Wyszukaj w serwisie
polska i świat praca handel finanse Energetyka Eko technologie
BiznesINFO.pl > Handel > Już wiemy, w jakich sklepach internetowych Polacy robią zakupy najczęściej. Lidera dobrze znasz
Maria Glinka
Maria Glinka 22.03.2022 08:45

Już wiemy, w jakich sklepach internetowych Polacy robią zakupy najczęściej. Lidera dobrze znasz

Zakupy w internecie
Pxhere CC0

Zakupy przenoszą się do internetu. Lider jest niekwestionowany

Agencja Inquiry postanowiła zbadać, w których sklepach internetowych Polacy najczęściej robią zakupy. Powodem pochylenia się nad nawykami zakupowymi obywateli jest pandemia koronawirusa, w trakcie której zdecydowanie ograniczono możliwości nabywania artykułów stacjonarnie. Przez wiele tygodni jedyną formą kompletowania zakupów były sklepy online.

Liderem na internetowym rynku zakupowym pozostaje Allegro. Jest to największa platforma e-commerce w Polsce, w której zakupy robi 53 proc. uczestników badania Inquiry. Na Allegro można wziąć udział w aukcjach i zakupić produkty od największych światowych koncernów. Tym, co wyróżnia Allegro na tle innych sklepów internetowych są darmowe dostawy w ramach miesięcznego abonamentu. Business Insider Polska podaje, że już niedługo spółka wkroczy na Giełdę Papierów Wartościowych w Warszawie.

Coraz większa konkurencja na internetowym rynku zakupów

Na drugim miejscu rankingu znalazł się portal Olx. Przewaga, którą ma nad nim Allegro jest jednak ogromna - zakupy na Olx deklaruje 13 proc. respondentów. Olx to największy serwis z ogłoszeniami w Polsce. Można na nim znaleźć oferty sprzedaży zarówno produktów, jak i usług. Niewiele mniej ankietowanych (12 proc.) twierdzi, że dokonuje zakupów w internetowym sklepie Rossmann. Jest to największa drogeria online w Polsce, która umożliwia zamawianie zakupów do sklepu stacjonarnego lub bezpośrednio do domu.

Tuż za podium uplasowały się ex aequo dwie spółki - Ali Express i Empik. Zakupy na tych portalach deklaruje 4 proc. ankietowanych. Ali Express to chiński serwis sprzedaży detalicznej. Dostawy na Ali Express realizują przede wszystkim małe lub średnie przedsiębiorstwa z Chin, z czego wynika dłuższy czas oczekiwania na zakupy. Z kolei Empik to jedyny w całym rankingu Inquiry serwis, który oferuje produkty z takich kategorii jak książki, muzyka czy artykuły papiernicze. Od września Empik rozszerzył swoje usługi o dostawy do Paczkomatów.

Pierwszą dziesiątkę zamykają sklepy, które stawiają na sprzedaż stacjonarną

Dalsze miejsca rankingu należą do firm, które kojarzą się klientom przede wszystkim ze sklepami stacjonarnymi. Na szóstym miejscu plasuje się lidl-sklep.pl, w którym zakupy robi 7 proc. uczestników badania. W ramach zakupów online Lidl oferuje artykuły przemysłowe, AGD, RTV i ubrania. W sklepie internetowym klienci nie znajdą jednak żywności.

Następne lokaty przypadły dwóm firmom - mediaexpert.pl i Zalando (po 5 proc.). Media Expert okazuje się być zatem najpopularniejszym internetowym sklepem ze sprzętem RTV i AGD. Z kolei Zalando to jedyny serwis odzieżowo-obuwniczy, który widnieje w zestawieniu. Co ciekawe, od początku października na platformie można dokonać zakupu także produktów używanych.

Na końcu stawki znalazły się z kolei castorama.pl i mediamarkt.pl (4 proc.). Castorama oferuje zamawianie produktów online, po czym dostarcza zakupy do sklepu stacjonarnego lub do domu klienta. Na podobną strategię stawia drugi reprezentant branży RTV i AGD w rankingu - Media Markt.

Tagi: Zakupy