Wyszukaj w serwisie
polska i świat praca handel finanse Energetyka Eko technologie
BiznesINFO.pl > Handel > Biedronka wprowadza ogromną zmianę w sklepach. Zmieni opakowania swoich produktów
Kamila Jeziorska
Kamila Jeziorska 11.04.2021 02:00

Biedronka wprowadza ogromną zmianę w sklepach. Zmieni opakowania swoich produktów

Wikimedia, Mateusz Giełczyński, CC BY-SA 4.0
Wikimedia, Mateusz Giełczyński, lic. CC BY-SA 4.0

Biedronka dołączyła do grona proekologicznych sklepów, który takie postawy chce kształtować u swoich klientów. Jak się okazuje, tym razem na opakowaniach produktów marek własnych chce umieszczać specjalne oznaczenia mające ułatwić segregację.

Z tego artykułu dowiesz się:

  • Czemu Biedronka zdecydowała się na taki krok

  • Czemu mają służyć piktogramy na opakowaniach

  • Skąd w Biedronce duch ekologii

Biedronka coraz bardziej eko

Biedronka podejmuje SegreAkcję, która ma zachęcić klientów portugalskiej sieci sklepów do segregowania odpadów. Swoimi działaniami ma również zachęcić Polaków do rozpoczęcia przygody z segregacją śmieci. W jaki sposób tym razem?

Biedronka stopniowo wprowadza piktogramy na opakowania produktów swoich marek własnych - poinformowano w komunikacie. Produkty będą opatrzone znakiem w odpowiednim kolorze, który będzie sygnalizował do jakiego pojemnika powinno trafić opakowanie.

Sylwia Krzyżycka, dyrektor ochrony środowiska w sieci Biedronka, cytowana w komunikacie powiedziała, że dziennie sklepy Biedronka odwiedza 4 mln klientów, a większość z nich stawia na produkty marek własnych. Dodaje, że dzięki takim działaniom Biedronka przyczyni się nie tylko do ochrony środowiska, ale również wzrostu świadomości ekologicznej wśród klientów.

Z kolei Michał Mikołajczyk, prokurent Rekopol Organizacja Odzysku Opakowań S.A., mówi, że dzięki takim działaniom sieć sklepów może w realny sposób kształtować ekologiczne postawy konsumentów.

Biedronka, segregacja, materiały prasowe
Biedronka, segregacja, materiały prasowe

Biedronka pomoże segregować śmieci

Portugalska sieć sklepów należąca do Jeronimo Martins proces umieszczania specjalnych piktogramów rozpoczęła już w maju 2020 r. Wszystko zaczęło się od umieszczenia piktogramu na opakowaniu chipsów TOP, a od tamtej pory przygotowano ponad 600 projektów opakowań zawierających oznaczenia.

Jako przykład dobrej zmiany Biedronka podaje jogurty FruVita, których do sklepów trafia ich ponad 800 tys. miesięcznie. Łączna waga opakowań każdego ze smaków jogurtu wynosi 11 kg, a z tego udałoby się odzyskać ok. 9 kg surowca.

Biedronka podkreśla, że nieprawidłowa segregacja produktów uniemożliwia odzyskiwanie surowców i procedurę recyklingu. Co więcej, surowiec odzyskany z nieprawidłowej segregacji traci na swojej wartości.

Nie jest to pierwsza eko-akcja Biedronki. W 2020 r. sieć sklepów zdecydowała się na wycofanie ze sprzedaży jajek z chowu klatkowego, tzw. trójek. Wówczas swoje działania tłumaczyła nie tylko dbałością o środowisko, ale również wspieraniem praw zwierząt i ich humanitarnego traktowania.

Byłeś świadkiem ciekawego zdarzenia? Masz interesujące zdjęcia lub filmik? Podziel się z nami wysyłając na [email protected]

Tagi: Biedronka