Wyszukaj w serwisie
polska i świat praca handel finanse Energetyka Eko technologie
BiznesINFO.pl > Handel > Poczta Polska otworzyła własny sklep. Z jednej strony NFT, z drugiej płyny do mycia nagrobków
Michał Górecki
Michał Górecki 16.07.2024 16:52

Poczta Polska otworzyła własny sklep. Z jednej strony NFT, z drugiej płyny do mycia nagrobków

Poczta Polska
Fot. Iberion/PocztaPolska

Poczta Polska debiutuje w segmencie e-commerce. Modernizację pomnika socjalizmu zapowiedziało niedawno Ministerstwo Aktywów Państwowych, mówiąc o “planie transformacji”. Szczegółowy plan mamy poznać niedługo, tymczasem Poczta Polska wystartowała w nowym segmencie; e-commerce. W sklepie internetowych sprzedaje… wszystko.

Poczta Polska otworzyła swój sklep online

Po zmianie władzy natychmiast na światło dziennie wyszły problemy Poczty Polskiej i jej potężne zadłużenie. Niedługo później Ministerstwo Aktywów Państwowych zapowiedziało powołanie “planu transformacji” instytucji, przy zachowaniu wszystkich jej placówek. Transfer 750 mln zł, ogłoszony jeszcze w czerwcu, ma wyratować pomnik socjalizmu z kłopotów i zmienić jego wizerunek. Na razie rewolucja zaczęła się od sklepu internetowego. Poczta Polska weszła w segment e-commerce.

Zobacz też:  "Przynieśli, kazali podpisać" - 80 proc. Polaków nie rozumie umów, które podpisuje z bankiem

Dodatkowe 5 dni urlopu dla każdego. Wiele osób nie ma o tym pojęcia

Sklep internetowy Poczty Polskiej. Od znaczków, przez NFT po płyn do mycia grobów

Asortyment sklepu, który znaleźć można pod adresem sklep.poczta-polska.pl budzi mieszane uczucia. Komunikat prasowy głosi, że znajdziemy w nim “kilka tysięcy produktów z różnych kategorii”.

Dotychczas Poczta Polska prowadziła dwa sklepy internetowe: sklep filatelistyczny i sklep z artykułami do pakowania i wysyłki. Udostępniała także możliwość zamawiania prenumeraty prasy przez internet. W nowym sklepie prócz unikalnych znaczków, kartonów, kopert, foliopaków i prasy można kupić także inne artykuły cieszące się zainteresowaniem klientów Poczty Polskiej.

Wśród tych produktów znajdujemy artykuły szkolne i biurowe, akcesoria do ogrodu, “upominki i gadżety”, czy osobną sekcję “dla dzieci” i wspomniane prenumeraty czy “pakowanie i wysyłkę” - pod którą kryją się m.in. kartony. Z nowinek: PP udostępnia możliwość zakupu tzw. kryptoznaczka - tradycyjnego znaku opłaty pocztowej, do którego dołączana jest etykieta z adresem publicznym i kluczem prywatnym portfela papierowego, w którym znajduje się token NFT. 

Zrzut ekranu 2024-07-16 164650.png
Źródło: Poczta Polska

Obok produktów rodem z XXI w., Poczta Polska wprowadziła kryptoznaczki z 2023 r., znajdują się jednak typowe produkty dostępne w każdej poczcie; jak choćby płyn do mycia nagrobków.

Zrzut ekranu 2024-07-16 162702.png
Źródło: Poczta Polska

Za zamówione na stronie Poczty Polskiej produkty można płacić przelewem, kartą, Blikiem albo za pomocą Google i Apple Pay. 

 

Poczta Polska się cyfryzuje

Nowy sklep internetowy PP to jeden z elementów postępującej cyfryzacji instytucji. Ostatnio pojawiła się też nowa odsłona strony internetowej. 

Przypomnijmy, że o rewolucji cyfrowej i, jak można wnioskować, użytecznej, pisało ostatnio w osobnym komunikacie Ministerstwo Aktywów Państwowych, zapowiadając plan reformacji.

Aktualnie Poczta jest niedostosowana do potrzeb rynkowych klientów oraz do sprostania konkurencji. Konieczne jest zatem przeprowadzenie szeregu działań w perspektywie krótkoterminowej (zapewnienie płynności, identyfikacja i eliminacja niegospodarności, zwiększenie efektywności wykorzystywanych zasobów), jak i długoterminowej (transformacja z nierentownej firmy listowej na dochodową firmę logistyczno-cyfrową) - podano.