Wyszukaj w serwisie
polska i świat praca handel finanse Energetyka Eko technologie
BiznesINFO.pl > Handel > Wcale nie Biedronka, ani Lidl. Znamy wyniki najnowszego badania, oto najtańsza z sieciówek
Radosław Święcki
Radosław Święcki 18.12.2020 01:00

Wcale nie Biedronka, ani Lidl. Znamy wyniki najnowszego badania, oto najtańsza z sieciówek

Lidl i Biedronka przegonione przez inną sieciówkę
Flickr/Marco Verch

Z tego artykułu dowiesz się:

  • W jakiej sieciówce zapłaciliśmy w listopadzie najmniej,

  • Jak w rankingu wypadły Lidl i Biedronka,

  • Co może zniechęcać do zakupów online.

Jaka sieciówka przegoniła Biedronkę i Lidla?

Takie rankingi są szczególnie cenne w szale przedświątecznych zakupów, a ich wyniki mogą zaskakiwać. Mowa o zestawieniu przygotowanym przez ASM Sales Force Agency, który sprawdził w którym ze sklepów zakupy kosztowały Polaków w listopadzie najmniej. W rankingu wzięto pod uwagę zarówno sklepy stacjonarne jak i internetowe. Znamy już szczegóły zestawienia.

Właśnie za zakupy spożywcze robione przez internet (frisco.pl, dodomku.pl, polski koszyk.pl, szybkikoszyk.pl, MEGASAM24.pl) jak pokazuje zestawienie, Polacy zapłacili w listopadzie najwięcej. Cena za koszyk e-grocery wyniosła 263,18 zł. Jeśli zaś chodzi o sklepy stacjonarne to tu niechlubnym liderem rankingu jest Tesco, gdzie średnia wartość wyniosła 236,64 zł.

Wycofująca się z naszego kraju sieć wyprzedza Selgros (227,38 zł). W pierwszej piątce najdroższych sklepów znaleźli się również Intermarche (222,39 zł), oraz E.Leclerc (221,88 zł), które były blisko średniej wartości koszyka zakupowego, a ta w listopadzie wyniosła 223,25 zł.

A gdzie było w listopadzie najtaniej? Ani w Lidlu, ani w Biedronce, jakby się mogło wydawać, a w Auchanie, gdzie za zakupy Polacy zapłacili średnio 204,81 zł. Lidl znalazł się na drugim miejscu (211,54 zł), zaś podium zamyka Kaufland (216,25 zł). Pierwszą piątkę uzupełniają jeszcze Makro i Carrefour.

Biedronka dopiero na miejscu szóstym. Lidl na podium

Dopiero na szóstym miejscu zestawienia wśród najtańszych sklepów znalazła się świętująca w tym roku jubileusz 25-lecia obecności w Polsce Biedronka (219,81 zł).

Twórcy zestawienia zwracają uwagę na różnice cen między kanałem e-grocery a stacjonarnymi zakupami. Okazuje się, że w listopadzie internetowy koszyk zakupowy był o nieco ponad 20 proc. droższy niż w przypadku tradycyjnych sklepów.

E-grocery jest rekordzistą w niemal każdej kategorii zakupowej, choć od tej reguły jest pewne odstępstwo. Wyjątkiem okazują się jedynie produkty sypkie, za które więcej niż w sieci zapłacimy jedynie w Intermarche.

Ogromne różnice w cenach

Największa rozbieżność cenowa dotyczy natomiast chemii domowej i kosmetyków. Najwyższa cena zakupów internetowych tych produktów wyniosła 76,89 zł. Najmniej zapłacono za nie natomiast w Lidlu, było to 56,37 zł, czyli aż o 20 zł mniej. Zwraca również uwagę rozbieżność herbaty Lipton Yellow Label, za którą w sieci trzeba zapłacić prawie 25 zł, podczas gdy w Auchanie kosztuje ona niemal 11 zł, co oznacza aż 14 zł różnicy. cenowa 

Twórcy zestawienia podkreślają, że e-grocery, chcąc przyciągnąć do siebie szersze grono klientów musi się bardziej postarać. Nie trzeba być bowiem finansistą, by zauważyć, że ceny mogą do robienia zakupów zniechęcać. Z drugiej strony trzeba jednak przyznać, że w okresie pandemii osób chcących potencjalnie skorzystać z oferty z pewnością nie brakuje.

Tagi: Lidl