Wyszukaj w serwisie
polska i świat praca handel finanse Energetyka Eko technologie
BiznesINFO.pl > Finanse > ING Bank Śląski zablokował niektóre karty płatnicze. Chodzi o wyciek danych
Olgierd Maletka
Olgierd Maletka 29.05.2023 13:09

ING Bank Śląski zablokował niektóre karty płatnicze. Chodzi o wyciek danych

Logo ING Banku Śląskiego
BiznesInfo

Serwis bankier.pl informuje, że w miniony weekend niektórzy klienci jednego z większych polskich banków mieli zablokowane karty płatnicze. Instytucja wyjaśnia, co spowodowało podjęcie takich kroków. 

Wyciek danych

Serwis podaje, że w nocy z piątku na sobotę ING Bank Śląski otrzymał informację o wycieku danych u jednego z operatorów kart płatniczych.

 „Wiemy, których kart mogło to dotyczyć, dlatego natychmiast zablokowaliśmy je, by nikt nie mógł ich wykorzystać w nieuprawniony sposób” - wyjaśnia ING. 

Trzeba zastrzec kartę

Przedstawiciele ING Banku Śląskiego zwracają się do klientów ze specjalnym apelem. Osoby, których karty zostały zablokowane, muszą teraz je zastrzec

Można tego dokonać zarówno w placówce banku, jak i zdalnie m.in. poprzez aplikację Moje ING. „Zastrzeżenie karty umożliwi zamówienie nowej, co również można zrobić wykorzystując aplikację banku” - podaje bankier.pl powołując się na komunikat instytucji.

Wiadomość SMS

ING Bank Śląski zapewnia, że "problem dotyczy niewielkiej" części klientów. Instytucja przekazała, że osoby, których dotyczy problem powinny otrzymać wiadomość SMS z informacją o zablokowaniu karty.

Tagi: bank