Wyszukaj w serwisie
polska i świat praca handel finanse Energetyka Eko technologie
BiznesINFO.pl > Handel > Polskie sklepy i restauracje będą miały konkurencję. W 2023 roku czekają nas debiuty zagranicznych gigantów
Maria Gil-Sobczyk
Maria Gil-Sobczyk 08.04.2023 15:36

Polskie sklepy i restauracje będą miały konkurencję. W 2023 roku czekają nas debiuty zagranicznych gigantów

flaga-Polska
Biznesinfo

Wiadomo, że w tym roku swoje lokale otworzy u nas amerykańska sieć fast foodów Popeyes Louisiana Kitchen, a niemiecki Woolworth zacznie od uruchomienia sześciu sklepów. Portal money.pl wskazuje, że to właśnie najgorętszy tegoroczny debiut, który może stać się konkurencją dla Pepco, Tedi czy Action. Natomiast węgierski gigant paliwowy MOL, choć działa w Polsce już od pewnego czasu, dopiero teraz zamierza przeprowadzić u nas prawdziwą ekspansję.

Legendarna amerykańska sieć restauracji wkracza do Polski

Popeyes Louisiana Kitchen ma w swojej ofercie dania zbliżone do tych proponowanych przez McDonald’s i KFC, stąd też uchodzi za ich konkurencję. Pierwszy lokal tej sieci otwarto w USA już 50 lat temu. Dziś ponad 3,7 tys. restauracji działa już w 30 krajach. W tym roku zostaną one otwarte również w Polsce, a konkretnie w Warszawie, Wrocławiu, Szczecinie i Słupsku, przy czym konkretne daty nie są jeszcze znane. Łącznie na terytorium Polski, Czech i Rumunii ma w ciągu 10 lat powstać nawet 600 lokali. 

Cieszymy się, że osiągnęliśmy ten kamień milowy z McWin (Restaurant Brands International oraz McWin to właściciele marki – dop. red.) i jesteśmy przekonani, że ich duże doświadczenie w rozwijaniu biznesu przełoży się na udaną ekspansję naszych kultowych marek w Europie Wschodniej – powiedział kilka miesięcy temu David Shear, prezes Restaurant Brands International (cyt. horecanet.pl).

Woolworth również planuje ekspansję w Polsce

Przedsiębiorstwo F. W Woolworth & Co powstało już w 1900 roku, ale w 2010 roku przedstawiono nową koncepcję firmy i zawiązano spółkę Woolworth GmbH. Obecnie na terenie Niemiec działa ponad 555 sklepów, w których można zaopatrzyć się w zabawki, kosmetyki, artykuły dekoracyjne i papiernicze, tekstylia domowe, sprzęt AGD oraz produkty gospodarstwa domowego. Działalność pierwszych sklepów sieci Woolworth w Polsce ma rozpocząć się w Krakowie, Poznaniu i Warszawie już w maju. Pozostałe placówki powstaną w tym roku również w Katowicach, Łodzi i Zielonej Górze – na razie nie wskazano konkretnych dat otwarcia.

Na łamach portalu retailnet.pl Maciej Ćwikła, prezes zarządu firmy przekazał, iż w pierwszym roku swojej działalności na polskim rynku zamierzają otworzyć od 15 do 25 domów towarowych. W kolejnym roku będzie to 30 placówek, a od następnego — już regularnie — nawet 50 sklepów rocznie. Plany ekspansji firmy obejmują ponad 400 lokalizacji na terenie Polski.

Ambitne plany węgierskiego giganta

MOL wszedł na polski rynek z początkiem grudnia ubiegłego roku. W wyniku fuzji Orlenu z Lotosem zakupił przeszło 400 stacji, a polski koncern nabył w zamian 144 stacje na Węgrzech i 41 na Słowacji. Rebranding dawnych punktów Lotosu już się rozpoczął. Do końca sezonu letniego MOL zamierza go ukończyć na 100 stacjach. Jak pisze portal money.pl, plany Węgrów są bardzo ambitne – zamierzają rozwinąć sieć stacji paliwowych w takim stopniu, by móc uplasować się za Orlenem.