Allegro
Wikipedia/Klapi
Autor Paulina Musianek - 28 Sierpnia 2019

Wysokie podwyżki opłat na Allegro i poważne zmiany w polityce portalu, możesz się mocno zdziwić

Allegro wprowadza kolejne podwyżki dla prowadzących sprzedaż na jego platformie oraz wdraża kilka istotnych zmian. Wejdą one w życie za kilka dni.

Allegro znów podwyższa prowizje

Allegro wprowadza kolejną podwyżkę opłat w swoim serwisie. Po sierpniowych podwyżkach na zabawkach i akcesoriach samochodowych, teraz przyszedł czas na wyższą stawkę prowizji na produkty z kategorii wyposażenie domu, sprzęt fitness i zegarki. Dodatkowo sprzedający będą musieli dostosować się do nowych obowiązków.

Zmiany w Allegro

Od 4 września serwis Allegro podniesie prowizję od sprzedaży. Dotyczyć one będą takich kategorii jak:

  • Wyposażenie Domu i Ogrodu – prowizja wzrośnie z 11 do 12%, oprócz podkategorii: Zastawa Stołowa, Przybory Kuchenne, Dywany i Dywaniki - w tym przypadku prowizja będzie wynosiła 7% przy cenie do 100 zł, a przy wyższej 7 zł plus 6% nadwyżki.
  • Biżuteria i zegarki – z 8% do 10%, przy cenie przedmiotu do 200 zł. W przypadku droższych przedmiotów prowizja wyniesie 20 zł i dodatkowo 8% nadwyżki powyżej 200 zł.
  • Sport i Turystyka – Siłownia i fitness – prowizja podwyższy się z 8% do 10%. na produkty, których cena nie przekracza 150 zł. Za droższe towary trzeba będzie zapłacić 15 zł plus 8% nadwyżki ponad 150 zł. Nie dotyczy podkategorii: Odzież, Obuwie, Suplementy i odżywki.

Allegro również wyrówna wysokość prowizji w Kategorii Meble. Zmiany dotkną podkategorii: Dziecko (Pokój Dziecięcy, Materace, Meble, Łóżka i kojce) oraz Biuro i reklama (Meble biurowe). Serwis będzie pobierał 10% od ceny sprzedaży, ale nie więcej niż 100 zł.

24h na odpowiedź

Kolejną istotną zmianą, którą wprowadza Allegro jest ustanowienie nowych wytycznych dla sprzedających. Będą oni zobowiązani do odpowiadania na wiadomości klientów w ciągu 24 godzin (oprócz sobót, niedziel i dni ustawowo wolnych od pracy) oraz udostępniania numerów do śledzenia przesyłek we wskazanych przez nich ofertach. Jak twierdzi Allegro, ma to zapewnić kupującym większą satysfakcję z zakupów.

Pojawi się również nowe narzędzie „Jakość mojej sprzedaży”, które umożliwi monitorowanie jakość swoich usług w ramach 5 poziomów: super, dobry, neutralny, wymaga poprawy, nieakceptowalny. Standardy platformy narzucają wymóg utrzymanie przynajmniej poziomu „neutralnego”, ponieważ wyniki te będą miały istotny wpływ na pozycjonowanie ich ofert.

Następny artykułNie przegap żadnych najciekawszych artykułów! Kliknij obserwuj biznesinfo.pl na:Obserwuj nas na Google News Google News