Wyszukaj w serwisie
polska i świat praca handel finanse Energetyka Eko technologie
BiznesINFO.pl > Polska i Świat > Orlen wycofuje ze swoich stacji tygodnik “NIE”. Powód: kontrowersyjna okładka z Janem Pawłem II
Paweł Makowiec
Paweł Makowiec 14.03.2023 21:03

Orlen wycofuje ze swoich stacji tygodnik “NIE”. Powód: kontrowersyjna okładka z Janem Pawłem II

Obajtek
Domena publiczna

We wtorek ukazały się informacje, iż Daniel Obajtek podjął decyzję o wycofaniu Tygodnika “NIE” ze sprzedaży na wszystkich stacjach benzynowych PKN Orlen. Przyczyną ma być “przekroczenie granic”.

Papież z lalką na krzyżu

Jest to echo reportażu Marcina Gutowskiego “Franciszkańska 3” produkcji TVN24. Według niego, kard. Karol Wojtyła miał tuszować przypadki pedofilii wśród księży mu podległych.

Jak informuje Interia, prezes zarządu PKN Orlen Daniel Obajtek zadecydował o wycofaniu Tygodnika “NIE” ze sprzedaży na stacjach benzynowych koncernu. Powodem jest przekroczenie granic przez tygodnik.

Nie ma zgody na mowę nienawiści

Co zatem znalazło się w tym wydaniu tygodnika, że Obajtek podjął taką decyzję? Na okładce znajduje się bowiem wizerunek Jana Pawła II z ukrzyżowaną lalką w rękach.

Prezes Obajtek, cytowany przez Interię, zaznaczył, że Orlen ma miejsce dla wszystkich tytułów prasowych. Wyjątkiem są te, które uprawiają mowę nienawiści i niszczą autorytet polskiego papieża.

Poczta Polska postąpiła podobnie

Nie jest to jedyne przedsiębiorstwo, które podjęło taką decyzję. Poczta Polska również wycofała ten numer Tygodnika “NIE” ze sprzedaży. Oficjalnego powodu nie podano.

Interia cytuje również stanowisko magazynu “Press”. Podał on, że prawo prasowe zakazuje pracownikom kolportażu utrudniania dystrybucji gazet m.in. z powodu ich zawartości.