Tesco w kraju pochodzenia, Wielkiej Brytanii, przestało akceptować płatności gotówkowe w wybranych placówkach i kawiarniach - informuje opiniotwórczy brytyjski kanał nadawczy GB News. Ta informacja rezonuje w Polsce, wybrzmiewając w kontekście debaty o powolnym zwrocie w kierunku rozwiązań bezgotówkowych: m.in. potężnej, polskiej marce, BLIK. Niemniej podobny ruch w Polsce byłby niemożliwy.
Już jakiś czas temu w sieci pojawiły się doniesienia o tym, że w Polsce pojawi się nowa sieć handlowa. Teraz wiadomo już, gdzie mają pojawić się pierwsze sklepy malezyjskiej sieci. Asortyment sklepów z pewnością przypadnie do gustu wielu klientom. Co będzie można kupić w nowej sieci i gdzie pojawi się pierwszy punkt? Przedstawiamy szczegóły.
Sieć Biedronka, od lat przyciągająca klientów licznymi promocjami i zniżkami, wprowadza nowe zasady dotyczące popularnej karty lojalnościowej "Moja Biedronka". Co mogą oznaczać te zmiany dla lojalnych klientów i co zrobić, jeśli zgubisz swoją kartę? Sprawdź, jak się przygotować na te zmiany.
Lidl publikuje nową ofertę promocyjną, która zaczyna obowiązywać już od poniedziałku 26 sierpnia. To niemal dokładnie cały miesiąc przed rozpoczęciem astronomicznej jesieni, ale sieć już teraz przypomina nam o zbliżającym się końcu lata: od poniedziałku w sklepie można się już do niego przygotować.
Firma dostarczająca oprogramowanie dla biznesu e-commerce opracowała raport zakupowy wakacyjnych “e-koszyków” Polaków, tym samym niejako podsumowując, zbliżający się do końca, sezon letni. Autorzy punktują trzy kluczowe produkty, na które w ostatnich miesiącach Polacy wydawali przez internet najwięcej pieniędzy.
Centra handlowe tracą swoją, dominującą dotąd, pozycję lidera na polskim rynku, co widać m.in. w procencie ich udziału w nowych przestrzeniach handlowych. Po raz pierwszy od dawna miejsce lidera zajmuje kto inny. To znaczy, że Polacy zmieniają zwyczaje zakupowe, a zarządcy galerii handlowych będą musieli się do nich dostosować.
Polskie małe i średnie przedsiębiorstwa szturmem zdobywają Amazona. Na popularnej platformie zakupowej w 2023 roku w każdej sekundzie sprzedawały już jeden produkt. W sumie sektor wygenerował 30 milionów transakcji, czyli o 5 milionów więcej, niż rok wcześniej. To jednak dopiero początek, bo jak wynika z badań – polskie firmy przestały się bać rynków zagranicznych. Co więcej, planują ich podbój.
Od przeszło trzech lat sklepów sieci Tesco w Polsce już nie ma - wielkopowierzchniowe giganty handlowe zniknęły, za sprawą włączenia w struktury firm takich jak Netto. Ale spółka z “Tesco” w nazwie wciąż jest w Polsce zarejestrowana, zatrudnia pracowników i… generuje potężne przychody. Właśnie opublikowano bilans za koniec lutego br.
Polski eksport na rynki światowe w ostatnim czasie wzrósł o miliardy euro. Jak wynika z najnowszego raportu Eurostatu, polska sprzedaż towarów i usług na rynki zagraniczne rośnie najszybciej w całej Europie – w przeciągu siedmiu lat udało się podwoić jej wynik. Gdzie eksportujemy najwięcej oraz jakie polskie towary cieszą się największym wzięciem? Z tego tekstu dowiesz się:● Jak urósł polski eksport.● Gdzie eksportujemy najwięcej.● Jakie towary i usługi zanotowały największe wzrosty.
Michał Kołodziejczak wypowiada wojnę marnowaniu żywności w polskich marketach. Stawki kar wzrosną pięciokrotnie, zmianie ulegnie m.in. sama definicja “marnowania”, co już prowadzi do sprzeciwu branży, choć gdy prawo zacznie obowiązywać - może doprowadzić do zmiany obrazu konsumpcji i zarządzania żywnością. Czeka nas nowelizacja ustawy niezmienianej od 2019 r. Na co się przygotować?
W drugim kwartale spadek zysku netto właściciela Biedronki wyniósł prawie 30 proc. W tym samym czasie jednak przychody osiągnęły wzrost na poziomie niecałych 7 proc. Jak zapowiada prezes Jeronimo Martins, będą inwestycje w ceny, by zachować konkurencyjność. Pojawią się też nowe sklepy. Utrzymanie pozycji lidera nie będzie jednak łatwe.
Hegemonia rynkowa Biedronki i Lidla jako efekt wojny handlowej pomiędzy dwiema sieciami bezpośrednio przekłada się na kondycję i zasady panujące na całym rynku - pierwsze półrocze 2024 r. zamknęło się z dodatnim wynikiem liczby promocji wśród sieci handlowych. Markety tną ceny, mimo spadającej inflacji, bo taką strategię narzucili najwięksi.
Thermomix w Polsce jest niezwykle popularny. Firma Vorwerk, która produkuje urządzenie przyznaje, że poza rynkiem macierzystym, czyli Niemcami, Polska jest dla niej najważniejszym rynkiem. W naszym kraju sprzedało się ponad 232 tysiące Thermomixów. Teraz ich właścicieli czeka jednak przykra niespodzianka.
Poczta Polska debiutuje w segmencie e-commerce. Modernizację pomnika socjalizmu zapowiedziało niedawno Ministerstwo Aktywów Państwowych, mówiąc o “planie transformacji”. Szczegółowy plan mamy poznać niedługo, tymczasem Poczta Polska wystartowała w nowym segmencie; e-commerce. W sklepie internetowych sprzedaje… wszystko.
Popularna drogeria likwiduje sklepy, które nie przynoszą korzyści. Sieć jest jedną z największych i najdłużej działających na rynku kosmetycznym. Powodem takiej decyzji jest silna konkurencja. Przedstawiamy szczegóły.
Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów wziął udział w przeglądzie serwisów i aplikacji mobilnych, na których prowadzona jest sprzedaż. W ramach międzynarodowej inicjatywy przebadano złe praktyki marketingowe stosowane także w polskim e-commerce. A te są u nas powszechne.
Jeronimo Martins, spółka zarządzająca siecią Biedronki, odpowiada na zarzuty formułowane przez UOKiK o prowadzeniu zmowy rynkowej z konkurentem Dino Polska. Sieć tonuje nastroje, przyznaje, że większość usług transportowych realizuje w ramach długoletnich kontraktów.
Nike zanotowało największy spadek w historii, przyczyniając się przy tym do ogólnego dołowania wyniku S&P500, czyli giełdowych gigantów kapitalizacji. I choć biednieć jak Nike, to wciąż się niewyobrażalnie bogacić, to 20-procentowy spadek w trakcie jednej sesji może okazać się przełomem - nie w rzeczywistości giełdowej, a społecznej. Sugerują to analitycy.
Żabka ma dobrą passę, tym razem biuro prasowe sieci zdradza szczegóły nowego, lobbującego ekologiczne postawy, rozwiązania. Z wybranych punktach możesz już kupić wodę za 15 groszy. Warunek jest jeden.
Biedronka odda klientom 150 zł - wynika z komunikatu, który publikuje właściciel sieci Jeronimo Martins. To reakcja na decyzję Urzędu Ochrony Konsumenta i Konkurencji, w myśl której Biedronka wprowadziła klientów w błąd. Chodzi o akcję promocyjną “Magia Rabatów – Zabawki i Książki”. Skorzystałeś z promocji od 1 do 3 grudnia 2022 r.? Możesz odzyskać pieniądze.
Proces gonienia Zachodu w Polsce, obrazowany nowym raportem GfK - an NIQ, może sugerować jeszcze długie lata pozostania w tym wyścigu. Czerwcowy raport siły nabywczej polskiego konsumenta w handlu detalicznym ustawia nas w ogonie Europy. Wyprzedzają nas choćby Czechy, a my - jedynie Serbię, Bułgarię i Rumunię. Do średniej europejskiej wciąż daleko.
Poczta Polska poinformowała o rozszerzeniu sieci punktów partnerskich, w których można odebrać i wysyłać obsługiwane przez nią przesyłki. Pocztex PUNKT, bo taką nazwę noszą placówki pocztowe i punkty partnerskie, pojawią się w kolejnych dwóch sieciach sprzedaży detalicznej.
Allegro zapowiedziało znaczące ograniczenia w handlu w serwisie. Administracja chce powalczyć ze sprzedażą podróbek produktów popularnych marek. Przed wystawieniem markowych rzeczy na Allegro konieczne będzie zaakceptowanie specjalnych warunków.
Garmin to jeden z najpopularniejszych producentów smartwatchy i urządzeń ubieralnych. Utrzymuje nawet własny system płatności zbliżeniowych. W ocenie UOKiK polski oddział mógł się jednak dopuścić naruszeń praw konsumentów. Mogło dojść do zmowy cenowej.
Na początku czerwca ogłoszono pilotażowy program testów płatności z użyciem tęczówek w wybranych salonach Empik. Po pobraniu aplikacji i zeskanowaniu tęczówki specjalnym urządzeniem w Empiku każdą transakcję można opłacić bez gotówki, karty czy smartfonu. Właśnie pojawiła się dodatkowa zachęta, by się na to zdecydować.
LPP, polska spółka najczęściej zestawiana z rzeczownikiem “gigant” w odniesieniu do własnej branży odzieżowej, ale i skali biznesu jako takiego, właściciel marek wielkiej piątki; House, Mohito, Reserved, SinSay, Cropp, inwestuje w rozwiązania logistyczne. Spółka, która od 15 marca br. na stałe zapisała się w historii polskiego biznesu i giełdy, właśnie rozbudowuje Centrum Logistyczne w Brześciu Kujawskim. Jak słyszymy od Sebastiana Sołtysa z zarządu LPP Logistics - spółki córki LPP - w latach 2024-2025 powierzchnia logistyczna ma wzrosnąć o połowę.
Z początkiem lipca w życie wchodzą przepisy, które nakładają nowe obowiązki na handlujących w internecie. Regulacje są konsekwencją unijnej dyrektywy, która skupia się na walce z szarą strefą. Zmiany dotyczą zarówno dużych, jak i małych przedsiębiorstw. Co z osobami handlującymi prywatnie?
Kaufland w ramach nowej akcji marketingowej proponuje pieniądze za gole. Od każdej bramki polskiej reprezentacji w ramach Euro 2024 sieć sklepów zapłaci swoim klientom 10 zł. Jakie są warunki?