Wyszukaj w serwisie
polska i świat praca handel finanse Energetyka Eko technologie
BiznesINFO.pl > Twój portfel > PKO BP wprowadza znaczącą innowację. Ułatwi życie wielu klientom
Kasper Starużyk
Kasper Starużyk 04.09.2020 02:00

PKO BP wprowadza znaczącą innowację. Ułatwi życie wielu klientom

PKO BP innowacyjna usługa
Wikimedia Commons/MOs810/CC3.0

Bank PKO BP pilotażowo uruchamia innowacyjną usługę podłączenia kont z innych banków do swojej aplikacji mobilnej. Póki co, do funkcjonalności dostęp ma ograniczone grono użytkowników IKO, ale docelowo skorzystać z rozwiązania będą mogli wszyscy użytkownicy aplikacji.

PKO BP z podglądem innych banków

Dostęp do weryfikacji sald dla klientów PKO BP udostępniają póki co banki: Santander, Inteligo oraz Alior, ale lista ma być wydłużana wraz z rozwojem usług. Na czym polega i jak działa dostęp do sald kont prowadzonych w innych bankach? Rozwiązanie opiera się na zaaprobowanej przez Unię Europejską, a więc teoretycznie bardzo bezpiecznej, technologii AIS. Dzięki zastosowaniu tej opcji klienci mogą podpiąć do głównego rachunku konta z innych banków i dzięki temu zyskać błyskawiczny podgląd sald, czy historii operacji bez konieczności przełączania się między aplikacjami.

Najnowsza aktualizacja IKO zawierająca innowacyjne rozwiązanie póki co, dostępna jest dla urządzeń opartych na Androidzie, jednak wkrótce powinna się również pojawić wersja dla systemu iOS, na którym działają urządzenia od Apple'a. PKO BP jest kolejnym polskim bankiem, który implementuje w swoje aplikacje rozwiązanie AIS. Z usługi korzystać już mogą klienci Alior Banku, Santandera, ING, a częściowo mBanku i BNP Paribas. Na mapie otwartej bankowości zdecydowanie wyróżnia się Millennium, który pozwala nie tylko sprawdzać saldo i historię transakcji, ale również inicjować operacje finansowe z kont w innych bankach za pomocą własnej aplikacji mobilnej.

<