Historia sukcesu, kto stoi za biznesem modowym Answear.com?

Początki biznesu
Początki firmy Answear.com przypadają na 2010 i 2011 rok. Właścicielem przedsiębiorstwa został znany w branży odzieżowej Krzysztof Bajołek, który postawił na rozwój e-commerce, czyli sprzedaży wyłącznie poprzez sieć online. Twórca modowej platformy internetowej w czasach rozkwitu Answear.com stał się innowatorem prowadzenia biznesu opartego tylko na sprzedaży internetowej. Należy przyznać, że dziesięć lat temu, był to bardzo odważny krok. Jak się okazało, bardzo słuszny.
- Inspiracja, by wejść w raczkujący rynek e-commerce przyszła z konferencji w Londynie, na temat przyszłości handlu detalicznego - wyjaśnia prezes Answear.com, Krzysztof Bajołek. - Tam między innymi, swoją prezentację miał założyciel Asosa. Pomyślałem - skoro jemu się udało, zadziałało to u nich na rynku, to u nas kiedyś też musi i nie mogłem sobie odmówić próby. Oczywiście początki były trudne, zwłaszcza że zdecydowaliśmy się na marki zagraniczne, które często w Polsce były mało znane, albo za drogie. Trzeba pamiętać, że w 2011 roku, kiedy zaczynaliśmy, rynek konsumencki odczuwał jeszcze skutki kryzysu, klienci mało chętnie sięgali po droższe produkty i nowe marki - tłumaczy.
Answear – polska firma z pomysłem
Skupienie się na rozwoju firmy wyłącznie w obszarze e-commerce pozwoliło Answear.com stać się wyróżniającym sklepem agregującym wiele znanych marek modowych. Początkową popularność sklep zawdzięcza również umiejętnie prowadzonym akcjom marketingowym oraz sprzedażowym. Jednym z działań, które przyniosły świetne efekty związane z pozyskaniem stałych klientów, było wprowadzenie programu lojalnościowego ANSWEAR CLUB, który pozwalał kupować produkty ze sklepu w atrakcyjnych cenach obniżonych rabatami. Dziś Answear.com to jeden z najlepiej prowadzonych e-commerce w Polsce, co potwierdzają systematycznie zdobywane nagrody branżowe.
Answear – mniej znane fakty
Sklep Answear.com znany jest klientom ze świetnej jakości obsługi, szybkiej dostawy na terenie Polski nawet tego samego dnia oraz proklienckiego nastawienia, zwłaszcza w zakresie zwrotów zakupionych produktów. Nie zawsze jednak skupiamy się na zapleczu, dzięki któremu firma osiąga dobre wyniki sprzedażowe i zadowolenie konsumentów. W przypadku Answear.com za wspomnianą sprawną dostawę odpowiada polski magazyn i doskonale przemyślana logistyka wysyłek i transportu. Warto wspomnieć, że Answear.com w 2019 roku zmierzył się z jednym z największych wyzwań logistycznych w swoim istnieniu. Planowana od długiego czasu przeprowadzka do nowego magazynu wymagała przewiezienia ponad dwóch milionów produktów. I to podczas jednej nocy! Udało się to zrobić w taki sposób, że przesyłki do klientów nie zostały wstrzymane. Nowe centrum magazynowe mieści się w podkrakowskim Kokotowie i pozwala na przyjęcie zwiększonych dostaw oraz obsługę rynków zagranicznych. Powierzchnia zautomatyzowanego magazynu wynosi 40 000 metrów kwadratowych. Na zadowolenie klientów ogromny wpływ ma również własne centrum obsługi, składające się z pracowników, którzy doskonale rozumieją filozofię firmy, znają dobrze asortyment oraz potrafią zadbać o wysoką jakość obsługi klienta.
Nie tylko sprzedaż
Answear.com to firma z najlepszymi wzorcami. Poza oczywistym rdzeniem działalności, który pozwala na rozwój, czyli sprzedażą produktów odzieżowo-modowych, firma stawia również na prowadzenie akcji charytatywnych i ekologicznych jak Wear&Share, a także tworzy wiele interesujących projektów jak nagradzana “Bitwa Stylistów”, “Project Packshot”, czy ostatnia limitowana kolekcja “Król” inspirowana premierą superprodukcji CANAL+ bazującej na powieści Szczepana Twardocha. W tak przygotowanej specjalnej kolekcji według projektu answear.LAB dominuje - awangarda, prostota i modernizm.
Artykuł Sponsorowany


































