biznes finanse video praca handel Eko Energetyka polska i świat O nas
Obserwuj nas na:
BiznesINFO.pl > Handel > Klienci zyskali miliony złotych dzięki jednej decyzji Biedronki. Teraz sieć prowadzi dochodzenie
Maria Glinka
Maria Glinka 01.05.2020 02:00

Klienci zyskali miliony złotych dzięki jednej decyzji Biedronki. Teraz sieć prowadzi dochodzenie

Klienci zyskali miliony złotych dzięki jednej decyzji Biedronki. Teraz sieć prowadzi dochodzenie
Biznesinfo.pl

Biedronka ofiarą własnej promocji

Biedronka zorganizowała w ubiegły weekend dużą promocję w ramach tzw. „Białej nocy”. Jednak system okazał się wadliwy i zamiast naliczać rabat za trzy najtańsze produkty w koszyku zakupowym to przyznawał rabat za trzy najdroższe.

Na tym błędzie skorzystali zarówno klienci, jak i pracownicy, którzy na zakupie np. drogich sprzętów AGD mogli dużo zaoszczędzić. Pojawiają się doniesienia o placówkach, w których niemal cała załoga pracująca na nocnej zmianie wzięła udział w promocji. Tego procederu miał dopuścić się nawet jeden z kierowników – podaje Business Insider Polska.

Biedronka zbada, kto wziął udział w promocji

Obecnie trwa wewnętrzne dochodzenie, w wyniku którego Biedronka zweryfikuje, jak duża była skala nadużycia. Śledztwo wykaże, jak wobec wadliwej promocji zachowali się pracownicy poszczególnych placówek.

Biedronka ma już na koncie pierwsze sukcesy – udało się zidentyfikować niektórych zatrudnionych w oparciu o nagranie z monitoringu. Obecnie trwają konsultacje dotyczące dalszych kroków, które powinny zostać podjęte względem tych pracowników. Poszczególne przypadki są rozpatrywane indywidualnie – tłumaczą wiadomoscihandlowe.pl.

Dwugłos w sprawie zwrotu towarów

Zgodnie z prawem pracownicy nie mogą działać na niekorzyść pracodawcy czy wzbogacać się jego kosztem w sposób bezpodstawny. Zabronione jest również niekorzystne rozporządzeniem mieniem pracodawcy, co wydaje się być wystarczającym argumentem, aby odzyskać od pracowników utracone artykuły.

Przeciwnego zdania jest prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów - Tomasz Chróstny, który twierdzi, że nikt nie powinien być zmuszony do zwrotu towarów – nawet pracownicy, ponieważ w takiej sytuacji są traktowani jak zwykli konsumenci.

Dochodzenie ma również wyjawić, w jaki sposób doszło nieprawidłowego naliczania rabatów. W razie, gdy winny okaże się jeden z pracowników, na pewno czekają go nieprzyjemne konsekwencje prawne. Na ten moment Biedronka nie ustosunkowała się do wadliwej promocji i jej skutków.

Bądź na bieżąco - najważniejsze wiadomości z kraju i zagranicy
Google News Obserwuj w Google News
BiznesINFO.pl
Obserwuj nas na: