Wyszukaj w serwisie
polska i świat praca handel finanse Energetyka Eko technologie
BiznesINFO.pl > Polska i Świat > PKO BP, mBank i Bank Millennium doceniony w prestiżowym rankingu. Dobre wiadomości dla ich klientów
Radosław Święcki
Radosław Święcki 22.03.2022 08:30

PKO BP, mBank i Bank Millennium doceniony w prestiżowym rankingu. Dobre wiadomości dla ich klientów

PKO BP, mBank i Bank Millennium docenione w prestiżowym rankingu
BiznesInfo

Z tego artykułu dowiesz się:

  • PKO PB, mBank i Bank Millennium docenione w prestiżowym rankingu

  • Za co doceniono banki

  • Jakie rekomendacje eksperci wydali polskim bankom

PKO BP, mBank i Bank Millennium w TOP 10 

Klienci PKO BP, mBank a także Bank Millennium mają powody do zadowolenia. Instytucje te zostały docenione w rankingu Bain&Company. Jedna z największych firm doradztwa strategicznego na świecie poddała analizie stopień cyfryzacji 50 czołowych banków w Europie. Jak podaje w komunikacie prasowym firma, w analizowanej grupie znalazło się pięć największych pod względem wielkości aktywów banków detalicznych z Polski, ale też  instytucje finansowe m.in. z Wielkiej Brytanii, Francji, Niemiec, Włoch, Półwyspu Iberyjskiego czy Szwajcarii.

Okazuje się, że PKO BP, mBank i Bank Millennium znalazły się w dziesiątce najbardziej zaawansowanych cyfrowo banków w Europie. Co wpłynęło na sukces wspomnianych instytucji? Jak tłumaczą przedstawiciele Bain&Company dobrym krokiem okazały się inwestycje w digitalizację usług.

– Bez wątpienia znaczne inwestycje w digitalizację usług poczynione w ostatnich latach przyniosły korzyści. Widzimy to zwłaszcza w czasie pandemii, gdy fizyczny kontakt z klientami jest bardzo utrudniony – komentuje cytowany w komunikacie Marcin Szczuka, Młodszy Partner w Bain & Company.

– Na tle banków europejskich, na przykład szwajcarskich, największe polskie podmioty radzą sobie bardzo dobrze, jeśli chodzi o wizję rozwoju cyfrowego i praktyczny plan transformacji digitalowej – dodano.

Analitycy Bain&Company tworząc ranking brali pod uwagę takie czynniki jak: wizja rozwoju, oferta produktowa, nowoczesne kanały sprzedaży, doświadczenia klientów, poziom zadowolenia, model operacyjny oraz wykorzystanie technologii i danych.

W przyjętej przez firmę skali 0-100, PKO BP, mBank oraz Bank Millennium uzyskały podobny wynik – między 72 a 76 punktów, podczas gdy lider zestawienia osiągnął 88 punktów.

W wielu bankach wciąż złożona architektura aplikacji

Bain&Company zwraca uwagę w komunikacie, że choć wiodące polskie banki dokonały w ostatnim czasie inwestycji w poprawę oferty produktowej, to są poniżej średniej w odniesieniu do prostej i modułowej oferty. Eksperci firmy rekomendują bankom, by skupiły się na dalszym upraszczaniu oferty, a także wzmacnianiu pakietów produktów dopasowanych do potrzeb klientów.

– Wśród polskich banków to, co w największym stopniu odróżnia liderów transformacji od tych najbardziej zapóźnionych to technologia i umiejętność wykorzystywania danych – podkreśla Marcin Szczuka, dodając, że wiele polskich banków wciąż boryka się ze złożoną i sztywną architekturą aplikacji, co powoduje, że jeśli chodzi o czas na wprowadzenie nowego produktu na rynek są daleko w tyle za europejskimi liderami.

- Rozwiązaniem tego problemu mogłoby być zastosowanie metod agile na dużą skalę, co przyspieszyłoby proces wdrażania nowych produktów i zwiększyłoby elastyczność – mówi przedstawiciel Bain & Company.

Firma zwraca uwagę, że  dobrze przygotowana oferta usług cyfrowych przekłada się na wzrost zadowolenia klientów, którzy oczekują prostych i łatwo dostępnych rozwiązań, zaś liderzy transformacji cyfrowej osiągają lepsze wyniki finansowe. Wdrażanie rozwiązań cyfrowych jak zauważa Bain & Company przekłada się też na większe zaangażowanie pracowników.

Tagi: PKO BP mBank