biznes finanse video praca handel Eko Energetyka polska i świat O nas
Obserwuj nas na:
BiznesINFO.pl > Technologie > Blokada kart płatniczych klientów kilku banków. Powodem alarm systemu ostrzegającego
Paula Drechsler
Paula Drechsler 31.05.2023 09:03

Blokada kart płatniczych klientów kilku banków. Powodem alarm systemu ostrzegającego

Blokada kart płatniczych klientów kilku banków. Powodem alarm systemu ostrzegającego
domena publiczna

Banki blokują karty płatnicze niektórych klientów ze względu na alert ze strony systemu antyfraudowego jednej z organizacji płatniczych. Klienci ING Bank Śląski, Banku Millennium i Santandera muszą liczyć się z niedogodnościami.

Alert o możliwym oszustwie

Niedawno podawaliśmy informację o decyzji ING Banku Śląskiego o zablokowaniu kart części klientów. Wówczas pisaliśmy, że w nocy z piątku na sobotę ING Bank Śląski otrzymał informację o wycieku danych u jednego z operatorów kart płatniczych. Wiemy, których kart mogło to dotyczyć, dlatego natychmiast zablokowaliśmy je, by nikt nie mógł ich wykorzystać w nieuprawniony sposób — wyjaśniało ING. 

W ślady tego banku postanowiły iść dwa kolejne. Bank Millennium oraz Santander również podjęły decyzję o zablokowaniu części klientów możliwości korzystania z kart płatniczych.

Decyzja banków o blokadzie kart

Biuro prasowe Banku Millennium oraz Santandera w rozmowie z „Cachless” potwierdziły decyzję o blokadzie. Chodzi o niewielką liczbę użytkowników kart, jednak zdecydowanie odczują oni chwilowe niedogodności. Osoby, których karty zostały zablokowane, muszą zgłosić się po nowy plastik. Jak informują banki, w takiej sytuacji wydanie nowej karty jest całkowicie bezpłatne, trzeba tylko zgłosić wniosek.

Decyzja o blokowaniu kart miała zostać podjęta po otrzymaniu przez banki sygnału alarmowego od systemu jednej z organizacji płatniczych. Chodziło o system antyfraudowy, czyli informujący o próbach świadomego popełnienia oszustwa i przyspieszający zapobieganie takim incydentom. Serwis podaje, że prawdopodobnie chodzi o system Visy. 

Dokładny powód nie jest znany

Jak informuje serwis „Telepolis”, dokładny powód blokady części kart klientów aż trzech banków nie jest nadal znany. Wiadomo jedynie, że chodzi o próbę oszustwa. Jak podaje portal, pojawiła się teoria, że zawinił jeden z partnerów e-commerce Visy, ale to przypuszczenie nie znajduje póki co żadnego potwierdzenia, ani nie są znane inne szczegóły.

Banki zachęcają klientów, aby w razie pytań lub niepewności kontaktowali się z infolinią.

Bądź na bieżąco - najważniejsze wiadomości z kraju i zagranicy
Google News Obserwuj w Google News
BiznesINFO.pl
Obserwuj nas na: