Wyszukaj w serwisie
polska i świat praca handel finanse Energetyka Eko technologie
BiznesINFO.pl > Polska i Świat > Polacy marzą o beztroskim urlopie. Ponad 3/4 chce zapomnieć o pracy
Przemysław Terlecki
Przemysław Terlecki 12.07.2019 02:00

Polacy marzą o beztroskim urlopie. Ponad 3/4 chce zapomnieć o pracy

biznes-info-640x433
Biznesinfo.pl

Polacy marzą o prawdziwie wolnych wakacjach i to nie tylko pod względem czysto fizycznym, jak znalezienie się w urokliwym, przytulnym i ciepłym miejscu, ale także pod względem czysto mentalnym. Ponad 3/4 z nas chce w czasie wolnym całkowicie zapomnieć o swojej pracy. Tak właśnie wynika z badania "Zwyczaje urlopowe Polaków", które zrealizował serwis Prezentmarzeń.

Z badania wynika, że wciąż najpopularniejsze wśród Polaków jest spędzanie wakacji nad wodą. 38% z nas wybiera wakacje nad morzem, a kolejne 27% sytuuje się nad jeziorami oraz rzekami. 15% stawia na wypoczynek w górach, zaś 12% pozostaje na czas wolny w miejscu zamieszkania. Najmniej spośród badanych, bo 8%, stawia na wycieczkę objazdową po kraju.

Polacy chcą beztroskich wakacji

Co ciekawe, wciąż wielu z nas stawia na wypoczynek w kraju, bo prawie co drugi Polak. 47% wakacje spędza w kraju, 13% zaś spędza wakcje w Polsce, ale także jedzie za granicę, a co trzeci Polak stawia jedynie na wypoczynek za granicą. Spośród nich 82% pozostanie w Europie, a 18% wybierze na wczasy inny kontynent.

Według badania serwisu Prezentmarzeń, Polacy mają różne podejście do pracy podczas wakacji. Dla 76% Polaków na wakacjach ważne jest zapomnienie o pracy i nabranie sił na dalszy wysiłek zawodowy. Wciąż jednak 16% nie umie tego zrobić i odpowiada na służbowe maile i telefony. Natomiast 8% przyznaje się do tego, że na wakacje zabiera laptopa i czasami pracuje zdalnie.

Z kolei ogólne priorytety wypoczynku Polaków wyglądają następująco: 45% badanych przez serwis Prezentmarzeń stawia na regenerację psychiczną i fizyczną podczas beztroskich wakacji. Kolejne 14% chce aktywnie spędzać czas, 6% uważa za priorytetowe spędzanie czasu z rodziną, a 5% mówi o rozwijaniu pasji i nowych rozrywkach.