Wyszukaj w serwisie
polska i świat praca handel finanse Energetyka Eko technologie
BiznesINFO.pl > Handel > Polacy "zbroją" się w produkty do ogrzewania. Boimy się srogiej zimy
Patryk Solarczyk
Patryk Solarczyk 10.11.2022 17:57

Polacy "zbroją" się w produkty do ogrzewania. Boimy się srogiej zimy

EN 01355731 0010
domena publiczna

Przygotowania do sezonu grzewczego to obecnie dominujący temat. Polacy już od września szykują się na spadek temperatur, co potwierdzają dane sprzedażowe Empik.com.

Co Polacy kupują przygotowując się do zimy

Platforma zanotowała aż 10-krotny wzrost zainteresowania produktami z kategorii Ogrzewanie w porównaniu do ubiegłego roku.

Największe wzrosty dotyczą grzejników, koców i poduszek elektrycznych, termowentylatorów, termoforów, a także… butów elektrycznych.

Zwiększone zainteresowanie produktami z kategorii Ogrzewanie jest widoczne już od połowy września. W porównaniu do zeszłego roku są to nawet czterocyfrowe wzrosty. Popularność grzejników wzrosła prawie 12-krotnie, a koców elektrycznych – aż 14-krotnie. Niemal 5-krotnie większym powodzeniem cieszą się też termowentylatory.

Klienci Empik.com chętnie zamawiają też elektryczne poduszki, które zanotowały trzykrotny wzrost zainteresowania, a także nowość – elektryczne buty.

– Elektryczne koce, poduszki i buty to bezdyskusyjnie przeboje ostatnich tygodni. Zauważamy także dwu- i trzycyfrowe wzrosty zainteresowania w kategoriach tradycyjnych pościeli. Obserwujemy mocny trend na kołdry obciążeniowe i relaksacyjne, a także modne ostatnio koce z rękawami - komentuje Marzena Rybicka, Dyrektorka Handlowa Empik.com

„W sezonie grzewczym chcemy też zadbać o jakość powietrza zarówno na zewnątrz, jak i w domu. Już teraz widzimy dużą dynamikę sprzedaży oczyszczaczy i nawilżaczy powietrza. W związku z zawirowaniami na rynku energii grzewczej już przed sezonem notujemy dwukrotnie większe zainteresowanie różnego typu filtrami. Spodziewamy się, że wzrosty te będą jeszcze większe, gdy temperatury znacząco spadną” – prognozuje Stanisław Karcz, Dyrektor ds. Strategii i Rozwoju Sprzedawców EmpikPlace.

Znacznie większym zainteresowaniem cieszą się też biokominki i wszelkie akcesoria, np. stojaki na drewno.

źródło: empik biuro prasowe

Tagi: Handel Zakupy