2004 Warszawa, miasto, bilboard wzywajacy do ograniczenia predkosci w miescie do 50 km/h fot.A.Iwanczuk/REPORTER miasto, widok, samochody, predkosc
ANDRZEJ IWANCZUK/REPORTER
Autor Stanisław Węgrowski - 5 Kwietnia 2020

Ograniczenie prędkości na drogach z powodu pandemii. Nie widzą innej możliwości

Ograniczenie prędkości na drogach jest konieczne, aby odciążyć służbę zdrowia podczas pandemii koronawirusa. Tak uważają specjaliści, którzy złożyli wniosek w tej sprawie do resortów zdrowia i infrastruktury.

Ograniczenie prędkości konieczne? Jest wniosek ekspertów

Jak podaje Interia.pl, wniosek do szefów ministerstwa zdrowia oraz infrastruktury o ograniczenie prędkości na drogach opracowali eksperci cyklu “Konferencje Specjalistyczne nauka-praktyka-biznes” i naukowcy m.in. z Polskiej Akademii Nauk, Politechniki Krakowskiej czy Politechniki Lubelskiej.

Mandat w drodze do pracy? Wiele osób może być narażonych na kary przez nowe obostrzeniaMandat w drodze do pracy? Wiele osób może być narażonych na kary przez nowe obostrzeniaCzytaj dalej

Zdaniem specjalistów ograniczenie prędkości pomoże odciążyć służbę zdrowia. Jak to ma się przekładać na walkę z koronawirusem? Chodzi o to, że jeśli uda się ograniczyć liczbę ofiar wypadków drogowych, większy nacisk będzie można postawić na działania związane z epidemią, co jest możliwe dzięki ograniczeniu dozwolonej prędkości jazdy.

Ograniczenie prędkości szansą na zmniejszenie liczby wypadków?

Eksperci proponują, aby maksymalna prędkość na autostradzie wynosiła 120 km/h, z kolei na dwujezdniowej ekspresówce 110 km/h. Jednojezdniowa droga ekspresowa miałaby mieć limit 90 km/h. We wniosku postulują też o ograniczenie prędkości poza obszarem zabudowanym do 80 km/h, a w zabudowanym do 50 km/h.

DZISIAJ GRZEJE:
1. Watykan zajął nowe stanowisko w sprawie Świąt Wielkanocnych. Wierni mogą być zadziwieni
2. Macie konto w PKO BP, Pekao, mBanku lub Credit Agricole? Właśnie wprowadzono zmiany, o których musicie wiedzieć

Wniosek o ograniczenie prędkości specjaliści popierają statystykami policji, które mają potwierdzać wzrost liczby wypadków drogowych w trakcie mniejszego natężenia ruchu drogowego.

- Nadmierna prędkość to główny czynnik sprzyjający powstawaniu wypadków drogowych. Kierowcy jeżdżą zbyt szybko zarówno w miastach, poza obszarami zabudowanymi, jak i na drogach szybkiego ruchu. Potwierdzają to m.in. cykliczne wyniki badań ITS, realizowane na zlecenie Krajowej Rady Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego - podkreśla cytowany przez Interię prof. Marcin Ślęzak.

Wyjazdy na Wielkanoc 2020. Rząd w końcu przedstawił obostrzeniaWyjazdy na Wielkanoc 2020. Rząd w końcu przedstawił obostrzeniaCzytaj dalej

Ograniczenie prędkości wpłynie na postawę kierowców? Niekoniecznie

Czy ograniczenie prędkości rzeczywiście może zmienić sytuację na polskich drogach? Warto podkreślić, że przecież limity prędkości nie uległy zmianie, więc ciężko na tej podstawie uzasadniać większą liczbę wypadków. Wydaje się, że na to największy wpływ może mieć jednak niskie natężenie ruchu, co sprawia, że wielu kierowców pozwala sobie na szybszą jazdę, a to prowadzi do niebezpiecznych sytuacji na drogach. Nie ma więc pewności, że dalsze ograniczenia zmienią przyzwyczajenia polskich kierowców.

ZOBACZ TAKŻE:

  1. Koronawirus uderzy w Warszawę. Miasto tnie wydatki, wstrzymuje inwestycje
  2. Koronawirus zabija też młodych. W Belgii zmarła 12-latka
  3. IBERION grupą mediową przyszłości. Jakie wartości wyznaje firma?
  4. 1200 zł dla 50 tys. Polek. Po pieniądze wystąpić mogą też mężczyźni
  5. Czekają nas znaczne zmiany w wywozie śmieci. Segregacja nie będzie konieczna dla części Polaków
  6. Polskie Ministerstwo wprowadziło kolejny zakaz. Nie pójdziemy na spacer w kolejne miejsce

Następny artykułNie przegap żadnych najciekawszych artykułów! Kliknij obserwuj biznesinfo.pl na:Obserwuj nas na Google News Google News