Wyszukaj w serwisie
polska i świat praca handel finanse Energetyka Eko technologie
BiznesINFO.pl > Finanse > mBank kaja się za swoją kompromitującą awarię. Setki klientów logowało się na konta innych
Kasper Starużyk
Kasper Starużyk 26.08.2020 02:00

mBank kaja się za swoją kompromitującą awarię. Setki klientów logowało się na konta innych

mBank w Białymstoku przy ul. Lipowej
Wikimedia Commons, Henryk Borawski, licencja: https://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0/deed.en [zdjęcie wykadrowane]

mBank przyznał, że w wyniku awarii klienci mogli logować się na konta innych osób

Jak podaje Business Insider, w poniedziałek (24.08) klienci mBanku odczuli skutki kompromitującej awarii systemy bankowości internetowej. mBank przypisywał rachunki swoich dotychczasowych klientów osobom zakładającym nowe konto, przez co mogły one zalogować się na nieswoje konto. W poniedziałek sprawę opisał portal Zaufana Trzecia Strona, publikując wpisy zbulwersowanych klientów mBanku. Jedna z klientek skarżyła się, że w wyniku awarii ktoś zmienił jej numer kontaktowy, wskutek czego utraciła dostęp do konta. 

Prawie 200 klientów mBanku mogło zalogować się na rachunek obcej osoby

W środę (26.08) mBank opublikował na Twitterze aktualizację dotyczącą poniedziałkowej awarii, w wyniku której część nowych klientów banku mogła zalogować się na rachunki obcych osób. Chociaż jeszcze dzień wcześniej mBank informował, że w wyniku awarii dostęp do cudzych kont miało 100 klientów, w środowym komunikacie mowa już o 200 klientach. mBank zaznaczył jednak, że bierze pełną odpowiedzialność za konsekwencje awarii i nawiąże kontakt ze wszystkimi poszkodowanymi klientami.

Tagi: mBank