
Jeśli czekasz na przesyłkę, musisz uzbroić się w cierpliwość. Problemy z dostawami z Chin
Dostawa przesyłek w czasie pandemii to zadanie niezwykle trudne. Chińskie przedsiębiorstwa otrzymują aż tyle zamówień, że brakuje rąk do pracy i kontenerów. Klienci, którzy zakupili produkty w internecie powinni przygotować się na poważne opóźnienia.
Z tego artykułu dowiesz się:
- Dlaczego dostawa z Chin będzie opóźniona
- Jak długo może potrwać ten problem
- Która chińska platforma jest najbardziej popularna wśród polskich klientów
Dostawa z Chin opóźniona
Dostawa produktów z dalekiej Azji napotkała na poważne problemy. Wiadomości Handlowe donoszą, że czas oczekiwania na przesyłki z Chin może się zdecydowanie wydłużyć. Wszystkiemu winny jest wzmożony popyt, będący jedną z ekonomicznych konsekwencji pandemii.
Bloomberg podaje, że największe dostawy trafiają do Europy oraz USA. Obywatele zamawiają ogromne ilości środków higienicznych z Chin. Do zakupów zachęca przede wszystkich ich niska cena.
W trakcie pandemii wzrosło także zainteresowanie innymi, tanimi produktami, które oferują chińskie platformy internetowe. W dobie koronawirusa wzrost sprzedaży e-commerce zdecydowanie wzrósł. Według badaczy z PMR rynek internetowy w Polsce odnotował w ubiegłym roku najwyższy wzrost od kilkunastu lat. Tylko w naszym kraju segment ten powiększył się o 40 proc. Podobne mogą być szacunki dla Chin, które od lat są liderem eksportowym.
Dostawa w perspektywie długoterminowej
Do Chin napływa tak dużo zamówień, że brakuje kontenerów oraz miejsca na statkach. Dostawę produktów na czas utrudnia także zmniejszona liczba pracowników. Według ustaleń agencji informacyjnej utrudnienia w dostawach mogą potrwać nawet do połowy 2021 r.
Wszystkie te niedogodności sprawiają, że rosną koszty transportu. Według wyliczeń, na które powołuje się Bloomberg, koszt przesyłu kontenera z Szanghaju do Los Angeles zwiększył się dwukrotnie tylko w przeciągu ostatniego półrocza. Z kolei dostawa do Rotterdamu, największego portu morskiego w Europie, podrożała nawet cztery razy.
Którą platformę najczęściej wybierają polscy klienci? Największą rolę odgrywa Ali Express, serwis sprzedażowy należący do Alibaba Group. Według danych z połowy 2020 r. zakupy na tej platformie robiło ok. 5 mln Polaków. W 2017 r. liczba polskich klientów, która czekała na dostawy z Ali Express, wynosiła 3 mln.
Artykuły polecane przez redakcję BiznesInfo:
- Od 2021 roku obowiązkowa opłata jest jeszcze wyższa. Jednak jeśli zapłacisz w styczniu, otrzymasz zniżkę
- Mandat dostaniesz teraz nawet za najbardziej absurdalne wykroczenia. Wiadomo już co grozi kierowcom
- Już niedługo palacze mogą przeżyć ogromne zaskoczenie. Resort chce zrobić z palenia produkt eksluzywny
KONIECZNIE OBEJRZYJ:
