BiznesINFO.pl
Wikimedia, Mateusz Giełczyński, CC BY-SA 4.0

Wikimedia, Mateusz Giełczyński, lic. CC BY-SA 4.0

Biedronka wprowadza ogromną zmianę w sklepach. Zmieni opakowania swoich produktów

11 Kwietnia 2021

Autor tekstu:

Kamila Jeziorska

Udostępnij:

Biedronka dołączyła do grona proekologicznych sklepów, który takie postawy chce kształtować u swoich klientów. Jak się okazuje, tym razem na opakowaniach produktów marek własnych chce umieszczać specjalne oznaczenia mające ułatwić segregację.

Z tego artykułu dowiesz się:

  • Czemu Biedronka zdecydowała się na taki krok

  • Czemu mają służyć piktogramy na opakowaniach

  • Skąd w Biedronce duch ekologii

Biedronka coraz bardziej eko

Biedronka podejmuje SegreAkcję, która ma zachęcić klientów portugalskiej sieci sklepów do segregowania odpadów. Swoimi działaniami ma również zachęcić Polaków do rozpoczęcia przygody z segregacją śmieci. W jaki sposób tym razem?

Biedronka stopniowo wprowadza piktogramy na opakowania produktów swoich marek własnych - poinformowano w komunikacie. Produkty będą opatrzone znakiem w odpowiednim kolorze, który będzie sygnalizował do jakiego pojemnika powinno trafić opakowanie.

Sylwia Krzyżycka, dyrektor ochrony środowiska w sieci Biedronka, cytowana w komunikacie powiedziała, że dziennie sklepy Biedronka odwiedza 4 mln klientów, a większość z nich stawia na produkty marek własnych. Dodaje, że dzięki takim działaniom Biedronka przyczyni się nie tylko do ochrony środowiska, ale również wzrostu świadomości ekologicznej wśród klientów.

Z kolei Michał Mikołajczyk, prokurent Rekopol Organizacja Odzysku Opakowań S.A., mówi, że dzięki takim działaniom sieć sklepów może w realny sposób kształtować ekologiczne postawy konsumentów.

Biedronka, segregacja, materiały prasowe

Biedronka, segregacja, materiały prasowe

Biedronka pomoże segregować śmieci

Portugalska sieć sklepów należąca do Jeronimo Martins proces umieszczania specjalnych piktogramów rozpoczęła już w maju 2020 r. Wszystko zaczęło się od umieszczenia piktogramu na opakowaniu chipsów TOP, a od tamtej pory przygotowano ponad 600 projektów opakowań zawierających oznaczenia.

Jako przykład dobrej zmiany Biedronka podaje jogurty FruVita, których do sklepów trafia ich ponad 800 tys. miesięcznie. Łączna waga opakowań każdego ze smaków jogurtu wynosi 11 kg, a z tego udałoby się odzyskać ok. 9 kg surowca.

Biedronka podkreśla, że nieprawidłowa segregacja produktów uniemożliwia odzyskiwanie surowców i procedurę recyklingu. Co więcej, surowiec odzyskany z nieprawidłowej segregacji traci na swojej wartości.

Nie jest to pierwsza eko-akcja Biedronki. W 2020 r. sieć sklepów zdecydowała się na wycofanie ze sprzedaży jajek z chowu klatkowego, tzw. trójek. Wówczas swoje działania tłumaczyła nie tylko dbałością o środowisko, ale również wspieraniem praw zwierząt i ich humanitarnego traktowania.

Byłeś świadkiem ciekawego zdarzenia? Masz interesujące zdjęcia lub filmik? Podziel się z nami wysyłając na redakcja@biznesinfo.pl

Podobne artykuły

Lidl obniży ceny części produktów

Handel

Lidl wprowadza zmiany cen w związku z innymi stawkami VAT. Sieć już poinformowała klientów

Czytaj więcej >
Biedronka wycofuje szkodliwy ser

Handel

Popularny ser wycofany z Biedronki. Spożycie może wywołać u ciebie chorobę

Czytaj więcej >
By Krzysztoferski - Own work, CC BY-SA 3.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=29842461

Handel

Zakaz obowiązuje od 20 maja. Ale w sklepach wciąż możesz znaleźć alternatywy

Czytaj więcej >
Niedziela handlowa

Handel

Jutro zrobisz zakupy, ale jednak nie wszędzie. Do konkretnych sklepów wybierz się lepiej dzisiaj

Czytaj więcej >
Zakaz handlu zostanie czasowo zniesiony?

Handel

Zakaz handlu w niedzielę już nie taki pewny. Rząd może nie mieć wyjścia

Czytaj więcej >
Godziny otwarcia sklepów w długi weekend

Handel

Godziny otwarcia sklepów będą w ten weekend nieco inne. Lepiej je znać, żeby nie odbić się od drzwi

Czytaj więcej >