Wyszukaj w serwisie
polska i świat praca handel finanse Energetyka Eko technologie
BiznesINFO.pl > Handel > Raport ASM Sales Force Agency wskazał najtańszą sieć sklepów w Polsce
Wiktoria Pękalak
Wiktoria Pękalak 22.03.2022 08:28

Raport ASM Sales Force Agency wskazał najtańszą sieć sklepów w Polsce

Biedronka i Lidl wcale nie najtańsze. Wyprzedził je Auchan
Pxhere

Z tego artykułu dowiesz się:

  • Który sklep w Polsce jest najtańszy

  • Jak w rankingu wypadły Biedronka i Lidl

  • Gdzie zapłacimy najwięcej

Lidl i Biedronka wcale nie najtańsze

Firma ASM Sales Force Agency systematycznie przeprowadza badania rynku polegające na zestawieniu cen koszyków zakupowych w najpopularniejszych sklepach w Polsce. Badanie brało pod uwagę ceny zakupów w styczniu bieżącego roku. Jakie wnioski możemy wyciągnąć z tej analizy rynku?

Zwykle, kiedy myślimy o najtańszych sklepach, do głowy przychodzą nam najbardziej popularne dyskonty, takie jak Biedronka, czy Lidl, choć wcale nie jest to prawdą. Ulubione sieci Polaków zajmują kolejno dopiero trzecie i szóste miejsce. Gdzie zatem jest najtaniej?

Wyniki badań pokazują jak na dłoni - najtańszym sklepem jest francuski Auchan. Tam koszyk zakupowy złożony z najczęściej kupowanych rzeczy (wliczając nabiał, mięso i wędliny, napoje, słodycze, alkohole, chemię domową oraz kosmetyki) wyniósł 206,35 zł, czyli o prawie 10 zł mniej niż w Biedronce i aż o 18 zł mniej niż w Lidlu.

Ceny w sklepach rosną

Styczniowe badanie firmy ASM Sales Force Agency uwidacznia też stale utrzymujący się trend wzrostu cen, które w porównaniu z poprzednim badaniem (z grudnia 2020 roku) wzrosły o 2 proc., czyli średnio o 5 zł.

Mimo że online kupujemy coraz więcej, okazuje się, że ceny w e-grocery, czyli marketach oferujących zamawianie produktów online, są wciąż najwyższe. O wiele mniej zapłacimy, korzystając z tradycyjnego kanału zakupowego, jednak okazuje się, że najtaniej jest w sklepach, które prowadzą sprzedaż hybrydową.

Zaraz za e-grocery najdroższym sklepem okazał się Selgros, gdzie za koszyk podstawowych produktów musimy zapłacić 249,46 zł, czyli o ponad 40 zł więcej niż w najtańszym Auchan.

Dane do badania firma zbierała z 5 placówek każdej z sieci tradycyjnych znajdujących się w 12 miastach w Polsce. Badania ASM Sales Force Agency przeprowadzane są w regularnych odstępach czasu - każdego miesiąca.

Tagi: Biedronka Lidl