Centra handlowe tracą swoją, dominującą dotąd, pozycję lidera na polskim rynku, co widać m.in. w procencie ich udziału w nowych przestrzeniach handlowych. Po raz pierwszy od dawna miejsce lidera zajmuje kto inny. To znaczy, że Polacy zmieniają zwyczaje zakupowe, a zarządcy galerii handlowych będą musieli się do nich dostosować.
Polskie małe i średnie przedsiębiorstwa szturmem zdobywają Amazona. Na popularnej platformie zakupowej w 2023 roku w każdej sekundzie sprzedawały już jeden produkt. W sumie sektor wygenerował 30 milionów transakcji, czyli o 5 milionów więcej, niż rok wcześniej. To jednak dopiero początek, bo jak wynika z badań – polskie firmy przestały się bać rynków zagranicznych. Co więcej, planują ich podbój.
Od przeszło trzech lat sklepów sieci Tesco w Polsce już nie ma - wielkopowierzchniowe giganty handlowe zniknęły, za sprawą włączenia w struktury firm takich jak Netto. Ale spółka z “Tesco” w nazwie wciąż jest w Polsce zarejestrowana, zatrudnia pracowników i… generuje potężne przychody. Właśnie opublikowano bilans za koniec lutego br.
Polski eksport na rynki światowe w ostatnim czasie wzrósł o miliardy euro. Jak wynika z najnowszego raportu Eurostatu, polska sprzedaż towarów i usług na rynki zagraniczne rośnie najszybciej w całej Europie – w przeciągu siedmiu lat udało się podwoić jej wynik. Gdzie eksportujemy najwięcej oraz jakie polskie towary cieszą się największym wzięciem? Z tego tekstu dowiesz się:● Jak urósł polski eksport.● Gdzie eksportujemy najwięcej.● Jakie towary i usługi zanotowały największe wzrosty.
Michał Kołodziejczak wypowiada wojnę marnowaniu żywności w polskich marketach. Stawki kar wzrosną pięciokrotnie, zmianie ulegnie m.in. sama definicja “marnowania”, co już prowadzi do sprzeciwu branży, choć gdy prawo zacznie obowiązywać - może doprowadzić do zmiany obrazu konsumpcji i zarządzania żywnością. Czeka nas nowelizacja ustawy niezmienianej od 2019 r. Na co się przygotować?
W drugim kwartale spadek zysku netto właściciela Biedronki wyniósł prawie 30 proc. W tym samym czasie jednak przychody osiągnęły wzrost na poziomie niecałych 7 proc. Jak zapowiada prezes Jeronimo Martins, będą inwestycje w ceny, by zachować konkurencyjność. Pojawią się też nowe sklepy. Utrzymanie pozycji lidera nie będzie jednak łatwe.
Hegemonia rynkowa Biedronki i Lidla jako efekt wojny handlowej pomiędzy dwiema sieciami bezpośrednio przekłada się na kondycję i zasady panujące na całym rynku - pierwsze półrocze 2024 r. zamknęło się z dodatnim wynikiem liczby promocji wśród sieci handlowych. Markety tną ceny, mimo spadającej inflacji, bo taką strategię narzucili najwięksi.
Thermomix w Polsce jest niezwykle popularny. Firma Vorwerk, która produkuje urządzenie przyznaje, że poza rynkiem macierzystym, czyli Niemcami, Polska jest dla niej najważniejszym rynkiem. W naszym kraju sprzedało się ponad 232 tysiące Thermomixów. Teraz ich właścicieli czeka jednak przykra niespodzianka.
Poczta Polska debiutuje w segmencie e-commerce. Modernizację pomnika socjalizmu zapowiedziało niedawno Ministerstwo Aktywów Państwowych, mówiąc o “planie transformacji”. Szczegółowy plan mamy poznać niedługo, tymczasem Poczta Polska wystartowała w nowym segmencie; e-commerce. W sklepie internetowych sprzedaje… wszystko.
Popularna drogeria likwiduje sklepy, które nie przynoszą korzyści. Sieć jest jedną z największych i najdłużej działających na rynku kosmetycznym. Powodem takiej decyzji jest silna konkurencja. Przedstawiamy szczegóły.
Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów wziął udział w przeglądzie serwisów i aplikacji mobilnych, na których prowadzona jest sprzedaż. W ramach międzynarodowej inicjatywy przebadano złe praktyki marketingowe stosowane także w polskim e-commerce. A te są u nas powszechne.
Jeronimo Martins, spółka zarządzająca siecią Biedronki, odpowiada na zarzuty formułowane przez UOKiK o prowadzeniu zmowy rynkowej z konkurentem Dino Polska. Sieć tonuje nastroje, przyznaje, że większość usług transportowych realizuje w ramach długoletnich kontraktów.
Nike zanotowało największy spadek w historii, przyczyniając się przy tym do ogólnego dołowania wyniku S&P500, czyli giełdowych gigantów kapitalizacji. I choć biednieć jak Nike, to wciąż się niewyobrażalnie bogacić, to 20-procentowy spadek w trakcie jednej sesji może okazać się przełomem - nie w rzeczywistości giełdowej, a społecznej. Sugerują to analitycy.
Żabka ma dobrą passę, tym razem biuro prasowe sieci zdradza szczegóły nowego, lobbującego ekologiczne postawy, rozwiązania. Z wybranych punktach możesz już kupić wodę za 15 groszy. Warunek jest jeden.
Biedronka odda klientom 150 zł - wynika z komunikatu, który publikuje właściciel sieci Jeronimo Martins. To reakcja na decyzję Urzędu Ochrony Konsumenta i Konkurencji, w myśl której Biedronka wprowadziła klientów w błąd. Chodzi o akcję promocyjną “Magia Rabatów – Zabawki i Książki”. Skorzystałeś z promocji od 1 do 3 grudnia 2022 r.? Możesz odzyskać pieniądze.
Proces gonienia Zachodu w Polsce, obrazowany nowym raportem GfK - an NIQ, może sugerować jeszcze długie lata pozostania w tym wyścigu. Czerwcowy raport siły nabywczej polskiego konsumenta w handlu detalicznym ustawia nas w ogonie Europy. Wyprzedzają nas choćby Czechy, a my - jedynie Serbię, Bułgarię i Rumunię. Do średniej europejskiej wciąż daleko.
Poczta Polska poinformowała o rozszerzeniu sieci punktów partnerskich, w których można odebrać i wysyłać obsługiwane przez nią przesyłki. Pocztex PUNKT, bo taką nazwę noszą placówki pocztowe i punkty partnerskie, pojawią się w kolejnych dwóch sieciach sprzedaży detalicznej.
Allegro zapowiedziało znaczące ograniczenia w handlu w serwisie. Administracja chce powalczyć ze sprzedażą podróbek produktów popularnych marek. Przed wystawieniem markowych rzeczy na Allegro konieczne będzie zaakceptowanie specjalnych warunków.
Garmin to jeden z najpopularniejszych producentów smartwatchy i urządzeń ubieralnych. Utrzymuje nawet własny system płatności zbliżeniowych. W ocenie UOKiK polski oddział mógł się jednak dopuścić naruszeń praw konsumentów. Mogło dojść do zmowy cenowej.
Na początku czerwca ogłoszono pilotażowy program testów płatności z użyciem tęczówek w wybranych salonach Empik. Po pobraniu aplikacji i zeskanowaniu tęczówki specjalnym urządzeniem w Empiku każdą transakcję można opłacić bez gotówki, karty czy smartfonu. Właśnie pojawiła się dodatkowa zachęta, by się na to zdecydować.
LPP, polska spółka najczęściej zestawiana z rzeczownikiem “gigant” w odniesieniu do własnej branży odzieżowej, ale i skali biznesu jako takiego, właściciel marek wielkiej piątki; House, Mohito, Reserved, SinSay, Cropp, inwestuje w rozwiązania logistyczne. Spółka, która od 15 marca br. na stałe zapisała się w historii polskiego biznesu i giełdy, właśnie rozbudowuje Centrum Logistyczne w Brześciu Kujawskim. Jak słyszymy od Sebastiana Sołtysa z zarządu LPP Logistics - spółki córki LPP - w latach 2024-2025 powierzchnia logistyczna ma wzrosnąć o połowę.
Z początkiem lipca w życie wchodzą przepisy, które nakładają nowe obowiązki na handlujących w internecie. Regulacje są konsekwencją unijnej dyrektywy, która skupia się na walce z szarą strefą. Zmiany dotyczą zarówno dużych, jak i małych przedsiębiorstw. Co z osobami handlującymi prywatnie?
Kaufland w ramach nowej akcji marketingowej proponuje pieniądze za gole. Od każdej bramki polskiej reprezentacji w ramach Euro 2024 sieć sklepów zapłaci swoim klientom 10 zł. Jakie są warunki?
LPP, polska spółka odzieżowa, właściciel pięciu marek modowych, notuje spory sukces na koniec I. kwartału 2024 r. Do kwietnia spółka notuje 4,3 mld zł przychodu, liczba sklepów rośnie w takim tempie, że konieczna jest reorganizacja centrum logistycznego. W kwietniu zdecydowano o rozbudowie tego w Brześciu Kujawskim, a to i tak drugi pod względem wielkości obiekt - największy znajduje się w Pruszczu Gdańskim. Omawiamy najnowszy raport finansowy LPP i plany spółki.
Wielkimi krokami zbliża się uruchomienie w Polsce systemu kaucyjnego. Ministerstwo klimatu i środowiska wydało pozwolenie dla jego nowego operatora. Będzie nim Polska Kaucja (PolKa). Co to oznacza dla wdrożenia i jak będzie ono przebiegać?
Sieć handlowa Auchan zamieściła na swojej stronie internetowej istotne powiadomienie dla klientów. Firma informuje o wycofaniu partii produktu, która może być skażona niebezpieczną bakterią. "Nie należy spożywać" - zaznacza Główny Inspektorat Sanitarny (GIS).
Już w lipcu wchodzi w życie nowa unijna dyrektywa. Przepisy nakładać będą na platformy cyfrowe obowiązek dostarczania skarbówce informacji o sprzedawcach. Za brak informacji grozić będą kary. Co trzeba wiedzieć?
Lidl wprowadza przeceny w najnowszym pakiecie promocyjnym od czwartku 6 czerwca do soboty 8 czerwca. Co jest taniej i na czym można skorzystać? Najnowsza promocja w sklepach sieci Lidl.