BiznesINFO.pl

Biznes Info

Sklepy chcą wycofać niezwykle popularny produkt. Finansowo wszyscy wyjdziemy na tym źle

22 Marca 2022

Autor tekstu:

Kasper Starużyk

Coraz częściej wybieramy jajka z chowów alternatywnych

Polacy coraz wyraźniej uświadamiają sobie, w jak fatalnych warunkach przetrzymywane są zwierzęta hodowlane. Przyczyniają się do tego medialne akcje czy filmy nagłaśniające niskie standardy hodowli, w których zwierzętom nie zapewnia się odpowiedniej dla ich potrzeb przestrzeni. Te zmiany nastawienia konsumentów wyłapują także duże sieci handlowe, które dostosowują do nich swoją ofertę. Przykładem mogą być jajka z chowu klatkowego ("trójki"). Chociaż póki co zmiany następują powoli, to jednak można się spodziewać, że Polacy będą rezygnować z "trójek" na rzecz jajek z chowu ściółkowego czy z wolnego wybiegu. Jak podaje Gazeta Wyborcza, dotychczas 137 firm - w tym sieci takie jak Biedronka, Lidl czy Carrefour - zadeklarowało zamiar wykluczenia ze sprzedaży jajek z chowu klatkowego. 

W wyniku zmiany oczekiwań konsumentów jajka mogą podrożeć

Jak podaje Gazeta Wyborcza, zmiany oczekiwań konsumentów i dużych sieci handlowych mogą poskutkować wzrostem cen jajek. Wynika to z faktu, że odchodzenie od sprzedaży jajek z chowu klatkowego na rzecz jajek ściółkowych czy z wolnego wybiegu może odbywać się szybciej niż analogiczne zmiany w sferze produkcji. Konsumenci będą coraz rzadziej wybierać jajka klatkowe, jednak tych alternatywnych nie będzie przybywać, w związku z czym jajka podrożeją. Jednak to właśnie klienci mogą wywierać presję na rynek.

- To oni wyznaczają trendy. Sklepy i restauracje patrzą na oczekiwania konsumentów i pod nich budują ofertę - tłumaczy przywoływana przez Gazetę Wyborczą Maria Madej ze stowarzyszenia Otwarte Klatki. Póki co jednak zmiany są bardzo powolne, a chociaż konsumenci deklarują kupowanie jajek z chowów alternatywnych, to jednak w sklepach wciąż decydującym czynnikiem jest cena, a ta w przypadku jajek klatkowych jest zwyczajnie niższa.

Tagi:

Prawa zwierzątjajka

Podobne artykuły

Handel

Ogromna inwestycja Dino. Pochłonie 130 mln zł
Czytaj więcej >

Handel

Polacy zaprojektowali paczkę, która ma odmienić nasz rynek kurierski. Nic się przed nią nie ukryje
Czytaj więcej >

Handel

Sklep zablokował konta 42 tys. użytkowników. Za często zwracali ubrania
Czytaj więcej >

Handel

Na rynek wchodzi nowy dyskont. Rzuca wyzwanie gigantom
Czytaj więcej >

Handel

Wielka rewolucja w Lidlu. Komfort klientów pójdzie w górę
Czytaj więcej >

Handel

Rossmann pilnie wycofuje jeden produkt. Zawiera niedozwoloną substancję
Czytaj więcej >
Kasper Starużyk

Redaktor naczelny Biznesinfo. Wcześniej w Bankier.pl, gdzie zajmował się wyszukiwaniem najciekawszych informacji gospodarczych z Polski i świata. Dziennikarską pasję odkrył na festiwalu reklamowym Golden Drum w Słowenii. Absolwent ekonomii na wydziale prawa, administracji i ekonomii Uniwersytetu Wrocławskiego i międzynarodowych stosunków gospodarczych Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, a także copywritingu w Szkole Mistrzów Reklamy. Miłośnik historii Hanzy i Morza Bałtyckiego.

Chcesz się ze mną skontaktować?

Napisz adresowaną do mnie wiadomość na mail: [email protected]

Więcej z kategorii Handel

Handel

Maria Gil-Sobczyk

Dyrektywa plastikowa. Od 1 lipca 2024 roku ze sklepów zniknie wiele produktów jednorazowych
Czytaj więcej >
Handel

Maria Gil-Sobczyk

Marlboro zniknie z rynku. Producent rezygnuje z biznesu tytoniowego
Czytaj więcej >
Handel

Magdalena Madoń

Światowy gigant szuka pracowników w Polsce. Wiadomo ile można zarobić
Czytaj więcej >
Handel

Maria Gil-Sobczyk

Trwa ekspansja niemieckiego giganta na naszym rynku. „Ogromne zainteresowanie Polaków”
Czytaj więcej >
Handel

Paweł Makowiec

Truskawki tanieją w ekspresowym tempie. A sezon dopiero się zaczyna
Czytaj więcej >
Handel

Paweł Makowiec

Wielkie promocje w sklepach z okazji Dnia Dziecka
Czytaj więcej >