BiznesINFO.pl
biznes-info-640x433

Biznesinfo.pl

W popularnej sieci jedzenie kupisz za pół ceny. Tylko jeden warunek zakupów

23 Października 2019

Autor tekstu:

Stanisław Węgrowski

Carrefour zamierza sprzedawać żywność, której termin ważności już minął, ale jeszcze nie jest zepsuta. Takie produkty będą sprzedawane za pół ceny. Akcja ma zapobiec marnowaniu jedzenia.

Carrefour mówi “nie” marnowaniu żywności

Carrefour na razie testuje pomysł sprzedaży towarów po terminie ważności. Póki co przeterminowane produkty są dostępne we Francji, w trzech sklepach sieci. Jak podaje portal Wirtualnemedia.pl, do sprzedaży trafiły towary, który data minimalnej trwałości już się skończyła. Taka żywność, może być już gorszej jakości, ale jej spożycie nie szkodliwe dla zdrowia. Jest to bezpieczne, bo zazwyczaj okres ważności produktu jest określany z odpowiednio bezpiecznym zapasem trwałości.

Takie produkty mają specjalne oznaczenie i są eksponowane w specjalnym miejscu. Ceny towarów, których termin ważności już minął, są niższe nawet o 50 proc. Sieć zamierza rozszerzyć projekt na 14 innych sklepów we Francji.

Marnujemy mnóstwo jedzenia

Kampania jest częścią działań francuskiej sieci, które mają ograniczyć marnowanie jedzenia. Co ciekawe, Carrefour już kilka lat temu wydłużył datę przydatności do spożycia wielu swoich produktów. Teraz firma kontynuuje swoją politykę i chce zmienić niezdrowe nawyki konsumentów.

Carrefour podkreśla, że aż 20 proc. żywności jest marnowanej, ponieważ konsumenci nie rozumieją, co oznacza termin przydatności do spożycia. Ludzie myślą, że gdy upłynie termin na opakowaniu to jedzenie już się nadaje. I to właśnie dlatego spora ilość żywności jest wyrzucana.

Nie tylko Carrefour - Lidl też walczy

Jak podaje portal Innpoland.pl, statystyczny Europejczyk wyrzuca do kosza ponad 90 kg żywności. W Polsce sprzedaż produktów, których termin ważności minął, jest na razie niemożliwa, jednak sieci handlowe zabrały się za żywność z krótkim terminem. Nad Wisłą można trafić na bardzo podobną akcję do tej promowanej przez Carrefour.

W marcu niemiecka sieć Lidl zaprezentowała projekt “Kupuję, nie marnuję”. Akcja ma na celu ograniczanie marnowania jedzenia. W polskich sklepach, na specjalnie oznaczonych półkach sprzedawane są normalne produkty, jednak wyróżnia je to, że mają zbliżający się termin ważności. Oferta takich produktów jest bardzo zróżnicowana. Akcja odbywa się we wszystkich polskich sklepach sieci Lidl.

Tagi:

CarrefourżywnośćzakupyLidl

Stanisław WęgrowskiAutor

Wydawca Biznesinfo. Absolwent psychologii na Uniwersytecie Humanistycznospołecznym SWPS. W dziennikarstwie inspirują go sprawy społeczne, polityka, kultura oraz sport. DJ, jeden z założycieli kolektywu SONDA, działającego na warszawskiej scenie klubowej. Miłośnik zwierząt.

Chcesz się ze mną skontaktować?

Napisz adresowaną do mnie wiadomość na mail: redakcja@biznesinfo.pl

Podobne artykuły

Polska i Świat

W urzędzie w Poznaniu jest zimno. Lewica skierowała pismo do PIP

Czytaj więcej >
"Wiadomości" TVP znów przeszły same siebie. Manipulatorski pasek uderzył w Donalda Tuska

Polska i Świat

PiS znacznie zwiększy dofinansowanie dla TVP

Czytaj więcej >
Wynajem mieszkania nieopłacalny dla właścicieli

Polska i Świat

Spadły ceny najmu mieszkań. Po raz pierwszy od miesięcy

Czytaj więcej >
Recesja dotknie wszystkie państwa członkowskie UE

Polska i Świat

Agencja S&P prognozuje niższy wzrost gospodarczy w Polsce

Czytaj więcej >
Produkty spożywcze drożeją szybciej niż rośnie inflacja. Eksperci wieszczą, że to dopiero początek

Polska i Świat

Tegoroczny szczyt inflacji jest już za nami

Czytaj więcej >

Polska i Świat

Trwają kontrole w domach. Jeżeli nie załatwisz jednej sprawy, zapłacisz wysoką karę

Czytaj więcej >