BiznesINFO.pl
biznes-info-640x433

Biznesinfo.pl

W popularnej sieci jedzenie kupisz za pół ceny. Tylko jeden warunek zakupów

23 Października 2019

Autor tekstu:

Stanisław Węgrowski

Udostępnij:

Carrefour zamierza sprzedawać żywność, której termin ważności już minął, ale jeszcze nie jest zepsuta. Takie produkty będą sprzedawane za pół ceny. Akcja ma zapobiec marnowaniu jedzenia.

Carrefour mówi “nie” marnowaniu żywności

Carrefour na razie testuje pomysł sprzedaży towarów po terminie ważności. Póki co przeterminowane produkty są dostępne we Francji, w trzech sklepach sieci. Jak podaje portal Wirtualnemedia.pl, do sprzedaży trafiły towary, który data minimalnej trwałości już się skończyła. Taka żywność, może być już gorszej jakości, ale jej spożycie nie szkodliwe dla zdrowia. Jest to bezpieczne, bo zazwyczaj okres ważności produktu jest określany z odpowiednio bezpiecznym zapasem trwałości.

Takie produkty mają specjalne oznaczenie i są eksponowane w specjalnym miejscu. Ceny towarów, których termin ważności już minął, są niższe nawet o 50 proc. Sieć zamierza rozszerzyć projekt na 14 innych sklepów we Francji.

Marnujemy mnóstwo jedzenia

Kampania jest częścią działań francuskiej sieci, które mają ograniczyć marnowanie jedzenia. Co ciekawe, Carrefour już kilka lat temu wydłużył datę przydatności do spożycia wielu swoich produktów. Teraz firma kontynuuje swoją politykę i chce zmienić niezdrowe nawyki konsumentów.

Carrefour podkreśla, że aż 20 proc. żywności jest marnowanej, ponieważ konsumenci nie rozumieją, co oznacza termin przydatności do spożycia. Ludzie myślą, że gdy upłynie termin na opakowaniu to jedzenie już się nadaje. I to właśnie dlatego spora ilość żywności jest wyrzucana.

Nie tylko Carrefour - Lidl też walczy

Jak podaje portal Innpoland.pl, statystyczny Europejczyk wyrzuca do kosza ponad 90 kg żywności. W Polsce sprzedaż produktów, których termin ważności minął, jest na razie niemożliwa, jednak sieci handlowe zabrały się za żywność z krótkim terminem. Nad Wisłą można trafić na bardzo podobną akcję do tej promowanej przez Carrefour.

W marcu niemiecka sieć Lidl zaprezentowała projekt “Kupuję, nie marnuję”. Akcja ma na celu ograniczanie marnowania jedzenia. W polskich sklepach, na specjalnie oznaczonych półkach sprzedawane są normalne produkty, jednak wyróżnia je to, że mają zbliżający się termin ważności. Oferta takich produktów jest bardzo zróżnicowana. Akcja odbywa się we wszystkich polskich sklepach sieci Lidl.

Podobne artykuły

BiznesInfo

Polska i świat

Katastrofa samolotu w Lubuskim. Nieoficjalnie: nie żyje jeden z najbogatszych Polaków

Czytaj więcej >
pixabay, kasjanf

Polska i świat

Czy Centralny Port Komunikacyjny nie zostanie wybudowany? Horała: Tylko w trzech przypadkach

Czytaj więcej >
Arkadiusz Ziolek/EAST NEWS

Polska i świat

Za wykroczenie skarbowe kara nawet 14 tys. zł. Nowe prawo już obowiązuje

Czytaj więcej >
Arkadiusz Ziolek/EAST NEWS

Polska i świat

Jak przekonać seniorów do późniejszego przejścia na emeryturę? Rząd ma plan i nie zawaha się go użyć

Czytaj więcej >
Jochen Tack/EAST NEWS

Polska i świat

Koronawirus na polu szparagów w Niemczech. Polacy pilnowani przez ochronę

Czytaj więcej >
MAREK KUDELSKI/AGENCJA SE/East News

Polska i świat

Obsesja bursztynu. Polacy tłumnie szukają go przy przekopie Mierzei Wiślanej

Czytaj więcej >