BiznesINFO.pl
PHOTO: ZOFIA I MAREK BAZAK / EAST NEWS Zachowanie bezpieczenstwa podczas zakupow w czasie pandemii koronawirusa, informacja na drzwiach o koniecznosci zakladania maseczek przez klientow: "Bez maseczek klientow nie obslugujemy"

East News, Zofia i Marek Bazak

IKEA nie obsłuży bez maseczki. Sieć wydała oficjalny komunikat

4 Marca 2021

Autor tekstu:

Kamila Jeziorska

Udostępnij:

IKEA wydała oficjalne oświadczenie w sprawie klientów, którzy nie zakrywają ust i nosa. Z długiego uzasadnienia płynie jeden wniosek: klientów bez maseczki nie obsługujemy. Jakie są powody decyzji skandynawskiego giganta?

Z tego artykułu dowiesz się:

  • Na jaką podstawę prawną powołuje się IKEA w swoim oświadczeniu

  • Jakie są powody decyzji szwedzkiej firmy

  • Czy klienci mają alternatywę do zakupów stacjonarnych

IKEA nie obsługuje bez maseczek

"Od dnia 27 lutego 2021 r. zakrywanie ust i nosa za pomocą maseczki jest na terenie IKEA obowiązkowe, a Klienci, którzy nie zastosują się do tego obowiązku, nie będą obsługiwani" - napisała IKEA w oświadczeniu opublikowanym na swojej stronie internetowej.

IKEA jako podstawę prawną podaje ustawę o zapobieganiu oraz zwalczaniu zakażeń i chorób zakaźnych u ludzi oraz rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 26 lutego 2021 r. w sprawie ustanowienia określonych ograniczeń, nakazów i zakazów w związku z wystąpieniem stanu epidemii.

Skandynawski gigant podkreśla, że zawsze działa zgodnie z obowiązującym prawem w Polsce. Jego działanie wynika nie tylko z podstaw prawnych, ale także szacunku i troski o klientów oraz pracowników. IKEA powołuje się także na zasadę współżycia społecznego.

"Pragniemy podkreślić, że dbałość o zdrowie nas wszystkich jest najwyższym priorytetem. Dlatego uważamy, że każdy z naszych Klientów powinien czuć się bezpiecznie na terenie naszych sklepów i mieć możliwość zrobienia zakupów bez narażania zdrowia i życia" - zaznacza w komunikacie.

IKEA chce dbać o klientów i pracowników

IKEA chce, aby jej sklepy spełniały wymogi sanitarne. Klienci mają do dyspozycji środki dezynfekujące, a sieć pilnuje odpowiedniej ilości osób na metr kwadratowy. Co więcej, IKEA zachęca także do zachowywania dystansu społecznego w trakcie robienia zakupów.

[EMBED-11]

"W trosce o bezpieczeństwo i wygodę zakupów oferujemy również możliwość zakupów poprzez IKEA.pl lub aplikację mobilną IKEA. Wierzymy, że dbając o siebie wzajemnie, jesteśmy w stanie zmierzyć się z tym trudnym dla nas wszystkim czasem" - kwituje.

IKEA cieszy się ogromną popularnością w Polsce. Szwedzki gigant od lat stawia na swój program lojalnościowy IKEA Family pozwalający klientom na zaoszczędzenie pieniędzy i skorzystanie ze specjalnych ofert. Co więcej, klientów sieci IKEA wciąż przybywa.

Mimo trzeciej fali zachorowań na koronawirusa, sklepy meblowe w Polsce wciąż pozostają otwarte. Rządzący przygotowali specjalne wytyczne, które pozwalają im funkcjonować w reżimie sanitarnym.

Kamila JeziorskaAutor

Redaktor Biznesinfo. Absolwentka stosunków międzynarodowych na UKSW i studentka ostatniego roku politologii i dziennikarstwa. Uważa, że dziennikarstwo to nie tylko zawód, ale też misja. Uwielbia Stany Zjednoczone, jamniki i serial "House of Cards". Najbardziej lubi pisać na tematy polityczne i społeczne.

Chcesz się ze mną skontaktować?

Napisz adresowaną do mnie wiadomość na mail: redakcja@biznesinfo.pl

Podobne artykuły

Handel

IKEA otwiera nowy rok wraz z sezonem jesienno-zimowym. Debata „Domy przyszłości – relacje a innowacje"

Czytaj więcej >

Handel

Nowe Ferrari zaskoczyło świat. Włosi zaprezentowali całkiem inne auto niż dotychczas

Czytaj więcej >
Czego Polska eksportuje najwięcej?

Handel

Polski eksport i import mocno rośnie. Najnowsze dane za lipiec

Czytaj więcej >
Żywność i podwyżki cen

Handel

Maspex zapowiada podwyżki cen. Wysokie koszty produkcji

Czytaj więcej >

Handel

Czy braki energii wpłyną na produkcję Coca-Cola w Polsce?

Czytaj więcej >
Allegro

Handel

Allegro chce zastrzec kolor pomarańczowy jako znak towarowy

Czytaj więcej >