BiznesINFO.pl
Biedronka i Lidl odpowiadają na restrykcje. Czynne całą dobę.

Wikimedia, Henryk Borawski, lic. CC BY-SA 3.0

Biedronka, Lidl i reszta sieci z nowymi limitami. Nie wszyscy zrobią zakupy

28 Marca 2021

Autor tekstu:

Kamila Jeziorska

Biedronka i Lidl to wiodące sieci dyskontów w Polsce, które błyskawicznie zareagowały na nowe obostrzenia wprowadzone w kraju. Inne sieci również nie mają łatwo, bowiem zwiększone limity oznaczają, że zakupy zrobi mniejsza ilość osób. Jednakże Biedronka i

Z tego artykułu dowiesz się:

  • Jakie zmiany przygotowała Biedronka

  • Jakie zmiany przygotował Lidl

  • Jakie obostrzenia obowiązują w handlu

Biedronka i Lidl w odpowiedzi na restrykcje

Najnowsze obostrzenia doprowadziły do sytuacji, w której sklepy obsłużą mniej klientów. Choć restrykcje nie są tak rygorystyczne jak rok temu, gdy obowiązywał limit klientów uzależniony od ilości kas, a kolejki na pewno będą mniejsze, to sieci sklepów postawiły na błyskawiczną reakcję.

"Aktualna sytuacja pandemiczna w zakresie COVID-19 również wymagają natychmiastowego działania. Lidl zdecydował się uruchomić ponad 200 sklepów w systemie 24-godzinnym" - napisała sieć sklepów w komunikacie przesłanym do dziennika "Rzeczpospolita".

Klienci sieci Lidl całodobowe zakupy mogą zrobić już od nocy z 26 na 27 marca, a sklepy będą działały w tym trybie już do świąt wielkanocnych. Wybrane placówki postawiły na dzwonek, którym trzeba zadzwonić, aby wejść do środka w nocy.

Lidl przypomniał, że większość sklepów otwarta jest od godz.: 6:00 do 22:00, a część godzinę dłużej. Co zatem w odpowiedzi przygotowała popularna wśród Polaków Biedronka?

Biedronka obsłuży mniej klientów?

Biedronka postanowiła, że w trybie całodobowym będzie funkcjonowało ponad 100 sklepów w przedświąteczny weekend. Klienci mogą od piątku, 26 marca do końca niedzieli handlowej 28 marca zrobić zakupy całodobowo.

W związku z tym, że nie wszystkie sklepy Biedronka będą czynne przez 24 godziny, portugalska sieć sklepów poinformowała na swojej stronie internetowej o możliwości zrobienia zakupów w sobotę, 27 marca, do godz. 2:00 w nocy.

- Zawsze, gdy wprowadzane są nowe limity, organizujemy akcję "24h". Chodzi nam o to, by klienci mogli kupować komfortowo i bezpiecznie - mówi w rozmowie z Business Insider pracownik Biedronki.

Warto wiedzieć, że sklepy sieci Biedronka posiadają mniejszy metraż niż te z ramienia Lidla, a zatem do placówki na zakupy wejdzie mniej osób. "W przypadku dyskontu czy supermarketu o powierzchni sali sprzedaży 900 mkw. od soboty jednocześnie będzie mogło w nim przebywać 45 klientów, podczas gdy obecnie jest to 60 kupujących. Natomiast w przypadku dużego hipermarketu, mającego 10 tys. mkw. powierzchni, limit zmniejszy się z 666 do 500 klientów" - wylicza BI.

Nowe obostrzenia już działają

Przypomnijmy, że nowe obostrzenia zwiększyły limity klientów w sklepach. W przypadku placówek handlowych do 100 mkw. może przebywać jedna osoba na 15 mkw., natomiast w sklepach powyżej 100 mkw. jedna osoba na 20 mkw.

Rząd zdecydował się także na zamknięcie sklepów budowlanych i meblowych powyżej 2 tys. mkw. Zamknięte pozostają także sklepy w galeriach handlowych poza supermarketami, drogeriami, czy aptekami.

Odpowiedź Biedronki i Lidla na te obostrzenia to przede wszystkim chęć ułatwienia zrobienia zakupów klientom. Przypomnijmy, że wiosną 2020 r., aby dostać się do sklepu po podstawowe produkty należało odstać w kolejce co najmniej godzinę.

Tagi:

Kamila JeziorskaAutor

Redaktor Biznesinfo. Absolwentka stosunków międzynarodowych na UKSW i studentka ostatniego roku politologii i dziennikarstwa. Uważa, że dziennikarstwo to nie tylko zawód, ale też misja. Uwielbia Stany Zjednoczone, jamniki i serial "House of Cards". Najbardziej lubi pisać na tematy polityczne i społeczne.

Chcesz się ze mną skontaktować?

Napisz adresowaną do mnie wiadomość na mail: redakcja@biznesinfo.pl

Podobne artykuły

Handel

Niedziele handlowe. W 2023 roku będzie ich jeszcze mniej

Czytaj więcej >

Handel

“Drwal Index”, czyli nowy wskaźnik inflacji dla Polaków

Czytaj więcej >

Handel

PKN Orlen chce produkować napoje energetyczne pod własną marką. Szuka producenta

Czytaj więcej >
zakupy

Handel

Black Friday. Dobrze zorganizowana akcja może przynieść firmom korzyści

Czytaj więcej >

Handel

Żabka wprowadza do sprzedaży nową przekąskę o nazwie Black Dog. Czarny hot dog z czarnym sosem

Czytaj więcej >

Handel

GUS: Sprzedaż detaliczna rośnie wolniej niż się spodziewano

Czytaj więcej >