoby, które mają wszelkie wątpliwości w sprawie. - Jeśli odbierzesz podejrzany telefon od osoby podającej się za pracownika banku i masz wątpliwości, czy powinieneś podawać dane, skontaktuj się z nami. Jeśli Twoje podejrzenia wzbudzi jakakolwiek inna sytuacja w czasie korzystania z aplikacji mobilnej lub serwisu transakcyjnego – również prosimy o informację - można przeczytać w oficjalnym komunikacie na stronie internetowej Banku.

14 września weszła w życie dyrektywa Unii Europejskiej PSD2. Od tego czasu banki musiały wprowadzić nowe zabezpieczenia w bankowości elektronicznej. Nowe przepisy dotyczyły m.in. dokładniejszej weryfikacji podczas logowania.

Następny artykułNie przegap żadnych najciekawszych artykułów! Kliknij obserwuj biznesinfo.pl na:Obserwuj nas na Google News Google News