Reserved
Wikipedia/Artur Andrzej
Autor Paulina Musianek - 12 Września 2019

Niemcy uwielbiają polskie ubrania. Ta polska marka jest ich jedną z ulubionych

Reserved krok po kroku zamyka swoje sklepy w Polsce. Polacy powoli odchodzą od marki, za to Niemcy ją uwielbiają. W zachodniej Europie sprzedaż gwałtownie rośnie.

Reserved w Polsce coraz mniej

Reserved powoli znika z mapy Polski. Marka ta będąca częścią polskiego przedsiębiorstwa odzieżowego, zamyka kolejne sklepy nad Wisłą tłumacząc się nową strategią koncentrowania się na wielkopowierzchniowych sklepach. W ciągu roku w Polsce zamknięto 62 salonów z grupy LPP, w tym 10 salonów Reserved. Pozwoliło to na wzrost średniej przychodów o 13% do 334 tys. zł miesięcznie, nic więc dziwnego w tym, że spółka woli likwidować sklepy w Polsce.

Zachód Europy uwielbia Reserved

Polskie placówki są najsłabszymi w grupie LPP. Mniejsze przychody generują tylko białoruskie, serbskie, kazachskie, bliskowschodnie i estońskie, dlatego też nie dziwi fakt, że spółka tnie sieć salonów w kraju, a rozwija za granicą.

Na zachodzie Europy Reserved radzi sobie coraz lepiej. Niemcy i Brytyjczycy przekonali się do polskiej marki i coraz chętniej odwiedzają jej salony. LPP ma ich w Niemczech tylko 19, ale za to ich efektywność jest imponująca. Jak pisze Money, średnio salon Reserved u naszych zachodnich sąsiadów dawał w pierwszym kwartale bieżącego roku przychody 1,2 mln zł miesięcznie, czyli ponad trzykrotnie więcej niż salony w Polsce. W Wielkiej Brytanii Reserved ma tylko jeden salon, jednak to wystarczy, aby osiągać w tym kraju sprzedaż na poziomie 3,5 mln zł, 16% więcej niż rok temu.

Następny artykułNie przegap żadnych najciekawszych artykułów! Kliknij obserwuj biznesinfo.pl na:Obserwuj nas na Google News Google News