Wyszukaj w serwisie
polska i świat praca handel finanse Energetyka Eko technologie
BiznesINFO.pl > Twój portfel > Klienci ING mogą odetchnąć z ulgą. Bank wreszcie przekazał pozytywne wieści
Radosław Święcki
Radosław Święcki 22.03.2022 08:37

Klienci ING mogą odetchnąć z ulgą. Bank wreszcie przekazał pozytywne wieści

ING Bank Śląski informuje o zakończeniu awarii
eastnews/Zofia Bazak i Marek Bazak

Z TEGO ARTYKUŁU DOWIESZ SIĘ:

  • Czego dotyczyła awaria

  • Od kiedy trwała awaria

  • Jak ING Bank Śląski wynagrodzi klientom awarię

ING Bank Śląski naprawił awarię

Klienci ING Banku Śląskiego wreszcie mogą odetchnąć z ulgą. W sobotę w nocy bank przekazał dobre wiadomości odnośnie przywrócenia dostępności modułów Makler w bankowości internetowej Moje ING oraz w aplikacji mobilnej ING Makler Mobile.

- Po ponad trzech dobach niedostępności ING przywróciło moduły Makler w bankowości internetowej Moje ING oraz w aplikacji mobilnej ING Makler Mobile - poinformował w sobotę przed północą ING Bank Śląski.

Bank poinformował również, że do końca grudnia wszyscy klienci Biura Maklerskiego ING będą mogli zawierać transakcje bez prowizji maklerskiej.

Dziś ING Bank Śląski wydał kolejny komunikat w którym informuje o przywróceniu dostępności modułów, zastrzegając że w najbliższych godzinach możliwe są jednak krótkie przerwy techniczne.

- Oznacza to, że system maklerski już działa i można się do niego logować. W trakcie weekendu mogą jeszcze występować krótkie przerwy techniczne w związku z ewentualnymi dalszymi pracami nad systemem – czytamy w komunikacie banku.

W dalszej części komunikatu bank przeprasza za awarię, podkreślając, że ma „pełną świadomość sytuacji w jakiej postawiliśmy naszych klientów”. ING Bank Śląski ponownie informuje o decyzji, iż do końca grudnia wszyscy klienci Biura Maklerskiego ING będą mogli zawierać transakcje bez prowizji maklerskiej. Bank informuje również o powołaniu specjalnego zespołu do sprawnego rozpatrywania reklamacji.

- Chcielibyśmy zapewnić, że udostępnimy na stronie banku szczegółowy raport wyjaśniający powody awarii oraz opisujący przebieg prac naprawczych. Potrzebujemy na to kilku dni, aby dokładnie przeanalizować zaistniałą sytuację z zewnętrznym dostawcą systemu – informuje ING Bank Śląski.

Awaria od środy

Wspomniana awaria zyskała rozgłos w środę rano, gdy jak już pisaliśmy na profilu w mediach społecznościowych ING Banku Śląskiego pojawiło się mnóstwo komentarzy w związku z utrudnionym dostępem do systemu Makler. - Makler nie działa! Nie mam dostępu do swoich pieniędzy – napisał jeden z internautów a w ślad za nim pojawili się kolejni.

- Rejestrujemy przypadki niedostępności systemu Makler. Mamy zgłoszenia o problemach z logowaniem do aplikacji ING Makler Mobile i przechodzeniem z Mojego ING do modułu Makler. Analizujemy problem – informował ING Bank Śląski na stronie internetowej, podkreślając, że przyczyną jest awaria po stronie dostawcy.

Kolejne komunikaty banku nie napawały optymizmem. Informowano, że prace naprawcze trwają i nie wiadomo kiedy się zakończą. Przełom nastąpił dopiero w sobotę w nocy.

Przypomnijmy, że początki banku sięgają schyłku PRL, gdyż powstał on – wówczas pod nazwą Bank Śląski – w 1988 roku. Trzy lata później został przekształcony z banku państwowego w spółkę akcyjną, zaś w 1994 roku jego akcje trafiły na Giełdę Papierów Wartościowych.  Do połączenia z ING Bankiem doszło w 2001 roku i od tamtego czasu bank używa nazwy ING Bank Śląski. Konto w banku posiada 4,7 mln osób, z czego 4,2 mln to klienci indywidualni.

Tagi: ING