Wyszukaj w serwisie
BiznesINFO.pl > Finanse > Zmiany w funkcjonowaniu banków. Tutaj też możemy spodziewać się obostrzeń
Stanisław Węgrowski
Stanisław Węgrowski 22.03.2022 09:03

Zmiany w funkcjonowaniu banków. Tutaj też możemy spodziewać się obostrzeń

biznes-info-640x433
Biznesinfo.pl

Bank z godzinami dla najstarszych

31 marca rząd wprowadził nowe ograniczenia związane z zapobieganiem rozprzestrzeniania się koronawirusa w Polsce. Jednym z zaleceń jest obsługa seniorów w wyznaczonych godzinach w takich miejscach, jak apteki, drogerie czy sklepy spożywcze. “Godziny dla seniorów” obowiązują od 10.00 do 12.00. Teraz do wyżej wymienionych placówek dołączy bank.

Jako jeden z pierwszych wprowadzenie obsługi tylko dla seniorów ogłosił Alior Bank. - Nowe wytyczne w walce z koronawirusem wprowadzone przez rząd nie obejmują co prawda placówek bankowych, ale zdecydowaliśmy się na podobny krok ze względu na bezpieczeństwo naszych klientów i pracowników. Dlatego od środy, 1 kwietnia, nasze oddziały przez godzinę są dostępne przede wszystkim dla seniorów - mówi Marcin Jaszczuk, wiceprezes Alior Banku, cytowany przez “Super Express”.

Inne banki także wprowadzają godziny dla seniorów

Na podobne rozwiązanie zdecydował się ING Bank Śląski. - W godzinach od 11.00 do 12.00 - będziemy obsługiwać tylko osoby powyżej 65. roku życia. Ten czas rezerwujemy tylko dla seniorów i nie będziemy obsługiwać innych klientów - czytamy w oficjalnym komunikacie banku.

Bank będzie czynny w godzinach 11.00 - 15.00. Jak czytamy, wewnątrz oddziału może przebywać maksymalnie 2 lub 4 klientów - w zależności od wielkości oddziału, a specjalista banku będzie zapraszał kolejne osoby, które czekają na obsługę na zewnątrz. Bank prosi też o zachowanie bezpiecznej odległości 2 metrów od pozostałych klientów.

Kolejny bank dołącza do akcji

Także mBank wprowadza godziny dla seniorów. Zastępca rzecznika prasowego mBanku Piotr Rutkowski przekazał za pośrednictwem Twittera, że obsługa najstarszych będzie się odbywać od 10.00 do 12.00. Bank podkreśla, że pracownicy zachowują przynajmniej 1,5 m odstępu od siebie, a do każdego stanowiska klienci są zapraszani pojedynczo.